Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerİnovasyonMediaMarkt CDO’su Martin Wild: “Dijitalleşme daha yeni başlıyor”

    MediaMarkt CDO’su Martin Wild: “Dijitalleşme daha yeni başlıyor”

    Martin Wild, Türkiye ziyaretinde perakende dünyasında neden inovasyona ihtiyaç olduğunu ve kişiselleştirmenin nasıl akıllı perakendeciliğin geleceği olduğunu açıkladı.

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, dijitalleşen perakende dünyasına öncülük ediyor. Dijitalleşmeyi büyük bir fırsat olarak gören şirket, müşteri deneyimini ve kurum içi operasyonlarını iyileştirmek, yeni iş modelleri geliştirmek için dijitalleşmenin tüm avantajlarını kullanıyor.

    Hayatın özünü inovasyon olarak tanımlayan Avrupa’nın açık ara 1 numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt CDO’su Martin Wild, “İnovasyon, insanoğlunun yola devam etmesini sağlayan şey. Çoğu zaman işleri iyileştiren ve ayak uydurmak için hepimizin yapması gereken de bu. Çünkü dijitalleşme ile birlikte dünya hızla değişiyor. Bu nedenle hepimizin inovasyona açık olması ve yeni şeyleri denemesi gerek. Biz buna, ‘çabuk yanıl ve yoluna devam et’ diyoruz. Kısaca yenilik yapmak ve yarın daha iyisini yapabilelim diye dün yaptığımız şeyleri değiştirmek anlamına geliyor” dedi.

    Tüketicinin sektörü değiştirdiğine değinen Wild, sözlerini şu şekilde sürdürdü:

    “Yeni istekleri, yeni talepleri ve yeni etkileşim yolları var ve gerçekten pazara şekil veriyorlar. Önümüzdeki 10 yılda son 100 yılda olduğundan çok daha fazla şeyin değişeceğine inanıyorum, çünkü dijitalleşme daha yeni başlıyor.”

    Teknoloji ile geleceğin perakende sektörü ortaya çıkıyor

    Günümüzde kullanılan mağaza içi navigasyon sağlayan bir teknolojinin 10 yıl önce hayal edilemeyecek bir şey olduğuna değinen Martin Wild, bunun sadece bir başlangıç olduğun belirtti ve ekledi:

    “Şirketlerin müşteri deneyimini artırabilmesi için müşterilerine özel çözümler sunarak, daha rahat hissettirmeleri gerekiyor. Sanal ve artırılmış gerçeklik, robotlar ile yapay zeka gibi teknolojiler, müşteri deneyiminin yeniden tasarlanmasına yardımcı oluyor.”

    MediaMarkt’ta şimdiden neler yapıldı?

    Martin Wild’e göre, dijital ticaret online mağazacılıktan çok daha fazlası demek. MediaMarkt müşterilerinin yaklaşık yüzde 60’ı geleneksel web alışverişini tercih etse de MediaMark’ta ‘tıkla ve topla’ (Click&Collect) gibi daha esnek seçenekler de sunuluyor. İnternet işlemlerinin yaklaşık yüzde 40’ında MediaMarkt müşterileri, siparişlerini mağazadan kendileri almayı tercih ediyor.

    Çoklu kanal yapısının aynı anda kullanıldığı çözümler de ortaya çıkıyor. Örneğin bir hoparlör konusunda mağazadan fikir almak isteyen ama onu kendisi eve taşımaktansa hızlı teslimat talep eden müşterilerin de ihtiyaçları karşılanıyor.

    MediaMarkt olarak Avrupa’nın birçok ülkesinde farklı yenilikleri tüketicilerle buluşturmaya başladıklarını belirten Wild, bazı örnekleri şu şekilde sıraladı:

    • Holotour – Microsoft’un HoloLens’i sayesinde sensörler, kameralar ve mikrofonlardan alınan veriler tüketicilerin eşsiz bir dünyaya yolculuğa çıkması için Almanya’daki MediaMarkt mağazalarında yerini aldı.
    • VR alışveriş – MediaMarkt’ın Berlin’deki şubesinde kullanıcıların ihtiyaçlarına göre kişiselleştirebildikleri sanal odada satın alacakları ürünü görme fırsatı sunuluyor.
    • Robot PAUL – Dijital alışveriş asistanı PAUL, ziyaretçilerin isteklerine göre kendilerini yönlendiriyor ve ürün detayları hakkında bilgi verebiliyor.
    • Mağaza içi rehber – Dijital ve fiziksel dünya arasında en önemli bağ olan mobil cihazlar için geliştirilen rehber ile uygulamayı indiren kullanıcılar mağaza içerisinde aranan ürünün kolaylıkla bulunmasını sağlıyor.
    • Teslimat robotu – MediaMarkt, Düsseldorf’da online siparişleri Starship tarafından geliştirilen teslimat robotuyla iletmeye başladı.

    Mağaza içerisinde müşteri deneyimi üst seviyeye çıkıyor

    Martin Wild’e göre, kimse bir akıllı telefonu ilk kez denediği veya interneti ilk kez kullandığı yeri unutmuyor. Oluşturduğu deneyim alanları sayesinde ise günümüzün drone ve sanal gerçeklik gibi trendlerin unutulmayan noktası MediaMarkt mağazaları oluyor.

    MediaMarkt mağazalarında, çevrimiçi ve çevrimdışı dünyaları bir araya getirmenin teknolojik zeminini oluşturan elektronik raf etiketleri bulunuyor. Bu etiketler, fiyat değişikliklerinin doğrudan ticari mal yönetim sistemi üzerinden yapılmasını sağlayarak, çevrimiçi perakendeciliğin hız avantajını mağazalara taşıyor. Dahası raf etiketleri, diğer teknolojiler için temel oluşturuyor. Örneğin arka planda doğrudan veri odaklı kategori yönetimiyle ve tedarik zinciriyle yakından ilişki kuruyor. Aynı zamanda mağaza içi navigasyon sistemleri ve hizmet robotları için temel de sağlıyorlar.

    Girişimcilerle inovatif çözümler geliştiriyor

    Avrupa pazarında tüketici elektroniği kategorisinde açık ara lider konumda bulunan MediaMarkt, yeni fikirler pazarı değiştirmeye devam ediyor. Bu fikirlerden bazıları şirket içinde geliştiriliyor. Bu amaç doğrultusunda birkaç hafta boyunca geliştiricilerin ‘birlikte yaşamasını’ içeren kuluçka kampları düzenleniyor. Bu kamplarda geliştiriciler, günlük işler nedeniyle dikkatleri dağılmadan yeni uygulamalar, ürünler ve çözümler üzerinde çalışıyorlar.

    MediaMarkt, girişimlerden gelen önerileri de işleyişine dahil etmeyi sürdürüyor. Örneğin, Almanya’daki ana teknoloji destek şirketi Deutsche Technikberatung ile olan iş birliği, Spacelab hızlandırıcı programı yoluyla doğdu. Elektronik konusunda bir ‘aile hekimi’ gibi çalışan Deutsche Technikberatung, müşterilerin satın aldıkları ürünleri hakkında kendi evlerinde detaylı bilgi sahibi olmasına yardımcı oluyor.

    MediaMarkt çoklu kanal deneyimine odaklanıyor

    Martin Wild’e göre, yeni mağazacılık türleri, hikâyenin sonu olmayacak. Wild, sözlerini şu şekilde tamamladı:

    “İster sabit konumlu mağazalar ister çevrimiçi mağazalar olsun, tek bir kanala odaklanmanın doğru yaklaşım olmadığını benimsemiş durumdayız. Hızla artış gösteren online büyümeye açıkça odaklanmanın yanı sıra mağazalarımızı da yaygınlaştırıyoruz; yani müşterilerimizin bizi istediği yerde oluyoruz. Ama önde olmayı sürdürmek istiyorsak, müşterilerimizin güncel gereksinimlerine hitap eden en iyi teklifleri sağlayabilecek kişiler olmak adına yeni alanları ele almalı ve deneyim kazanmalıyız. Kısacası tüm kanallarda tam dijital olmayı amaçlıyoruz.”

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN