Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürMobil Ticaret Trendleri

    Mobil Ticaret Trendleri

    E-ticaretin geleceği olarak nitelendirilen mobil ticaret ve mobil ticaret trendleri tüm dünyanın gündeminde.

    Mobil cihazlar her yerde ve popülerlikleri artmaya devam ediyor!

    COVID-19 salgını ile yükselişe geçen mobil ticaret patlaması, evrensel bir değer olarak kabul görüyor. Dengeleri değiştiren ve tüm sektörler için dönüşümü zorunlu hale getiren bu yönelim, işlem kolaylığı nedeniyle de hızla popülerlik kazanıyor.

    İster bir tercih ister ise zorunluluktan olsun, mobil ticareti benimsemek, yeni pazarlara açılmak adına çok daha önemli bir hale geliyor. Akıllı telefon üzerinden yapılan alışverişin hızlı büyümesi tüm gözleri mobil ticaretin üzerine çeviriyor. Mobil ağ erişilebilirliğinin geleneksel İnternet erişiminden daha fazla olduğu ülkemizde de geçerli olan bu durum, akıllı telefon alışverişinin hakimiyetinin ve markaların bunu görmezden gelemeyeceğinin altını çiziyor. GSMA’nın Mobil Ekonomi 2022 raporu, mobil teknolojinin hem işletmelerin dijital dönüşümünde hem de hükümetlerin pandemi sonrası toparlanma stratejilerinde oynadığı rolü vurguluyor. Mobil cihazlar, tüketicilerin hayatlarının her alanında önemli değişiklikler yaratıyor. Bu değişimin en görünür olduğu alanlardan biri de mobil ticaret.

     

    Mobil Ticaret Nedir?

    m-Ticaret olarak da adlandırılan mobil ticaret; mobil cihazlar üzerinden doğrudan satın almanın ötesinde mobil reklamlarla ve chatbot destekli satış temsilcileri ile etkileşim kurmak, akıllı telefonlar üzerinden marka – fiyat araştırması yapmak gibi faaliyetlerin tümünü içeriyor. Çok kanallı pazarlama ile eş zamanlı büyüyen bu sektör, müşterilerine her yerde, her zaman ve her şekilde ulaşmak isteyen markaları güçlü bir mobil varlığa sahip olmaya zorluyor.

    Tüketicilerin bu denli akıllı cihazlarına bağlı olduğu günümüzde mobil ticaret, bir mobil uygulama ve mobil tarayıcıda yapılan herhangi bir satın alma etkinliğini de içeriyor.

    Örneğin;

    • Uygulama içi satın alma işlemleri,
    • Mobil tarayıcı işlemleri,
    • Sosyal medya paylaşım veya reklamlarından ürün araştırma ve veya satın alma işlemleri,
    • Canlı akış üzerinden yapılan alışveriş işlemleri,
    • Sohbet uygulamaları veya sosyal medya platformları üzerinden destek veren mobil temsilcilerle yapılan işlemler de bu ticaret türünün birer parçasını oluşturuyor.

     

    E-ticaret araştırmalarından ve tüketici davranışından elde edilen tüm göstergeler, mobil ticaretin yükselmekten başka gidecek bir yerinin olmadığına işaret ediyor.

    Mobil ticaret tüketicinin en kısa sürede satın alma arzusunu teşvik ederken, hızlı satın alma yolculuğunu da net veriler ile destekliyor. Acil satın alma, son dakika satın alma ve hızlı satış gibi zamana duyarlı işlemlerin tümü kısa sürede tamamlanıyor. Aynı zamanda tüketicilerin ürünleri araştırmalarını ve daha sonra satın almak üzere markaları zihinsel olarak işaretlemeleri de mümkün kılınıyor.

     

     

    Mobil Ticaret Trendleri

    Verimli bir mobil ticaret stratejisi oluşturmak için trendleri yakından takip etmek çok önemli. Son dönemde tüm dünyada aşağıdaki beş ana trend öne çıkmış durumda.

    Artırılmış gerçeklik

    Artırılmış gerçeklik, çevrimiçi alışveriş yapanların satın almak istedikleri ürünleri sanal olarak “denemelerine” veya deneyimlemelerine yardımcı olmak için teknolojiyi kullanmanın ideal bir yolu olarak görülüyor. AR uygulama pazarının bu yıl 15.5 milyon dolara ulaşması beklenirken, markalar müşteri deneyimlerini yükseltmelerine yardımcı olmak için AR teknolojisine yatırım yapıyor. 

    Tek tıkla sipariş 

    Çevrimiçi alışveriş müşterilerin kimlikleri, adresleri ve ödeme şekilleri ile ilgili önemli bilgileri girmelerini gerektiriyor. Her satın alma işleminde aynı bilgileri tekrar tekrar girmek ise satın alma kararlarını etkileyebiliyor. Bir mobil ticaret uygulaması üzerinden tek tıklamayla sipariş verme, satın alma döngüsünü tek bir tıklamayla tamamlanabilmesi müşterilere sorunsuz alışveriş kolaylığı sunuyor. 

    Web sitesi ve mobil cihazların optimizasyonu

    Mobil cihazlar, site arama ve gezinme söz konusu olduğunda genellikle kullanıcı dostu olmayan daha küçük ekranlara sahip. Markalar, katalogdaki çeşitli ürünler arasında sorunsuz arama ve gezinmeyi kolaylaştırmak için hem web sitelerinin hem de mobil ticaret uygulamalarının iyi tasarlanmış bir kullanıcı arayüzü içermesini sağlayarak müşteri başarı oranlarını en üst düzeye çıkarıyor. Mobil optimizasyon için bir diğer önemli konu ise mobil aramayı kolaylaştırmaktan geçiyor. 

    Akıllı kişiselleştirme

    Araştırmalar, müşterilerin yüzde 80’inin özelleştirilmiş deneyimler sunan bir markadan satın almayı tercih ettiğini gösteriyor. Markalar, müşterilerin davranışsal segmentasyonuna odaklanmak ve tercihe dayalı iletişim  için kişiselleştirmeyi kullanıyor. Markalar, hedef kitlelerinin web sitesinde gezinme davranışlarını kaydederek, her bir alıcı için benzersiz bir mesaj oluşturmanın yanında, kullanıcıların konum ve hava durumu gibi bağlamsal verilerini toplayabiliyor.

    Sosyal ticaret

    Geçmişte markalar, marka bilinirliği oluşturmak ve potansiyel müşterileri yönlendirmek için sosyal medya platformlarını kullanırdı. Günümüzde ise markaların yalnızca pazarlamakla kalmayıp aynı zamanda doğrudan sosyal medya üzerinden satış yapması artık olağan hale geldi. Sosyal ticaret, Facebook, Instagram ve TikTok gibi görsel sosyal medya platformlarının popülaritesi ve bu platformlardaki dönüşümlerin kolaylığı nedeniyle muazzam bir potansiyele sahip. Özellikle Facebook ve Instagram, artık markaların her bir görseldeki ürünleri etiketleyebileceği, tek tıklama ile anında alışveriş yapmak için kullanıcı dostu bağlantılar oluşturabileceği alışveriş yapılabilir bir yapı sunuyor. Bu nedenle müşteriler, mobil cihazları aracılığıyla sosyal platformlarda en sevdikleri markaları tek bir yerde keşfederek alışveriş yapabilir hale geliyor. Instagram Mağazaları, koleksiyonların sergilenebileceği ve alışverişin kolaylaştırılabileceği özelleştirilebilir vitrinler oluşturmak için doğrudan işletmelerle birlikte çalışan bir sosyal medya platformunun en başarılı örneği.

     

    e-Ticarette diğer yükselen değerler neler? 

    E-ticarete ivme katan TikTok, Instagram Reels ve YouTube Shorts arasında geçen kısa video savaşları son sürat devam ediyor, e-ticarette yükselen değerleri ele aldığım yazıma aşağıdan ulaşabilirsiniz.

    E-Ticarette Yükselen Değerler

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN