Media Markt ilk çeyrekte pazarın üzerinde bir büyüme elde etti

0

1464246626_YENAL_GOKYILDIRIM

GfK Türkiye 2016 Birinci Çeyrek Sonuçları’na göre, Türkiye’de elektronik perakende pazarı, bir önceki yıla kıyasla%13.6 büyürken; Media Markt bu oranın üzerinde büyüme rakamlarına ulaştı. İşte detaylar…

GfK, tüketici elektroniği perakende sektörüne ilişkin 2016 yılı ilk çeyrek verilerini açıkladı. Sonuçlara göre, Türkiye’de elektronik perakende pazarı, bir önceki yıla kıyasla %13.6 büyürken; Media Markt %21.2’lik bir artışla pazarın üzerinde bir büyüme kaydetti.

Akıllı telefonlardaki büyümenin etkisi ile sektörün en çok büyüme kaydeden kategorisi %22.6 ile yine Telekom oldu. Ayrıca küçük ev aletleri, büyük beyaz eşya ve klima kategorilerinde de sektör kayda değer bir büyüme gösterdi. Rapora göre ilk çeyrekte %11.4 ‘lük bir küçülme ile en belirgin düşüş IT kategorisinde görüldü. Media Markt IT kategorisinde de %9.5’lik bir büyüme kaydetti.

Media+Markt+Logo

GfK’nın ilk çeyrek dönem sonuçlarını değerlendiren Media Markt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım; “Media Markt olarak Türkiye’nin en çok tercih edilen çok kanallı elektronik perakendecisi olma hedefimize her geçen yıl daha da yaklaşıyoruz. Türkiye’de geçtiğimiz yıl tüketici elektroniği pazarının 2 katı büyüme gösterdik. 2016’nın ilk 3 ayını da, geçen senenin aynı dönemine kıyasla %20’nin üzerinde bir büyümeyle kapattık. Yakaladığımız bu olumlu büyüme trendini önümüzdeki dönemlerde de arttırmayı hedefliyoruz.” dedi.

Cevap bırakın