Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürMobil satışın 10 püf noktası

    Mobil satışın 10 püf noktası

    Mobil satışın 10 püf noktası

    Günümüzde internet üzerinden gerçekleşen alışverişin yapıldığı yer masaüstü bilgisayarlardan mobil cihazlara doğru değişiyor. Özellikle akıllı cep telefonlarının büyüyen akranları ve mobil internette çok yüksek hızlara ulaşılmasıyla birlikte masaüstü bilgisayarlarda ne yapabiliyorsak cep telefonlarındanda da hemen hemen aynı şeyleri yapabilir hale geldik. Bunun sonucu olarak da elbette mobil ticaret ciddi bir ivme ile yükseliyor ve mobil satış güçleniyor.

    Mobil Satış Artıyor 

    Türkiye’de ve dünyada mobil cihaz penetrasyonunun her geçen gün artması ve tüm iş süreçlerinin dijital ortama kaymasının bir sonucu olarak önümüzdeki günlerde mobil cihazların daha fazla söz sahibi olacağını gösteriyor. Son dönemde web sitelerinin mobil sürümlerinin artması, mobil ticarete uyumlu uygulamaların çoğalması ve ödeme metotlarındaki alternatiflerin fazlalığı ile mobil satış hızla artıyor

    Mobil cihazlar yardımıyla yapılan satışlarını yükseltmek isteyen e-ticaret siteleri için mobil satışın 10 püf noktasını şöyle sıralayabiliriz:

    Hızlı Açılan Bir Mobil Site/Uygulama

    Mobil satış konusunda başarılı işlere imza atmak için ilk atmanız gereken adımlardan bir tanesi hızlı açılan bir mobil site veya mobil site uygulamasıdır. Çünkü müşteriler mobilde satın alma işlemi yaparken beklemeye tahammül etmezler. Fazladan beklenen 1-2 saniye bile müşteri ve ciro kaybına yol açacaktır.

    İçeriğiniz Sürekli Güncel Olsun

    Web sitenizdeki içerikler mutlaka güncel olmalı ve sık aralıklarda da güncellenmelidir. Müşteri aradığı içeriği bulamaz ve sitenin güncel olmadığını anlarsa bir daha o kişiyi siteye çekmek çok zor olacaktır.

    Basit ve Kullanımı Kolay Bir Arayüz

    Mobil siteniz veya uygulamanız basit ve kullanımı kolay olmalıdır. Anlaşılmayan bir arayüz, gizlenmiş menüler ve kullanım zorluğu ziyaretçileri uzaklaştıracağından arayüzdeki ekranlar tasarlanırken bu ilkelere dikkat edilmelidir.

    Arama Motorları Üzerine Çalışın

    Mobil satışı gerçekleştiren trafiğin önemli bir bölümü arama motorlarından gelmektedir. Arama motorlarının üst sıralarında yer alabilmeniz amacıyla sitenizin SEO çalışmalarına önem vermeli ve sürekli olarak üzerinde çalışmalısınız. Çünkü arama motorlarındaki algoritmalar sürekli değişkenlik gösterdiği için 1 yıl önce yapılan belirli bir formdaki SEO çalışması bir yıl sonra anlamını yitirmiş olabilir.

    Müşterilerinizi Çoklu Kanaldan Bilgilendirin

    Müşteriniz size mobilden de ulaşmış olsa sizinle iletişim kurabilmesi için bütün iletişim kanallarından size ulaşabilmesini sağlayın. Müşteri, mobil site üzerinden mesajla, e-posta yoluyla veya çağrı merkezi üzerinden satıcı firmaya ulaşabilmelidir.

    Ziyaretçilere Fırsatlar Sunun

    Özelikle mobil sitenizi ziyaret edenlere özel fırsatlar oluşturun. Mesela mobilden ilk satın alma işlemi yapan müşterilere çok özel indirimler tanımlayın. Mobil alışverişe özel hediye kuponu tanımlayın. Müşteriniz kendini özel hissetsin ki mobil satışlarınızı arttırabilesiniz.

    Sosyal Medyayı Etkin Kullanın

    Sosyal medya hesaplarını ne kadar etkin kullanırsanız satın alınacak ürünlerle ilgili yapacağınız paylaşımlardan mobil sitenize ciddi bir trafik oluşturabilirsiniz. Müşteri sadakat programlarından tutun da sosyal medyaya özel kampanya ve hediyelere kadar yapabileceğiniz çok şey olacaktır.

    Mobil Sitenizden Mağazalara Giden Yol Oluşturun

    Mobilden gelen ziyaretçilerin bir bölümü buradan satın almak için değil en yakın mağazayı öğrenip oradan görerek satın almayı tercih etmektedir. Mobil sitenizde lokasyon servisleri sayesinde müşterilerinizi en yakın mağazaya yönlendirecek yöntemleri oluşturun. Hatta aradığı ürünün o mağazadaki stok durumunu da bildirmeniz çok şık bir hizmet olacaktır. Ayrıca lokasyon servisleri sayesinde müşterilerinizin yerlerini de öğrendiğinizden ötürü bu bilgiyi kullanarak onlara neler sunabileceğinizi planlamaya çalışın.

    Mobil ödeme Konusunda Alternatif Çözümleriniz Olsun

    Satın alma aşamasında mobil ödeme seçeneklerinizi fazlalaştırırsanız farklı ödeme tiplerini tercih eden müşterileri de müşteriniz yapabilirsiniz. Tüm mobil ödeme seçenekleri kolay, hızlı ve güvenli olmalıdır.

    Farklı Teslimat Yöntemleri Değer Yaratır

    Satın alınan ürünü müşteriye hızlı ve sorunsuz ulaştırarak da rakiplerinize karşı avantaj oluşturabilirsiniz. Müşteri satın aldığı ürünü güvendiği kargo firmasından ve hızlıca teslim almak ister. Buna ortam oluşturmayı sağlayın. Hatta müşteriniz mobilden sipariş verip aynı gün mağazadan ürünü teslim alabilsin.

     

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN