Küresel tablet satışlarında yüzde 43 artış

0

2020 yılının 3. çeyreğinde küresel tablet satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 43 arttı.

Araştırma kuruluşu Canalys, 2020 yılının 3. çeyreğine ilişkin tablet satış rakamlarını kamuoyuyla paylaştı. Buna göre ilgili dönemde 2019’un 3. çeyreğine kıyasla yüzde 43 daha fazla tablet satışı gerçekleştirildi. 3 aylık döneme dair toplam satış adedi 44,3 milyona ulaştı.

Konuyla ilgili yorumunda Canalys analisti Victoria Li, “Tabletler, önemli bir zamanda çok çeşitli fiyat noktalarında mükemmel mobilite ve bilgi işlem gücü dengesini başarıyla sağlayarak öne çıktılar” dedi.

En çok tablet satışı gerçekleştiren marka ise iPad serisi ile Apple. Başarılı bir yılı geride bırakmaya hazırlanan şirket, pazar payını geçen yılın 3. çeyreğine göre yüzde 47 artırarak yüzde 34’e yükseltti. 2020 3. çeyreğinde tüm dünyada 15 milyon 200 bin adet iPad satıldı.

En çok tablet satan marka değişmezken ikinci sırada Samsung yer aldı. Güney Kore merkezli şirketin geçen yılın 3. çeyreğine kıyasla yüzde 80’lik çarpıcı büyüme ile yüzde 20,5 pazar payı elde ettiği kaydedildi. Samsung, 2020 yılı 3. çeyreğinde küresel düzeyde 9 milyon adet tablet sattı.

Listenin üçüncü sırasında 5,1 milyon adetlik satışla Huawei yer aldı. Çin merkezli teknoloji şirketini ABD merkezli Amazon, 4,9 milyon adetle takip ederken 5. sırada ise Lenovo bulunuyor. Lenovo’nun toplam satışının 4,2 milyon adet olduğu görülüyor.

Cevap bırakın