Mobil uygulama pazarı, büyük bir ivmeyle gelişimini sürdürürken 2020 yılına ilişkin öngörüler dudak uçuklatıyor. İşte detaylar…
Mobil uygulama ekosisteminin hızla genişlediği günümüzde sadece Facebook, Twitter, Instagram, WhatsApp gibi iletişim ve sosyal medya uygulamaları değil, çok sayıda oyun, kişisel verimlilik uygulamaları, spor uygulamaları ve daha birçok farklı türün milyonları peşinden sürükleyen trendlere dönüştüğü görülüyor. Kullanıcıların günlük alışkanlıklarında önemli yer edinen sayısız oyun ve uygulama var özetle. Peki söz konusu uygulamaların, bulundukları marketlerde sadece ‘ücretsiz’ olarak indirilmekle kalmadığı düşünüldüğünde finansal göstergeleri ne durumda? Bu yönde şaşırtıcı veriler söz konusu…
Statista tarafından yapılan araştırmaya göre küresel mobil uygulama pazarı yüzde 35 büyüyerek 58,7 milyar dolara ulaştı. 2020 yılında ise mobil uygulama pazarının 189 milyar dolar gelir elde edecek büyüklüğe ulaşacağı öngörülüyor.
Mobil dünyada indirilme sayıları ve gelirler hızla artıyor. Küresel mobil uygulama pazar hacmi 60 milyar dolara yaklaştı. Her geçen yıl büyüyen mobil uygulama pazarı, 2016 yılında toplam 43,5 milyar dolarlık bir hacme ulaşmıştı. Mobil uygulama pazarı yüzde 35 büyüyerek 2017 yılı sonunda 58,7 milyar dolar seviyesine yükseldi.
Öte yandan ilginç bir detay olarak BTK’nın son pazar verilerine göre, Türkiye’de üretilen toplam 3.074.610 elektronik sertifikanın 476.202’sini mobil imza oluşturuyor. Mobil imza sertifika sayısı, bir önceki çeyreğe göre yüzde 3,8 artış gösterdi.