Dijital pazarlamanın adeta patlama yaptığı bir dönemde yaşıyoruz. Bu durumun daha da hızla devam edeceğini söylemekte çok iddialı bir söz olmasa gerek. Alışverişin giderek mobil ortamlardan yapılıyor olması, bu ortamların dijital pazarlama konusunda önemini de artırıyor. Günümüzde pazarlama işi yapan bir işletmenin bir web sayfası yapmış olması, internet ortamında olduğu anlamına geliyor ama ek bazı çalışmalar yapmamış olması, dijital ortamdaki başarısını da azaltıyor.
Bu haftaki yazımda: Küçük işletmelerin dijital pazarlama konusunda nelere dikkat etmesi gerektiğinden bahsedeceğim.
Kullanıcı Dostu, Mobil Destekli Web Sayfası Geliştirmek
Bir web sitesi dijital medyaya açılan ilk kapıdır. İnternet ortamına bir başlangıçtır. Bir firmanın sanal ortamda müşterileri ile ilk karşılaştığı, ilk izlenimin oluştuğu yer olması bakımından web sayfasının önemi oldukça önemlidir. Site isminin etkili ve şirket ile alakalı olması kadar, sitenin günümüz standartlarına uygun, mobil uyumlu olması da oldukça önemlidir. Aynı zamada sitenin domain ismi altında bir bloga sahip olması da gerekir.
Sosyal Medya ile Markalaşmak
Sosyal Medya, işletmenin müşterileri ile doğrudan iletişime geçtiği, kalıcı ilişkiler kurduğu bir ortam sunar. Sosyal Medya doğru zamanda, doğru kişiler ile bilgi paylaşmaya olanak sağlaması ve hatta bazen farklı platformlarda bile iletişime geçmesi bakımından yarar sağlar. Bir gazetede reklam verildiğinde şirket ismi kullanmak ne kadar önemliyse veya bir kartvizitte şirket logosunu kullanmak ne kadar etkiliyse, Sosyal Medya hesabınıda ilgili ortamlarda kullanmak, günümüzde o derece etkilidir. Günümüzde Sosyal Medya hesabı kullanmak, markalaşmaya atılan en etkili adımların başında gelir.
Sosyal Medya Optimizasyonu
Günümüzde dijital pazarlamada Sosyal Medya’nın etkisini gören firmalar, kendi şirketlerinde de bu ortamı kullanma durumunda kalıyorlar. Rekabet ortamında fark yaratmak için sosyal medya artık kaçınılmaz bir etken olarak öne çıkıyor. Sirketin yaptığı işe göre hedef kitlenin kullandığı sosyal medya platformlarına yönelmesi, müşteri etkileşimini de artırıyor. Firmanın geliştirdiği ya da pazarladığı bir ürün hakkında günün gelişen şartlarına göre bulunacak hashtag, sosyal medya ortamlarında şirket isminin öne çıkmasınada yardımcı oluyor. Şirketin geliştirdiği web sayfasında, sosyal medya hesaplarının bulunması, müşterilerin şirket ile direk etkileşime geçmesinde yararlı oluyor.
İçerik Pazarlama
İçerik pazarlama: önceden belirlenmiş hedef kitleye, ilgilendikleri konular çerçevesinde, bilgi değeri taşıyan, tutarlı ve sürekli içerik üreterek bu hedef kitleden gelir elde etme yöntemidir.
Günümüzde tüketiciler artık geleneksel pazarlama yöntemlerine ilgi göstermiyorlar. Sadece, kendilerine fayda sağlayan, değer yaratan, onları bilgilendiren, ilgilerini çeken, onları dinleyen ve katılmaya davet eden markaları takip ediyorlar.
İçerik pazarlaması, bu anlamda tüketicilere ilgilendikleri konularda “değerli” ve ”sürekli” içerik sunmak anlamına geliyor. Amaç, içerik yoluyla erişilen tüketicileri, markanın iletişim çemberinde tutabilmek ve tüketiciyi markanın hizmetlerinden faydalanmaya yönlendirmek oluyor.
Dijital pazarlamada içerik yoluyla etkileşime geçilen tüketiciye ciddi, seviyeli ve güvenilir bilgiler sunulup, iletişimin devamı sağlanarak, bundan gelir elde etme hedefleniyor.
Arama Motoru Optimizasyonu
İşletmeler için dijital dünyada en iyi pazarlama alanları, arama motorlarının en üst sıralarıdır. Günümüzde işletmeleri, müşterileri ile buluşturan en büyük aracı arama motorlarıdır. Dolayısıyla, arama motorlarında işletmenin en üst sıralarda bulunması kritik önem taşıyor. Arama motorlarında istenilen seviyeye gelmek için yapılması gereken bütün çalışmalara kısaca “SEO” yani ” Arama Motoru Optimizasyonu” adı veriliyor.
SEO’da Google, Bing, Yandex gibi arama motorları için doğal sonuçlarda sitenizin ya da sayfanızın belirli anahtar kelimelerde doğal sırasının rakipleri de dikkate alarak metinler ve link sayesinde daha iyi bir organik sıra için iyileştirilmesi çalışması yapılır.