Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerYazılımKişisel Web Sitenizin Performansını Ölçmek İçin Web Analytics Araçları

    Kişisel Web Sitenizin Performansını Ölçmek İçin Web Analytics Araçları

    Dijital dünyanın en önemli unsurlarının başında web sayfaları geliyor. Artık küçük işletmelerin bile bir web sitesine sahip olmasının yeterli olmadığı bir zamanda yaşıyoruz. Yapılan iş kolunda etkin ve etkili olmak için kaliteli bir sayfası tasarımına sahip olmak, fark yaratmak adına oldukça önemli. Sitenizin ne kadar etkin ve yaptığınız değişikliklerin ne kadar etkili olduğunu anlamanın en iyi yolu da site trafiğinin gözlenmesidir.

    Bu haftaki yazımda; büyük emek ve zaman harcayarak yapılan web sitelerinin trafiği hakkında detaylı bilgi verebilen, analiz araçlarından bahsedeceğim.

    Google Analytics

    Web_Sitesi_Detaylı_Analiz_011

    Google Analytics’i bir sayaç veya istatistik aracı olarak tanımlamak biraz hafif kalabilir. Klasik istatistik ve sayaç servislerinin verileri, genel istatistiklerden ibaretken, Google Analytics’te; ziyaretçinin nereden geldiği, blogunuzda ne kadar vakit geçirdi, hangi şehirden olduğu, hangi tarayıcıyı kullandığı, hangi işletim sistemiyle bağlandığı bilgilerine kadar detaylı raporları görebilir, buna göre sitenin etkinliğini arttırmak için hızlıca karar verip, değişiklik yapabilirsiniz.

    Neredeyse bütün websitesi sahipleri, ziyaretçi sayısını artırmak, reklamlarını yayınlamak ve sitesinde ticaret yapmak ister. Eğer; ziyaretçilerin giriş-çıkış zamanları bilinmiyor, hangi kelimeyi aradıktan sonra siteye gelindiğini görülemiyor, hangi site üzerinden sitesinin hangi sayfasına gelindiği anlaşılamıyor, sitede anlık olarak kaç kişinin bulunduğunu bilinmiyor ve gelen ziyaretçilerin hangi cihaz üzerinden, hangi işletim sistemiyle bağlandıklarını görülemiyor ise,  ziyaretçileri elde tutmakta zorlaşır.  Google Analytics servisi, yukarıda sayılan bütün hizmetleri bünyesinde barındırıyor.

    Google Analytics ile, ziyaretçi davranışlarını Google, Bing, Yahoo ve diğer arama motorlarındaki SEM kampanyalarına bağlayarak, daha isabetli teklif ve anahtar kelime seçimleri yapabiliyorsunuz.

    Hangi pazarlama faaliyetlerinin gerçekten yararlı sonuçlar sağladığını görmek için tüm kanallardaki kampanyaları ölçebiliyor, raporları kanala göre bölümlere ayrılmış olarak görüntüleyebiliyor ve kampanya başlangıcından yalnızca birkaç dakika sonra, hesabınızda gerçek zamanlı analizler yapabiliyorsunuz.

    Spring Metrics

    Web_Sitesi_Detaylı_Analiz_012

    Spring Metrics servisi, web trafiği analizini kolaylaştırıyor. Gerçek zamanlı çalışan bu servis, anahtar kelimeler ile sayfa analizi yaparak, göz kamaştırıcı görsel arayüzü ile web sayfanızın performansı hakkında fikir elde etmenizi sağlıyor.  22 den fazla özelliği ile siteniz için tetikleyiciler ayarlayarak, hemen hemen ihtiyacınız olan bütün analiz bilgilerine erişim sağlama şansına sahip oluyorsunuz.

    Kissmetrics

    Web_analytics_tools_101

    Kissmetrics servisi, küçük işletmelerin web sayfalarının ziyaretçi  istatistiği ve kullanıcı hareketlerinin izlemesine olanak sağlıyor. Bu servisin  zamanlanmış etkileşim araçları sayesinde, site ziyaretçilerinin müşteri haline gelmesi sağlanabiliyor.

    UserTestingWeb_analytics_tools_102

    UserTesting servisi, hedef kitlelenin davranış modelini analiz etmek için ortam sunuyor. UserTesting platformunda, hedef kitlenin nelerden hoşlandığını veya hoşlanmadığını anlamak için videolar bulabiliyorsunuz. Buna ek olarak bu araç, hedef kitlenizi anlamak ve değerli görüşlerini almak için neredeyse bir milyondan fazla kullanıcıya ulaşmanızda yardımcı oluyor.

    WoopraWeb_analytics_tools_103

    Gerçek zamanlı analitik bilgi sunan Woopra servisini kullanmak oldukça kolay. Bu masaüstü uygulaması; site ziyaretçileri hakkında canlı veri ve istatistiki bilgi verebiliyor. Bu araç aynı zamanda site ziyaretçileri ile canlı sohbet yapma şansı da sunuyor. Uygulama ek olarak, anonim kullanıcıların hangi platformları kullanarak web sitesinde gezdiği konusunda da bilgi verebiliyor.

    Chartbeat

    Web_analytics_tools_104

    Başta online yayıncılar olmak üzere, web sitelerinin trafiğini gerçek zamanlı takip etmek isteyen herkese hitap eden Chartbeat, web sitesine eklenen  sadece 4-5 satırlık hazır bir kod yardımı ile çalışıyor.

    Chartbeat tarafından sunulan panelde, gerçek zamanlı olarak web sitesinde kaç kişinin olduğunu, bu kişilerin hangi sayfaları ziyaret ettiğini ve ziyaret kaynaklarını ayrıntılı olarak takip edebiliyorsunuz.

    ClickyWeb_analytics_tools_105

    Clicky, diğer büyük analitik araçlarının yapmakta zorlandığı  “Bounce Rate” (ziyaretçilerin web sitesinin giriş sayfasını inceleyip, başka bir sayfaya geçiş yapmadan web sitesinden ayrılma yüzdesi) konusundaki başarısı ile öne çıkıyor. Ekran görüntüsü oldukça net olan uygulamanın,  kullanımı da oldukça basit. Uygulamanın aynı zamanda mobil versiyonu da bulunuyor.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN