Mobil uygulamaları pazarı teknolojinin gelişmesine paralel olarak büyümesini aralıksız sürdürüyor.
Mobil uygulama pazarının 2026 yılına kadar 614 milyar doları aşması öngörülüyor. Google Play’deki uygulamalar yüzde 97, App Store’daki uygulamalar ise yüzde 94 oranında ücretsiz bir şekilde indiriliyor.
Günlük hayatımızın en önemli parçalarından biri haline gelen mobil uygulamalar, her geçen gün daha büyük bir ekonomi haline geliyor. Gelir anlamında en büyük sektörlerden biri haline gelen mobil uygulama pazarı, 2022 yılını 451 milyar dolarlık bir gelir ile kapattı. Yapılan araştırmalara göre mobil uygulama pazarı, önümüzdeki yıllar içinde de hızla büyümeye devam edecek.
Mobil kullanımların her geçen gün artmasıyla birlikte uygulamalar günlük hayatın en önemli parçalarından biri haline geldi. Özellikle metaverse, NFC ve yapay zeka gibi kavramların hayatımıza girmesiyle birlikte mobil uygulama pazarının da bu yeni teknolojilere evirilip uyumlu hale geleceği kaydediliyor.
Halihazırda sadece Google Play mağazasında 3.8 milyon aktif uygulama bulunuyor. Buradaki uygulamaların yüzde 85’i genel app, yüzde 15 dilime denk gelen 537 bin tanesi de oyun uygulaması konumda. Mağaza, e-ticaret ve haber sitesi gibi içeriklerden oluşan 3.2 milyon uygulamanın yaklaşık yüzde 97’si, Google Play’de ücretsiz olarak indirilebilir durumda.
Google Play’de sadece mart ayında 82 bin 243 yeni uygulama yayımlandı. App Store’da, 1.7 milyon uygulama var. Bunlardan 1.5 milyonu oyun dışı uygulama olurken, 216 bini de oyun uygulaması. Buradaki uygulamaların da yüzde 96’sı ücretsiz bir şekilde indirilebiliyor. Geçen ay App Store’da yayımlanan uygulama sayısı ise 32 bin 986. Bu veriler, iOS’ta da uygulama yayınlamanın hem yazılım teknolojisi anlamında hem de politikalar anlamında Google Play’e göre daha zor olduğunu gösteriyor.