Mobil uygulamalara yaklaşık 40 milyar dolar harcandı

0

Tanınmış araştırma kuruluşu Sensor Tower, 2019 yılının ilk yarısında mobil uygulama alışverişlerinde harcanan toplam rakamı açıkladı: Yaklaşık 40 milyar dolar. İşte detaylar…

Mobil uygulamalar, 2007’de iPhone’un çıkışıyla birlikte yeni çağın adeta habercisi oldu. Hızla dijital ihtiyaçlar için vazgeçilmez halini alan sayısız uygulama; sosyal medyadan oyuna, bankacılık işlemlerinden verimlilik artırmaya kadar çok sayıda konsept dahilinde hayatı kolaylaştırdı. Bu kapsamdaki talep; sayısız girişimci ve köklü şirket için yüksek getirilere kaynaklık etti. Temel seviyede yazılımcılar, bu pazar sayesinde yüksek profilli markalar oluşturdular. Mobil uygulama ekosistemi büyürken rakamlar da her zaman dudak uçuklattı.

En yeni rakamlar, Tanınmış araştırma kuruluşu Sensor Tower tarafından paylaşıldı. 2019 yılının ilk yarısında mobil uygulama alışverişlerinde harcanan toplam rakamın 37,7 milyar dolar seviyesinde olduğu kaydedildi. Bu rakam, 2018 ilk yarısına göre yüzde 15’lik artışa işaret ediyor.

Öte yandan en yüksek harcamanın App Store üzerinden gerçekleştirildiği görülüyor. Söz konusu harcama toplamı 2018 ilk yarısına kıyasla yüzde 13’lük artışla 25,5 milyar dolar. Google Play Store’da da artış dikkat çekici: Geçen yıla göre yüzde 20 ve toplam harcama tutarı da 14,2 milyar dolar.

Çarpıcı detay ise harcamaların ağırlıklı olarak mobil oyunlar özelinde gerçekleşiyor olması. Araştırmaya göre toplam 37,7 milyar dolarlık harcamanın 29,6 milyar doları mobil oyunlar için harcanmış durumda.

Cevap bırakın