Mekânlar arası ilişkileri kurgulayan oyun çok yakında yayında

0

İstanbul Teknik Üniversitesi, Tuşpa Mimarlık ortaklığı kapsamında Bilgi Üniversitesinin desteği ve TUBİTAK Ardeb Araştırma destek fonu ile mimari tasarım oyunu “SpaceChase Game “geliştirildi.

Oyuncular konut, restoran, kreş gibi birçok mekânı kurgusunu çözmeye davet ediliyor. Seçilen mimari yapının araştırma & senaryo sürecinde kullanıcılara gerçek zamanlı bilgi akışı sağlanıyor. Oyun kullanıcısına mekanlar arası ilişkiler kurgularken “kanıt temelli tasarımlar “ortaya çıkarıyor.

SpaceChase mekânı okumaya, çözümlemeye yönelik çeşitli temsil-analiz yöntemlerinden yararlanan, Mekân Dizimi ve çizge teorisi temelli bir yazılım altyapısı kullanıyor.

Oyunun teknik ve yazılım desteğini PC ve konsol oyunları ile oyun teknolojileri üreten, geliştirici odaklı oyun stüdyosu Nowhere Studios, arayüz tasarımını ise EDL, senaryolaştırmayı Emre Kuzuoğlu üstleniyor. Mimari Kodlama ortamı Grasshopperda çalışan SC Eklentisi ise Oğulcan Üneşi tarafından geliştiriliyor.

İstanbul Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Pelin Dursun Çebi uygulamanın mimari eğitime olan olumlu katkısını;

“Tasarım sürecinde grafik-teorik temelli araçların yaratıcı bir şekilde kullanılması, düşüncelerini “yaparak” geliştiren, “yaptıklarından öğrenen” mimarlar için önemlidir. Mekânsal organizasyonların bilimsel anlamda ölçülmesine ve bir tasarım verisi olarak sürece aktarılmasına odaklanan, bu tür deneysel çalışmalar çok değerli. Mimarlara tasarlarken birlikte düşünebilecekleri araçlar olarak yardımcı oluyor.” diyerek açıklıyor.

Cevap bırakın