2023 Kasım ayında oyun alışverişlerinde düşüş trendi devam etti. %2’lik bir azalma, 2023 Ocak ayına göre %3’lük bir düşüşle birleşerek 2022 Kasım ayına kıyasla %3’lük bir azalmaya işaret etti. Oyun alışverişlerindeki bu düşüşte, artan kur ve bazı oyun firmalarının TL fiyatlandırmasını kaldırması önemli rol oynadı.
PC ve konsol oyun alışverişleri diğer aylara kıyasla gerileme gösterirken, mobil oyunlar artış trendine girdi. 2023 Kasım ayında mobil oyunlar, en çok alışveriş yapılan kategori oldu. Bu dönemde mobil oyunlar kategorisi, son iki yıldır en çok alışveriş yapılan kategori olma özelliğini koruyarak, geçmiş iki aydaki düşüş trendini kırarak yeniden yükselişe geçti.
Kategorik dağılım
PLATFORM | EYLÜL 2023 | EKİM 2023 | KASIM 2023 |
PC | %37 | %38 | %35 |
Konsol | %28 | %29 | %28 |
Mobil | %35 | %33 | %37 |
En çok oyun içi satış yapılan 10 oyun
Kasım ayında Counter Strike 2’nin liderliğindeki oyun sahnesi -Valorant ve League of Legends’daki düşüşe rağmen- mobil oyunlardaki hafif yükselişle renklendi. Oyuncuların ilgisini çeken oyunlar listesinde, özellikle mobil platformda kendine sağlam bir yer bulan üç oyun dikkat çekti.
- Counter-Strike 2
- PUBG Mobile
- Valorant
- League of Legends
- Call of Duty: Warzone 2.0
- Metin2
- World of Warcraft
- Knight Online
- Free Fire
- Lords Mobile
İllere göre dağılım
Oyun alışverişlerinde, Kasım ayında en çok alışveriş İstanbul’dan yapıldı. İstanbul’u, Ankara, İzmir, Antalya ve Bursa takip etti.
# | EYLÜL 2023 | EKİM 2023 | KASIM 2023 |
1 | İstanbul | İstanbul | İstanbul |
2 | Ankara | Ankara | Ankara |
3 | Antalya | Antalya | İzmir |
4 | İzmir | İzmir | Antalya |
5 | Bursa | Bursa | Bursa |
Yaş aralığına göre dağılım
Kasım ayında toplam oyun alışverişlerinin önemli bir kısmı 21-30 yaş aralığındaki oyuncular tarafından yapıldı.
YAŞ | EYLÜL 2023 | EKİM 2023 | KASIM 2023 |
18-21 | %11 | %9 | %10 |
21-30 | %44 | %47 | %46 |
30+ | %45 | %44 | %44 |
Cinsiyete göre dağılım
CİNSİYET | EYLÜL 2023 | EKİM 2023 | KASIM 2023 |
KADIN | %32 | %30 | %29 |
ERKEK | %68 | %70 | %71 |