Kötü huylardan mobil uygulamalarla kurtulun

0

Yapmaktan hoşnut olmadığınız, ancak bir türlü de vazgeçemediğiniz kötü huylarınızdan kurtulmak, yerine yararlı yenilerini koymak istiyorsanız, mobil uygulamalar yardımınıza koşabilir.

 

Akıllı telefonlarımız, her nerede olursak olalım, hayatlarımızdaki varlıklarını genellikle uzanma mesafemizde sürdürüyorlar. Bu, istenmeyen huyları önlemek için son derece iyi bir mesafe. Çünkü bizi bazı şeyler için demotive, bazı şeyler için de motive etmelerini istiyoruz. Bu yüzden yakınımızda olmaları önemli. Bu yazımızda, uzun vadeli değişimin yanı sıra, bütçeleme ve zihinsel sağlık gibi önemli yaşam becerilerini güçlendirmek üzere tasarlanan uygulamalara da yer veriyoruz.

QUIT THAT
www.cozyapps.com/quitthat
Bazı kötü alışkanlıkları sonlandırmanın günlük hayatınızı nasıl olumlu etkileyebileceğini, özellikle de finansal olarak gösterebilmek mümkün oluyor. Örneğin çok fazla kahve içmeyi bıraktığınızda, bir süre sonra telefonunuzu ya da yeterince beklerseniz, bilgisayarınızı bile yenileyebilirsiniz.

Quit That, ne kadar tasarruf ettiğinizi görmenizi sağlayan bir uygulama. Kötü alışkanlığınızın bütçenizde açtığı deliği belirtin, o da size bırakarak ne kadar para kazanacağınızı göstersin. Kötü alışkanlığınızı bırakmanızdan bu yana kaç gün, saat ve dakika geçtiğini da görüp, paylaşabilirsiniz.

MOMENT
www.inthemoment.io
Günümüzün dijital toplumunda, akıllı telefonu elinden düşürmemek, giderek daha büyük bir sorun hâline geliyor. Çoğumuz akıllı telefonlarımıza günün büyük bir kısmında deyim yerindeyse yapışıyoruz. Herhangi bir parkta, kahvecide Facebook’a göz atan, e-postalarını kontrol eden ve Instagram’a süslü yemek fotoğrafları gönderirken sessiz sessiz duran birçok kişi, hatta çiftler bile görebilirsiniz.

Moment, gün boyunca akıllı telefonunuzla ne kadar etkileşime girdiğinizi göstermek için kullanımınızı takip eder. Bu takibin sonucunda, şaşırabilirsiniz. En çok kullandığınız uygulamaların listesini görebilirsiniz. Paralı sürümü satın alırsanız, 24 saatlik bir sürede hangi uygulamanın ne kadar süreyle kısıtlanabileceğini de belirleyebilir, kalan vaktinizi de kendinize ve sevdiklerinize ayırabilirsiniz.

PACT
www.pactapp.com
Sabah sporu için kurduğunuz alarmı kaç kez erteleyerek, vakti geçirdiniz? Alarmınızı daha erkene kurabilirsiniz ama inanın, beyniniz bunu da aşmak için bir yol bulacaktır. Pact ise, egzersiz çabalarınıza maddî bir teşvik katarak, bunu başarma oranınızı artırıyor. Haftaya bir sağlık hedefi koyarak işe başlayın. İster koşuya çıkın, ister spor salonuna gidin ya da hedefiniz daha sağlıklı beslenmek olsun; bunu gerçekleştirirseniz ne kadar para kazanmak istediğinizi de belirtin.

Hafta boyunca etkinliklerinizi kaydeden, GPS kullanarak spor salonuna gidip gitmediğinizi anlayan, telefonunuzun ivmeölçeriyle yürüyüşleri takip eden ve diğer kullanıcılar tarafından doğrulanacak şekilde yemek fotoğraflarına bakan uygulama, haftanın sonunda hedefine ulaşanların ödülünü, hedeflerine ulaşamayanlardan topluyor.

WAY OF LIFE
www.wayoflifeapp.com
Bir alışkanlık yaratma uygulaması olan Way of Life, yaptıklarınızı evet-hayır seçecek kadar basit bir şekilde kayıt altına alıyor. Günleri yeşil veya kırmızı olarak işaretlendiğinden, haftalık durumunuzu kolayca anlayabilirsiniz. Bugün spor salonuna neden gitmediğinizi açıklamak için notlar eklenebilir.

Bu uygulamanın gerçek gücü, uzun vadeli takip özelliği sunmasıdır. Veri eklemeye devam ederken, grafikler ve tablolarla, geçmiş iki yılda neler yaptığınızı, ne kadar ilerlediğinizi size gösterir. Performansınızdaki anlamlı eğilimleri de fark etmenize yardımcı olur. Ücretsiz sürümü, üç farklı görevin takibini yaparken, bir kerelik ücret ödeyerek hedef sayısı limitini kaldırabilir, bulut üzerinde yedekleme ve birden fazla anımsatıcı ayarlama seçeneğine sahip olabilirsiniz.

THINGS I DIDN’T BUY
www.nonsume.com/tidb
İnternet, sadece bir dakikada satın alabileceğiniz sayısız nesneyle dolu. Üstelik bunlar bir sonraki sokakta olabildiği gibi, dünyanın diğer ucundaki ürünleri de içerdiğinden, alışverişin cazibesi dışarı çıkıp bir mağazaya gitmekten çok daha yüksek olabiliyor. Bu uygulama, işinize yaramayacak şeyler satın almanızı önleyerek, tasarruf ettiğiniz miktarı hesaplıyor.

Bir öğenin fiyatının yanına, bir fotoğraf, ürün açıklaması ve onu satın almak için ne kadar çaresiz hissettiğinizi ekleyebilirsiniz. Uygulama, daha onra bu listeyi bulutla eşleştiriyor ve görsel bir grafik ve tabloyla size neleri almadığınızı gösteriyor.

POCKETBOOK
www.getpocketbook.com
Harcamalarınızı takip etmiyorsanız, bir süre sonra kontrolden çıkabilir. Özellikle düzenli ödemeleri olanlar için bu gibi problemleri ortadan kaldırarak büyük rahatlık sağlayacak olan Pocketbook, harcamalarınızı kayıt altına alıyor.

Haftalık harcama limiti koyarak kullanabileceğiniz uygulama, gelir ve giderlerin kaynaklarını da kategorilere ayırabiliyor.

STREAKS
www.streaksapp.com
Kötü huylardan kurtulmak kırmak ve iyi huylar edinmek, olabildiğince yumuşak bir geçişle gerçekleşmelidir. Bu uygulama, süreci son derece kolay bir şekilde takip etmenizi sağlar. Streaks, bir kitabı bitirip bitirmediğinize, spor salonuna gidip gitmediğinize ya da köpeği yürüyüşe çıkartıp çıkartmadığınıza aldırmaz ama aynı anda 6 farklı görevi takip edebilir.

Apple’ın Sağlık uygulamasıyla da merdiven çıkma, yürüme, koşma gibi görevleri kendi takip eder. Görevler, renk ve simge etiketleriyle, haftanın belirli günlerine atanabiliyor. En düzenli yapılanları, yani ilerleme kaydettiklerinizi üstte gösterirken, anımsatıcılar da diğer görevlerinize sadık kalmanıza yardımcı olmak için ayarlanabiliyor.

SMILING MIND
http://smilingmind.com.au/smiling-mind-app
Birçoğumuz hayatımızın fiziksel yönlerine odaklanmış durumdayız. Ancak bazen bundan uzaklaşıp, ruhanî dünyamıza da göz atmakta, onunla ilgilenmekte fayda var. Meditasyon, stresi azaltmak, dikkati arttırmak ve günlük hayatımızda yaşanan düşünce ve duyguları fark etmemize yardımcı olmak için bilimsel olarak kanıtlanmış bir yöntemdir.

Smiling Mind, her yaştan insana yardım etmek için tasarlanmış bir uygulama. Hem tarzı hem de süresi değişen oturumlarla, hem çocuklar hem de yetişkinler için meditasyon süreçleri başlatabilir. Uygulama, ayrıca, meditasyonunuzdan önce ve sonra durum raporu almanızı sağlar; böylece sizde yarattığı değişikliklerin de farkına varabilirsiniz.

HABITBULL
www.habitbull.com
İlk başta yeni bir alışkanlık kazanmak kolay görünse de, aslında uzun vadede bu alışkanlığa sadık kalmak oldukça zor olabiliyor. Habitbull adlı mobil uygulamanın verilerine göre, yeni alışkanlığın kalıcı olması için en a 60 gün buna bağl kalmak gerekiyor. Habitbull, neredeyse her tür görevi takip etmenizi sağlıyor. Bu, spor da olabilir, bahar temizliği de… Alışkanlıklar yanıtı evet/hayır (Egzersiz yaptın mı?) ya da sayılar (örneğin kaç dakika meditasyon yaptım) olan sorularla sisteme giriliyor.

Ayrıca, görevlerin belirli günlerde veya haftada kaç kez tamamlanacağını da ayarlamak mümkün. Uygulama, başarılı olduğunuz günler için yüzdeli bir puan oluştururken, grafik şeklinde ilerleme gösteriyor.

 

 

 

Cevap bırakın