Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerOyunNetflix Mobil Oyun Pazarında Ne Hedefliyor? Yeni Oyunlar Başarılı mı?

    Netflix Mobil Oyun Pazarında Ne Hedefliyor? Yeni Oyunlar Başarılı mı?

    Netflix hepimizin bildiği bir platform. Elbette onu dijital içerik platformu olarak tanımlamak mümkün. Ancak bana göre şirketin yaptığı çok iyi bir trendleri takip etmek. Film kiralama, DVD gibi dönemleri doğru okuyan şirket etkili çözümler geliştirmeyi başarıyor. Böyle bakınca Netflix’i bir nevi “trendsetter” olarak yorumlayabiliriz. Ve şimdi Netflix’in yeni hedefi oyun dünyasına girmek. Güçlü rakipleri karşısında kullanıcı kaybeden Netflix, bu açığı oyunlar ile kapamak istiyor. Oyun dünyası ise bildiğiniz gibi sonsuz bir derya… Mobil oyunlar, konsol oyunları, bağımsız yapımlar, AAA projeler derken işin rengi değişiyor. Peki, Netflix, yatırımlarıyla kendini bu engin denizde tam olarak nerede konumlandırmak istiyor?

    Netflix
    Netflix, Stranger Things oyunları ile fan kitlesini etkilemeye çalışıyor. Ancak oyuncular veya izleyiciler bu oyunlardan yeterince haberdar mı?

    Netflix oyunlarını nasıl oynayabiliriz?

     

    Öncelikle Netflix’in oyunlarına bakalım. Yaklaşık 50 tane oyun şu an için platform kullanıcılarına sunuluyor. Oyunlar Android ve iOS’ta çalışıyor fakat Netflix iddialı. Oyunları platformun çalıştığı her cihaza taşımak gibi bir hedef var. Özellikle akıllı televizyonlar listenin başında geliyor. Oyunlardan sorumlu Leanne Loombe, bulut yatırımları da yaptıklarını vurguluyor. Ancak Google’ın Stadia faciasından sonra çok dikkatli hareket ettiklerini belirtiyor. Tabii ki bunlar yüksek hedefler… Ciddi bir emek, sabır ve yatırım gerekiyor. Anlam veremediğim bir şekilde panik hamleler yapan şirket, bu hedefe ulaşmak için sakin kalabilecek mi? Göreceğiz.

    TMNT
    Ninja Kaplumbağalar oyun dünyasına fırtına gibi döndü. Netflix de doğru hamle ile bir oyunu platforma taşımayı başardı

    Hangi oyunlar var?

    Neyse biz oyunlara bakalım. Bence Netflix’in en doğru “oyunu” şu an için Stranger Things 3: The Game. Çünkü oyun diziyi tamamlayan doğru bir hamle. Pazarlama açısından da diziyi sevenlerden oluşan hazır bir kitleye hitap ediyor. Meşhur dizinin 3. Sezonunu baz alan oyunda 2D grafiklere rastlıyoruz. Stranger Things’in bir de 1984 isimli oyunu platformda mevcut. Bu da iyice 80’ler GameBoy oyunlarını andıran bulmaca ağırlıklı bir yapım. Peki, hep dizi oyunları mı var? Elbette hayır. TMNT: Shredder’s Revenge bir başka dikkat çeken yapım. Ninja Kaplumbağalar son dönemde oyun dünyasında popüler hale geldiği için bu da oyuncuları yakalıyor. Biraz daha hardcore oyuncular için Valiant Hearts: Coming Home önerebilirim. Frost Punk’ın yapımcılarının böyle bir strateji / kriz yönetimi oyunu yapması önemli bir gelişme. Bunlara ek olarak birkaç öneri daha yapacağım. Eski Zelda oyunlarının izinden giden Moonlighter mutlaka listenizde olsun. Kolay bir oynanabilirliğe sahip Japon mitlerine dayanan platform Lucky Luna da çok ilginç ve keyifli bir oyun. Into the Breach ise taktik RPG olarak karşımıza çıkıyor ve bağımlılık yaratıyor.

    Netflix
    Lucky Luna iddialı ve özgün bir platform oyunu. Ancak Netflix kitlesi “daha iyi grafik” talebinde bulunabilir. Bu nedenle bulutta çalışan güçlü bir AAA oyun şirketin gündeminde

    Eğlence portalı

     

    Gördüğünüz gibi Netflix farklı türlerde oyunlarla az ama öz iş çıkarıyor. Fakat bir sorun var. Kullanıcılar bu yapımların ne kadar farkında? Bence burada bir iletişim eksikliği söz konusu. Netflix film ve dizi platformundan çıkıp eğlence portalı olmak istiyor. Ancak bu da çok büyük bir hedef. Özellikle müzik, TikTok gibi video içerikler olmadan sadece oyun ile eğlence portalı olmak güç. Ancak büyük de bir potansiyel var. 230 milyonun üzerinde kullanıcı çok önemli bir veritabanı. Bu kullanıcıların ilgisini çeken oyunlar ayrı bir ekosistem bile inşa edebilir. Doğru pazarlama, yapımların arkasında duruş ve hit bir oyun tüm Netflix çehresini değiştirebilir.

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN