Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerTeknolojiMeta Ray-Ban'ı Google'a Kaptırabilir mi?

    Meta Ray-Ban’ı Google’a Kaptırabilir mi?

    Google Glass ile akıllı gözlük kavramı hayatımıza girmeye başlamıştı. Elbette Google’ın çıkardığı bu gözlük bambaşka hayallerle karşımıza çıktı ve geleceğinin parlak olacağını düşünüyorduk. Ancak ürünün kullanım alanı sınırlı kaldı ve birçoklarının umduğu gibi bir patlama yapmadı. Ancak Google Glass bir yana, artık daha sık konuştuğumuz başka bir gözlük daha var. O da Meta ile Ray-Ban ortaklığında raflardaki yerini alan Meta Ray-Ban akıllı gözlükleri.

    Bu gözlükleri elbette Google Glass ile karşılaştırmak gibi bir durum söz konusu değil. Çünkü ikisinin de çıkış noktası ve özellikleri farklı. Ancak Meta Ray-Ban satışa sunulduğu günden bu yana büyük ilgi gördü.

    Bu gözlükler dışarıdan bakıldığında sıradan bir gözlük ya da güneş gözlüğü gibi görünmesinin yanı sıra ayrıca fotoğraf ve video çekme, müzik dinleme, arama yapma gibi işlevler sunuyor, yetmiyor bir de sosyal medya entegrasyonları ile de dikkat çekiyor. Meta’nın geliştirdiği yazılım sayesinde kullanıcılar, gözlüklerini akıllı telefonlarıyla senkronize edebiliyor ve birçok işlemi gözlükleri üzerinden gerçekleştirebiliyor.

    Google Meta Ray-Ban’a Göz Dikti

    Meta Ray-Ban’a olan bu büyük ilgi elbette akıllı gözlüklere yabancı olmayan bir ismi de bu tarafa doğru çekiyor. Evet, Google’dan bahsediyoruz.

    Akıllı gözlükler, Ray-Ban Meta gözlüklerinin satışlarının son aylarda yükselişe geçmesiyle birlikte bir tür ikinci baharını yaşıyor. Görünüşe göre Google, kendi Gemini destekli gözlükleri için Ray-Ban üreticisini kendine çekmeyi planlıyor. Yani Gemini ile yapay zeka yarışında öne geçmek isteyen Google, gözlüğü de arkasına alarak yarışta vites yükseltmek istiyor.

    Financial Times geçtiğimiz günlerde Meta’nın Ray-Ban üreticisi EssilorLuxottica ile şirketin yüzde beş hissesini satın almak için ileri düzeyde görüşmelerde bulunduğunu sayfalarına taşımıştı.

    Meta Ray-Ban Google Ray-Ban Olur mu?

    The Verge’ün kaynakları ise Meta’nın EssilorLuxottica ile olan ortaklığını Google’a kaptırmasının son derece düşük bir ihtimal olduğunu savunuyor ve Meta’nın şirkete yatırım yapmasının muhtemel olduğunu belirtiyor.

    Essilor ile birleşmeden önce Luxottica aslında Google Glass cihazları için Google ile işbirliği yapmıştı, yani iki şirketin birlikte bir geçmişi var. Google Glass büyük bir başarı elde etmemiş olsa bile yeniden birlikte çalışmak istemeleri mantıklı.

    Google Glass’ın yeni ve geliştirilmiş bir versiyonunun yolda olduğuna dair pek çok sinyal var. Google I/O 2022’de bunun işaretlerini sınırlı da olsa vermişti, ancak o zamandan beri Google sessizliğini koruyor.

    Google I/O 2024’te, Google’ın gelişmiş yapay zekanın günlük yaşamı iyileştirmeye nasıl yardımcı olabileceğine dair vizyonu olan Project Astra’nın bir demosunda akıllı özelliklerin de yer aldığını gördük, ancak sunduğu özelliklerden maalesef bahsedilmedi ve detay verilmedi.

    Mayıs ayında da Magic Leap, Google ile “Genişletilmiş Gerçeklik (XR) çözümleri ve deneyimleri” üzerinde çalıştığını duyurdu, ancak bunun neyle sonuçlanacağını bilmiyoruz. Google ayrıca Samsung ile de XR donanımı üzerinde çalışmakla meşgul.

    Ray-Ban’ın Arkasındaki İsim

    Ray-Ban’ın arkasındaki isim olan EssilorLuxottica bir Avrupa moda ve perakende şirketi. Yani risk iştahı yüksek olan yatırımcılarla dolu bir Silikon Vadisi şirketi değil. Yedi yıl önce  İtalyan milyarder Leonardo Del Vecchio’nun gözlük grubu Luxottica ile Fransız lens üreticisi Essilor’un 50 milyar euro’luk birleşme kararı almasıyla kurulan EssilorLuxottica, istikrarlı bir şekilde büyüyerek dünyanın en büyük gözlük üreticisi haline geldi.

    Geçtiğimiz birkaç yıl boyunca da EssilorLuxottica, teknoloji ve mühendislik şirketlerinin satın alınması stratejisinin merkezinde yer aldı. Grup, 2022 yılında akustik hüzmeleme teknolojisiyle donatılmış gözlükler geliştirmek üzere İsrailli işitme teknolojisi start-up’ı Nuance Hearing’i satın aldı.

    Küresel enflasyon ve yüksek maliyetlerin bir araya gelmesi de EssilorLuxottica’nın kar marjına bir süredir zarar veriyor. Şirketin hisse senedi fiyatı son bir yılda sadece yüzde 7 artarak, Avrupa’daki mavi çipli hisse senetlerinden oluşan emsal grubunun genel büyümesinin altında bir performans gösterdi.

    Meta Ray-Ban’ın Öne Çıkan Özellikleri

    Ray-Ban Meta gözlükler maalesef Türkiye’de henüz satışta değil ve yurt dışında 299 dolardan başlayan fiyatlarla satılıyor. Meta’nın yapay zeka asistanı, LED’li 12MP kamera, canlı yayın desteği ve entegre hoparlörler sunuyor. Meta ayrıca kısa bir süre önce akıllı gözlüğünü daha uzun video kaydı (üç dakikaya kadar), Amazon Music ve Calm meditasyon uygulaması desteği sunacak şekilde güncelledi.

    Meta ve rakibi Apple, bir gün yeni nesil bilgi işlem cihazı olarak akıllı telefonun yerini alabilecek, rahatsız edici olmayan artırılmış gerçeklik gözlükleri üretmek için yarışıyor, ancak teknoloji yeni yeni gelişiyor ve tüketiciler yüzlerine hantal cihazlar takmak konusunda isteksiz davranıyor.

    Meta’nın kurucusu Mark Zuckerberg, aylar önce yaptığı açıklamada şirketin akıllı gözlüklere yönelik görünümünün oldukça iyileştiğini ve şirketin AR ve VR departmanı Reality Labs’e yatırım yaptığı daha büyük alanlardan birine dönüştüğünü söylemişti.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN