Markalar da dijital influencerlarla çalışmaya başladı!

0

Sosyal medyanın geleneksel reklamcılığı önemli ölçüde etkilediği artık bir sır değil. Hatta sosyal medya ünlüleri, TV ünlülerini tahtından etti desem yalan olmaz . Ancak dijital dünyada trendler hızlıca değişiyor; sanal influencerlar, sosyal medyada gerçek influencerlarla rekabet ediyor.

Pazarlama bütçelerinin aslan payı influencerlara!

İnfluencer pazarlamanın son yıllarda sahip olduğu en önemli etkilerindeb biri, birçok şirket için pazarlama harcamalarındaki değişikliktir. Bir zamanlar ücretli reklamlar veya basılı reklamlar için ayrılan bütçeler, dijital reklamlara tahsis edildi. 2018 itibariyle B2B şirketlerinin sosyal harcamalarını şu kadar artırmaları bekleniyordu:
2023’e kadar ürünler için %89 ve hizmetler için %58. B2B influencer pazarlamanın etkinliğine ilişkin bir Nielsen Catalina Solutions vaka çalışması şunu gösterdi:

İnfluencer marketing, geleneksel pazarlama harcamalarına oranla 11 kat daha yüksek bir yatırım getirisi sağlıyor. Hâlâ bir influencer ile çalışmanın bütçesini düşünen B2B işletmeleri için bu rakamlar, influencer etkisinin ne kadar güçlü olduğunu gösteriyor.

İnfluencerınızı nasıl alırdınız: Sanal mı, gerçek mi?

İnfluencerların tüketiciler üzerindeki etkisi her geçen gün artıyor. Ancak pandemi nedeniyle özellikle seyahat ve eğlence konusunda sosyal medyaya içerik üretmek zorlaşıyor. Diğer taraftan, yüksek prodüksiyon maliyetleri ve kalabalık ekiplerle yapılan projelere günümüzde pek de sıcak bakılmıyor. Bunun yerine markalar kendi sanal influencerlarını oluşturarak, marka yüzü olarak kullanıyorlar.

Lu Magalu
Lu Magalu

Dünyanın ilk sanal influencerı Lu ile tanışın!

Brezilya’nın en büyük perakendecilerinden biri olan Magalu, Lu’yu yarattı. Ülkedeki ilk sanal dijital influencer ve şu anda dünyada perakende sektörünün en ünlüsü. Lu insan değil ama sosyal medyada 47 milyondan fazla takipçisi var.

Youtube’a ilk çıkışını 2009 yılında Magazine Luiza adına iBlogTV’yi tanıtmak için yaptı. O zamandan beri, sosyal medya hesaplarında kutu açma videoları, ürün incelemeleri ve daha pek çok şey yayınlamakta aktif olarak yer aldı. Ayrıca Adidas’a tüketici katılımını artırma konusunda yardım eli uzattı.

Lu, bir teknoloji uzmanına ek olarak, meme kanseri gibi gerçek sorunlar için savaşan sanal bir kadındır. Ne yazık ki aynı zamanda sosyal medyada sürekli tacize uğruyor.

Ayrıca sanal influencer deyip geçmeyin! Sosyal medya influencerlarının dünyası hemen hemen diğerlerine benzemez; imaj her şeydir ve beğeni ve takipçi sayısı milyarlarca dolarlık reklam harcamasına dönüşür. Bununla birlikte, influencer alanındaki en son tuhaf olaylardan biri; Instagram’da yaklaşık üç milyon takipçisi olan Los Angeles merkezli Brezilyalı bir model olan sosyal medya devi Lil Miquela Sousa’nın, aslında gerçek olmadığını açıklamak zorunda kalmasıydı.

Mia Starway
Mia Starway


Türk Perakende sektörünün Sanal Influencer”ı: Mia Starway

Sanal influencerların geleceğini parlak gören Migros, Evecrude Picture Animation Studio iş birliği ile perakende sektörünün sanal ‘influencer’ı Mia Starway’i tasarladı. Mia’nın tasarlanması ve karakterinin oluşturulması konusunda ciddi bir ekip çalışması yatıyor. Hatta Mia’nın bir psikoloğu bile var!

Migros müşterileri ile samimi ve güvenilir bir iletişim kurmayı hedefleyen Mia’yi önümüzdeki günlerde sosyal medyada daha fazla görmeye hazır olun!

Cevap bırakın