Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürMastercard araştırması: “Parkta yatarım ama cep telefonumdan ayrılmam”

    Mastercard araştırması: “Parkta yatarım ama cep telefonumdan ayrılmam”

    Ödeme teknolojileri şirketi Mastercard’ın Dijital Kullanım Araştırması raporu yayımlandı. Rapor Türklerin cep telefonu olmadan yaşayamadığını ortaya koydu…

    Öyle ki, Türk insanı, cep telefonundan ayrılmaktansa örümceklerle dolu bir kafeste kalmayı tercih ediyor. Her ne kadar anne-babalar çocuklarını “telefonu bir uzvu haline geldi” diye tenkit etse de cep telefonundan ayrılamayanlar sadece gençler değil.

    Mastercard’ın ERA Research & Consultancy ile birlikte 12 ilde gerçekleştirdiği Dijital Kullanım Araştırması, Türkiye’deki dijital kullanım alışkanlıklarını, ihtiyaçları ve gelecek eğilimlerini ortaya koydu.

    Araştırmanın en dikkat çeken noktası, cep telefonunun neredeyse içtiğimiz su kadar temel ihtiyaç haline gelmiş olması. Kazancı, eğitim düzeyi, sosyal statüsü ne olursa olsun araştırmaya katılan herkes cep telefonuna sahip. Hatta bu ihtiyaç öyle bir noktaya ulaşmış ki 4 kişiden 3’ü cep telefonundan ayrılamıyor.

    Cep telefonundan ayrı kalmaktansa eşinden ayrı kalmayı tercih edenler, parkta yatabileceğini söyleyenler, örümceklerle dolu bir kafeste yatmayı göze alanlar bile var. Hal böyle olunca internet kullanımı da buna paralellik gösteriyor. Zira cep telefonu, tablet ve bilgisayarlar aslında daha çok internet için kullanılıyor.

    Aramızdan üç kişiden biri, her gün vaktinin en az 6 saatini internette geçiriyor.

    Aslında araştırma sonuçları dijitalleşme açısından değerlendirildiğinde, mobil ürün ve hizmetler sunabilen yerli ve yabancı firmalar için Türkiye bir fırsatlar kapısı. Bu kapıyı aralamak için de tüketiciler kadar şirketlerin de bu dijital dönüşüme uyum sağlamaları gerekiyor.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN