Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaLinkedIn'de Etkileşimi Artıran Paylaşımlar Nasıl Yapılır?

    LinkedIn’de Etkileşimi Artıran Paylaşımlar Nasıl Yapılır?

    LinkedIn profilinize erişim ve etkileşim düşüşü yaşıyorsanız, LinkedIn’de Etkileşimi Artıran Paylaşımlar oluşturmanızın zamanı gelmiş demektir.

    Bu makalede çoğu kullanıcının güncel sorunu olan erişim ve etkileşim sorunlarına çözümler öneriyorum.

    LinkedIn, 100 milyondan fazla kullanıcısıyla dünyanın en büyük profesyonel ağıdır. Bu, onu markanızı geliştirmek ve tanıtmak için mükemmel bir platform haline getirir. Bu platformda konu etkileşimi artırmak olunca işler biraz zorlaşır. Hedef kitlenize hitap edecek içerikler üretmek, içeriklerinizi anket ve nitelikli sorularla geliştirmek paylaşımlarınızda etkileşimi artıran temel unsurların başında gelir. Şimdi gelin LinkedIn kullanıcıları arasında güncel olan etkileşim sorunlarına ve çözüm yollarına yakından bakalım.

    LinkedIn’de Etkileşimi Artıran Paylaşımlar Nasıl Yapılır?

    LinkedIn hesabınızı büyütecek en önemli unsurlardan olan etkileşimin gücü tartışılmaz. Burada hedef kitlenizle etkileşim kurmak, her gönderiden en iyi şekilde yararlanmanın anahtarıdır. Yorumlara yanıt vererek ve soruları yanıtlayarak tutarlı bir davranış sergilemek, mesajları kişiselleştirmek ve takipçilerinizin katılımını takdir ettiğinizi gösteren düşünceli yanıtlar vermek etkileşim yaratmanın kilit anahtarı arasındadır.

    İşte LinkedIn paylaşımlarınızda etkileşimi artırmanıza yardımcı olacak bazı önemli ipuçları:

    Etkileşimi artırmanın en önemli yollarından biri, düzenli olarak paylaşım yapmaktır.  LinkedIn algoritmasının, düzenli olarak aktif olan kullanıcıları ödüllendirdiği bilinmektedir. Haftada birkaç kez değerli içerik paylaşmak, daha geniş bir kitleye ulaşmanıza ve etkileşiminizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

    Zamanlama konusunda en uygun zaman dilimini bulmak ise kişiye özeldir. Kitlenizin aktif olduğu zaman dilimlerini analiz ederek paylaşım zamanınızı ayarlayabilirsiniz. Diğer yandan genellikle iş günlerinin sabah saatlerinde veya öğle arasında yapılan paylaşımlar daha fazla etkileşim getirdiği de bilinmektedir.

    Paylaşımınızda güçlü bir eylem çağrısı (CTA) bulundurmak, kitlenizi harekete geçirecek bir diğer etkendir. Takipçilerinizi bir yorum yapmaya, bir bağlantıya tıklamaya ya da daha fazla bilgi edinmeye yönlendirmeyi ihmal etmeyin.

     

    Şimdi etkileşimi artıracak konu önerileri, ardan içerik düzenleme konusunda önerileri ile devam edelim.

    Etkileşim oluşturmak için özel olarak tasarlanmış bazı gönderi örneklerini aşağıda bulabilirsiniz:

    • Düşündürücü sorular
    • Geri bildirim talepleri
    • Esprili, eğlendiren içerikler
    • Motivasyon cümleleri
    • Alanınızla ilgili trend başlıklar, grafikler gibi unsurları kullanabilirsiniz.

     

    LinkedIn içeriğinizi paylaşmadan önce yapmanız gereken düzenlemeleri aşağıda bulabilirsiniz:

    • Ton ve tarzın genel marka ve sesinize uygun olduğundan emin olun.
    • Mesajınızın net ve ilgili olmasını sağlayın.
    • Dilbilgisi hatalarını düzeltin.
    • Metnin akıcı olduğunu anlamak için içinizden okuyun.
    • Herhangi bir açıklama veya istatistiğin doğrulduğundan emin olun. Hatta mümkünse kaynak kullanın.

     

    Tüm bu örnekleri uygularken kullanmanız gereken temel kurallara gelince:

    Etkileyici bir giriş cümlesi kullanın

    İlk kelimelerden itibaren ilgi geçecek ve daha fazla okuma yapmayı teşvik edecek bir giriş cümlesi ile çalışmalarınıza başlayın. Dili basit tutun ve uzun cümlelerden, ağdalı kelimelerden kaçının. Yaratıcı olun ve duygusal tepki uyandırın. Abartıya kaçmadan emoji kullanmakta işe yarayacaktır. Hedef kitlenizin ilgisini çekecek jargon kullanmak, “…daha fazla gör” butonuna tıklamadan ilgi çekecek bir kaç kelimeyi odağınıza almakta fayda sağlayacaktır. Paylaşımınıza eşlik edecek yüksek kaliteli görseller Karuseller, grafikler LinkedIn’de dikkat çekmek için harika araçlardır.

    Metinlerinizi kısa tutun

    LinkedIn’deki kullanıcıların çoğu, uzun metinler yerine kısa ve işlevsel içerikleri tercih eder. Araştırmalarını tetikleyecek, o ilk merak uyandıracak mesajınızı en fazla 10 – 12 kelimeden oluşan cümlelerle iletin. Ardından özellikle vurgulamak istediğiniz başlıkları kısa paragraflar halinde sıralayabilirsiniz.

    Infografik ve Görseller kullanın

    Çoğu insan yazıları hızlıca geçer, bu yüzden uzun bir metin paylaşımı okumak zorlayıcı olduğu kadar zaman kaybı duygusunu da tetikleyebilir. Uzun metinler yerine infografikler ve karuseller kullanarak içeriklerinizi daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz.

    İlgili hashtag’lere yer verin
    Hashtag’ler, etkileşimi, görünürlüğü ve erişimi artırır. Bu yüzden her paylaşımın sonunda hashtag eklemeye çalışın. Hashtag’leri, içeriğiniz için aranabilir etiketler olarak düşünün. Arama çubuğuna belirli bir hashtag yazarsanız, LinkedIn o hashtag’i kullanan tüm paylaşımları karşınıza getirir. Hashtag’ler, sektörünüzdeki insanlarla ağ kurmanıza, bir etkinliği veya ürünü tanıtmanıza ve organik erişiminizi genişletmenize yardımcı olabilir.

     

    Sizin için önerdiğim bu fikirler üzerinden kolaylıkla bir kuyruk plan oluşturarak, haftanın belirli günlerine paylaştırabilirsiniz.  Böylelikle sizi takip edenlerin telefon veya bilgisayarlarında sık kontrol ettikleri hesaplardan biri haline gelebilirsiniz.

     

    LinkedIn Karusel Gönderileri platformun en ilgi çekici paylaşım türlerinden biridir. Aşağıdaki makalede haber kaynağında öne çıkan bu tür gönderiler hakkında bilmeniz gereken tüm bilgileri derledim. Karusel gönderileri nedir, nasıl oluşturulur, nasıl kullanılır ve ihtiyaç duyacağınız diğer teknik bilgileri bu makalede bulabilirsiniz.

    Sosyal Medyada Etkileşiminizi Artırmanın Yeni Yolları

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN