Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerOyunMultiVersus inceleme

    MultiVersus inceleme

    Sonunda MultiVersus tekrar geri döndü ve tam olarak tamamlanmış mı sorusunun cevabını oyuncular olarak arıyoruz.

    İlk bakıldığında aslında benzerini görebileceğiniz bir oyun olan MultiVersus, konsept olarak diğer oyunlardan biraz daha farklı olmayı başarmış. Can barlarını azaltarak oynamak yerine, düşmanlarınızı sahneden düşüren büyük vuruşlara karşı savunmasız bırakmak için hasar veriyorsunuz. Bu tarz oyunlar, karmaşık kombo uygulamalarından ziyade hareketliliğe odaklanıyor. MultiVersus bazı alanlarda bu formülü daha da basitleştiriyor. Oynanış olarak birden fazla zıplama, normal saldırılar, özel saldırılar ve savunma amaçlı kaçışlara sahipsiniz.

    Oyun içi sınıf tanımları, bir karakterin genel oyun tarzı hakkında size ipucu vermek için MMO tarzı olarak karşımıza çıkıyor. Örneğin, Superman çok fazla hasar alabilen bir “tank” iken, Bugs Bunny rakiplerini tahmin etmek için gösterişli, beklenmedik menzilli hareketler kullanan bir “mage” sınıfı üyesi gibi davranıyor.

    Oyun, karakterler açısından doğru şekilde anlamak ve uygulamak için biraz pratik gerektiren mekaniklere sahip. Co-op ile aksiyonu bir araya getiriyor ve dilerseniz multiplayer olarak takılıp ilginç dövüş mekaniklerinin tadını çıkartabiliyorsunuz.

    MultiVersus daha az yetenek isteyen ve ikiye iki takım oyununa odaklanan geleneksel bir dövüş oyununu andırıyor. Oyun 27 seçilebilir karakter sunuyor ve elbette ilerde daha fazla karakter de oyuna eklenecektir. Bunlar, tıpkı betada olduğu gibi Bugs Bunny, Batman, Tom & Jerry, Arya Stark ve Shaggy Rogers’ı bulduğumuz Warner’ın birçok evreninden karakterleri barındırıyor.

    Ayrıca Gizmo ve Black Adam olarak savaşabilmemiz için eklenen DLC karakterlerinin yanı sıra Ajan Smith, Jason Vorhees ve Joker gibi bazı yeni isimleri de içeriyor. Dikkate değer bir değişiklik de Support sınıfının kaldırılmış olması ve daha önce sadece Support olan kişilerin artık bunun yerine Mage sınıfına eklenmiş olması.

    Oyuna ilk adımınızı attığınızda, oyun mekaniklerinin kısa ve zorunlu bir kılavuzundan geçiyorsunuz. Oyun şu anda betaya göre hem daha yavaş, hem de daha hantal hissettiriyor ve daha da kötüsü hem grafiklerde hem de netcode’da teknik sorunlar var gibi görünüyor. Oyun ara sıra takılıyor ki bu bir dövüş oyununda affedilemez bir durum ve ayrıca betada nadiren yaşanılan birkaç bağlantı kopukluğu da devam ediyor.

    Artık oyun içinde birçok farklı içerik ve açılacak şey var, bu da oynamayı daha eğlenceli hale getiriyor çünkü her zaman elde edilecek yeni bir şey varmış gibi hissettiriyor. Bir şeylerin kilidini açmak için farklı para birimlerini beraberinde getiriyor, ancak bu ücretsiz oyun modelinin bir parçası zaten.

    Oyunun kendisi hala inanılmaz derecede eğlenceli ve tek başınıza oynarken diğer oyuncuları bulmak asla uzun sürmüyor. Oyun sistemi biraz değiştirilmiş, özellikle de oyun eskisinden biraz daha yavaş hale getirilmiş durumda. Durum böyle olunca oyun tarafında bir kitle farkı ortaya çıkıyor. Bir taraf bundan memnunken, diğer taraf ağırlığın oyunun eğlencesini kaçırdığını düşünmekte.

    Oyun bu şekilde biraz farklı bir ağırlık kazanıyor ve biraz daha az sıçramalı ve daha kontrollü hissettiriyor. Tabii bazı karakterler arasında dengesizliğin de buna etkisi yüksek. Bir tarafta Superman olarak oynanışı hızlıca kavrayabilir, rakiplerinizi kombolarınızla rahatça elimine edebilirsiniz, diğer tarafta ise Jason Voorhees olarak birdenbire rakiplerinizin karşısında ezilebilirsiniz.

    Durum biraz kişisel ve parmaklarınızın yeteneklerine de bağlı. Oyunun karakter listesi ve yaratıcı hareketleri öne çıkan özellikleri, yine de daha kat etmesi gereken yollar var ve bunların da zamanla düzelmesini bekliyoruz.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN