Bu yıl ikincisi gerçekleştirilen Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi’ne (XCO) katılan MediaMarkt, zirvenin ardından müşteri deneyimini en iyi yöneten markaların ödüllendirildiği A.L.F.A Awards Töreni’nden de “Teknomarket” kategorisinde A.L.F.A ödülüyle döndü.
Avrupa’nın açık ara 1 numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, 17 Mayıs’ta Kemer Country Club’ta düzenlenen Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi’ne (XCO) katıldı. Özgün müşteri deneyimi ve kusursuz deneyim tasarımı konularının masaya yatırıldığı, yerli ve yabancı uzman konuşmacıların yer aldığı Zirve’de iyi bir müşteri deneyimi yaratmanın yolları, X, Y ve Z kuşağının alışveriş alışkanlıkları, ‘shopper marketing’ gibi konuların üzerinde duruldu.
Müşteri deneyimini en iyi yöneten markaların ödüllendirildiği A.L.F.A Awards Töreni’nden “Teknomarket” kategorisinde A.L.F.A ödülüyle dönmenin gururunu yaşadıklarını ifade eden MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım; “Bugün müşteri deneyiminde tüketiciye kusursuz bir satın alma deneyimi sağlayan ve bu yaklaşımı satış sonrası hizmetlerine de yansıtan markalar liderliği göğüslüyor. Biz de bu vizyonla, MediaMarkt’ta tüketiciye sadece ürün satan değil, onun için aynı zamanda iyi vakit geçirebileceği özel bir deneyim yaratmaya odaklanıyoruz. Müşteri odaklı perakende yaklaşımında teknoloji, tüketici deneyimini maksimuma çıkarmaya imkân veren bir altyapı sağlaması açısından bugün elimizdeki en etkin araç. Biz de mağazalarımıza en son teknolojileri entegre ederek tüm yenilikleri müşterilerimizin hizmetine sunuyoruz. Mağazalarda inovasyon adaları ve VR deneyim standları kurduk, böylece ziyaretçilerimiz inovatif ürünleri deneme fırsatı buluyorlar” dedi.
Yeni nesil perakendeciliğin öne çıkan unsurlarından biri olan büyük veri yönetiminin de odaklandıkları alanların başında geldiğini belirten Gökyıldırım; bu alanda yaptıkları çalışmaları şöyle özetledi: “Dinamik kapasite yönetimi, talep planlama optimizasyonu ve dinamik fiyatlandırma sistemi ile her zaman talep edilen ürünün en uygun fiyata stoklarda yer almasını sağlıyoruz. Toplanan veriler sayesinde geliştirilen akıllı sistem ile, talebin arttığı ürünlerin en doğru mağazada yer alması için analitik bir yaklaşım izliyoruz. Bununla birlikte dijital müşteri hizmetleri, mağaza içi dinamik müşteri takip sistemi ve servis ağının baştan sona entegrasyonu, önümüzdeki dönemde öncelik vereceğimiz yatırımlar.”
MediaMarkt’a Teknomarket kategorisinde A.L.F.A Ödülü
Zirvenin ardından müşteri deneyimini en iyi yöneten markaların ödüllendirildiği A.L.F.A. Awards, bu yıl üçüncü kez sahiplerini buldu. 12 ilde bin 200 kişiyle gerçekleştirilen A.L.F.A. Müşteri Deneyimi Endeksi araştırmasının sonuçlarına göre verilen ödüllerde, bu yıl markalar 40 kategoride değerlendirildi. MediaMarkt, teknomarket kategorisinde A.L.F.A Ödülü’ne layık görüldü.