Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürMüzisyenler için dijital tanıtım tüyoları

    Müzisyenler için dijital tanıtım tüyoları

    Her gün onbinlerce yeni şarkı piyasaya çıkıyor ve çoğu dinleyicisine ulaşamadan unutulup gidiyor. Müzisyenlerin yıllarca emek verdiği bu kıymetli çalışmaların hak ettiği yere gelmesi ve dinleyicisine ulaşması başarılı bir dijital pazarlama çalışmasına bağlı. Peki müziğinizi dinleyicilerinize ulaştırmak için işe nereden başlamanız gerekiyor?

    1. Müzik tanıtımınıza bir web sitesi ile başlayın

    Web sitenizin olması; müziklerinizi, içeriğinizi ve marka imajınızı kontrol ettiğiniz bir platformun olması açısından önemlidir. Eğer bir organizatör veya dinleyici arama motorlarında isminizi arıyorsa, ulaşmaları gereken ilk yer web sitenizdir. Bu, dinleyici kitlenize ulaşmak için harika bir fırsattır. Müziğinizi çevrimiçi olarak pek çok yerde tanıtma fırsatınız olsa bile, turne, özel haber, albümleriniz, hakkınızda bilgi ve iletişim için en doğru seçenek web sitenizdir. Peki bir müzisyenin web sitesinde neler olmalıdır?

    Videolar: Albümlerinizin tanıtım videolarını web sitenize yükleyin.
    İletişim formu: Ziyaretçilerin sizinle nasıl iletişim kurabileceklerini bilmelerini sağlar
    Sosyal medya: Sosyal ağ sitelerinde hesap açın
    Müziğinize özel tanıtım: Müzik siteleri için özel olarak tasarlanmış grafikler kullanın

    2. Spotify’da keşfe çıkın

    Dijital platformların artması ile birlikte artık kullanıcılar çevrimiçi müzik dinlemeyi tercih etmektedirler. Örneğin Spotify’ın halihazırda 100 milyon kullanıcısı mevcut. Yerel gruplar, müziklerini Spotify da dahil olmak üzere çok sayıda platformda çevrimiçi olarak yükleyebilir ve müziklerini bir anda milyonların beğenisine ulaştırabilir.

    Müziğinizi Spotify’a yüklemek, dinleyici kitlenize ulaşabilmek için büyük bir fırsat. Spotify, mobil ve masaüstü indirmeleri ile dünya çapında bir dinleyici kitlesi tarafından kullanılmaktadır. Her türlü müziğe ulaşılabilen platformda, kendi müziğinizi müzikseverlerle buluşturabilirsiniz. Özellikle henüz tanınmamış sanatçılar, benzer müzikleri birbirine bağlayan “Discover” aracı ve “Release radar” ile platformda parlama şansına sahipler. Neredeyse her sanatçı artık Spotify müzik kitaplığında ve dilerseniz siz de yıldızların arasında yer alma şansına sahipsiniz.

    3. iTunes’da yerinizi alın

    Müziğinizi iTunes üzerinden satmak, modern müzisyenler için artık olmazsa olmazlardandır,  çünkü Apple Müzik şu anda tüm çevrimiçi müziğin % 50’sini satıyor. Ancak Apple, genç sanatçıların müziklerini kurallar, düzenlemeler ve ücretlerle kendi başlarına yayınlamalarını her geçen gün daha çok zorlaştırıyor. Platformun avantajlı tarafları da var elbette. Milyonlarca Apple kullanıcısına ulaşmanızın yanı sıra; yayınladığınız parçaların tanıtıp, dinleme ve satın alma sayılarını takip edebiliyorsunuz.

    4. Parçalarınızı Reddit Music’te yayınlayın
    Halihazırda müziğinizi tanıtmak için pek çok seçenek olmasına rağmen, Reddit gibi köklü bir pazarlama potansiyeline sahip platformları da göz ardı etmemek gerekir. Özellikle dünya müziği yapan müzisyenler için bu platformda yer almak, markanızı tanıtmak ve geliştirmek için mükemmel bir fırsattır. Platformda kendinizi tanıtabilir ve web sitenizi paylaşabilirsiniz. Böylece insanlar parçalarınızı dinleyebilir ve potansiyel dinleyici kitlenizle etkileşime girebilir.

    5. Twitter ve Instagram’da müzikle ilgili hashtagleri kullanın
    Hashtag’ler size müziğinizi doğrudan hedef kitlenize ulaştırmak için önemli bir fırsat sunuyor. Özellikle Twitter ve Instagram’da yaygın olarak kullanılan hashtaglerden etkili sonuçlar almak için doğru olanları kullandığınızdan emin olmalısınız.  Her zaman #music hastagini kullanmak yerine, müzik tarzınız, ör. #AcidJazz ve kendi grubunuz / sanatçı hashtaginizi oluşturabilirsiniz.

    Twitter’da @TwitterMusic’e bakabilir ve #newmusic, #nowplaying ve #musicvideo gibi trend etiketlerini kullanabilirsiniz. Instagram’da iken müzik emojileri ve popüler hashtag’leri de arayabilirsiniz. Bu yüzden ikisinin de karışımını denemenizi tavsiye ederim. Dikkat edilmesi gereken popüler etiketler #instamusic, #instanewmusic, #instanowplaying, #instalive, #instaartist. Ayrıca, bu hastagler dışında ülkemizdeki lokal ve müziğinizle ile ilgili popüler hashtagleri de kullanabilirsiniz.

    6. Videolarınızı YouTube’a yükleyin
    Justin Bieber’ın YouTube’da keşfedildiğini biliyor muydunuz?! Son yıllarda ülkemizde de Aleyna Tilki ve Reynmen gibi isimler kısa sürede izlenme rekorları kırdıkları için kendilerini uluslararası alanda da tanıtma fırsatı buldular. YouTube’da rekor izlenme sayısına ulaşan bu isimler, aynı zamanda pek çok mecrada haber olarak kendilerini ve şarkılarını tanıtma fırsatı buldular. Dolayısı ile kişisel markalaşma anlamında önemli bir fırsat yakalamış oldular. Siz de müziğinizi YouTube’da paylaşarak, hem gelir elde edebilir hem de dinleyici kitlenizle buluşabilirsiniz.

    Platform, çalma listeleri düzenlemek, müzik videolarınızı göstermek ve backstage videolarını göstermek için mükemmel bir fırsat sunuyor. “Kanallara göz at”, ”veya “YouTube’da Popüler” bölümünde bulunma potansiyelinizi sunar. Ayrıca bu platformda müzik kanallarında da yer alabilirsiniz. netd gibi popüler müzik kanalları, yeni albümleri dinleyici kitlesi ile buluşturmak için önemli fırsatlar sunuyor. Müzik yapımcıları ve yeni sanatçılar artık tanıtım bütçelerine bu platformları da ekliyor.

    6. Last.fm’de Skropla!
    Last.fm  sanatçılar için gerçekten harika özelliklere sahip. “Scrobbling” yani “Skropla”  özelliği, kullanıcıların en çok ne dinlediklerini kontrol eder ve ardından bu verilere dayanarak şarkılar yayınlar. Bu sayede müzikseverler müziğinize abone olabilir ve bir şarkı yüklediyseniz veya bir güncelleme yaptıysanız anında bir bildirim alırsınız. Kullanıcılar sıklıkla benzer zevkleri olan insanları takip ederek yeni müzikleri keşfederler, böylece yeni favori şarkılarını dinleme fırsatı yakalıyorlar.

    7. TikTok’ta geniş bir kitleye ulaşabilirsiniz 

    Müziğiniz daha genç bir kitleye hitap ediyorsa (ve video odaklıysa, doğrudan niş pazarınıza TikTok’ta ulaşabilirsiniz. TikTok, yalnızca mobil uygulama aracılığıyla kullanılabilir olsa da, hala çok fazla potansiyel var. Uygulama,  kısa mobil videolar için şuanda dünyanın bir numaralı mecrasıdır. Akıllı telefonu olan herkes yaratıcı kimliğini öne çıkararak Tiktok’un sunduğu bu fırsattan yararlanabilir. Uygulama, 2018 yılında dünya çapında en çok indirilen uygulamalar arasında yer aldı. iOS veya Android kullanan herkes dünya genelinde TikTok’a ulaşabilir.

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN