İşletmelerin Yapay Zekadan Endişelenme Sebepleri

0

     Yapay zekanın sadece bilim kurgu filmlerinden aşina olunduğu bir konudan öteye gittiği günleri yaşıyoruz. Microsoft, Google, Apple gibi büyük teknoloji firmaları yapay zeka teknoloji konusunda, büyük yatırım ve araştırmalar yapıyorlar. Yapay zeka geleceğin en önemli teknolojileri arasında geliyor.  Günümüzde bu teknoloji gerçek hayatta kullanılmaya başladı bile. Özellikle arama motorlarında ve sosyal medyanın bazı dallarından yapay zeka kullanılıyor.

       Yapay Zeka konusunda iyimser olmakla birlikte, gelecekte oluşabilecek sorunlara karşı da hazırlıklı olmakta yarar var.

        Bu haftaki yazımda; Yapay Zeka konusunda işletmelerin endişelenme sebeplerinden bahsedeceğim.

Yapay Zeka, Veri Gizliliğini İhlal Edebilir

      İşletmelerin gizli bilgileri kişilerden saklanabilir fakat aynı bilgiyi yapay zeka karşısında gizlemek sanıldığı kadar kolay olmayabilir. Örneğin, genel kullanıma açık olmayan web sayfalarının ya da adres bilgilerinin, normalde bilgisayar bilgisi çok iyi olan kişiler tarafından bile bulunması oldukça zor olmasına rağmen, yapay zeka için o kadar da zor olmayabilir.

       Yapay zeka aynı anda çok fazla kompleks işlem yapabilme yeteneğine sahip olduğundan, gizli olarak değerlendirilen bilgilere ulaşması da o derece kolaydır. Bu sebeple, bu tür bilgilerin internet ortamına açık alanlarda tutulmasında güvenlik zaafiyeti olabilmektedir.

Basit Şifre Kullanmamak

     İnternete açık ortamlarda hesap güvenliğini sağlamak için şifre politikasının oldukça üst seviyede seçilmesinde yarar var. Hesap güvenliğinde standart şifrelerin yapay zeka tarafından çok kısa sürede kırılabileceğini düşünerekten, kırılması mümkün olmayan şifreler kullanmak büyük önem taşıyor.

Müşteri Hizmetleri Değişecek

     Firmaların rekabetçi pazarda müşterileri ile olan ilişkileri oldukça önemli hale gelmiş durumda. İşletmelerin otomatik telefon hizmetleri ile birlikte, sosyal medya ve web sayfaları müşterileri  ile olan iletişimin sağlanmasında büyük önem taşıyor.

       Dijital ortamlarda müşteri ilişkilerindeki yoğunluk bu hizmette yapay zekanın kullanılmasına ortam hazırlıyor. Müşteri hizmetlerinde yapay zekanın kullanımı, iletişimdeki sorunların net olarak ortaya konmasına yardımcı olmak ile birlikte, rakip firmalardan gelecek bilgi sızdırma hamlelerinin, daha kolay farkına varılmasında da yardımcı oluyor. Yapay zeka aynı zamanda müşteri ilişkilerindeki tıkanıklıkların çözülmesi konusunda da etken rol oynuyor.  Yapay zeka bu hizmet dalında rakipler için endişeye sebep olmakla birlikte, şirket için avantaj haline geliyor.

Yanlış Programlanmış Yapay Zeka Sorunlara Sebep Olabilir

    Yapay zekanın yanlış programlanması sonucunda nelere sebep olduğuna en iyi örnek, Microsoft’un geliştirdiği “Tay” twitter hesabı verilebilir. Konuşma dilini algılayıp, ona göre cevap verme üzerine geliştirilen twitter hesabı, genelde gençler ile iletişime geçip, sohbet yapmak için tasarlansada, “Tay” twitter hesabı çok kısa süre içinde Microsoft için sorun haline geldi. Yapay zeka kullanan twitter hesabı, kısa süre içinde neredeyse küfür edecek seviyeye ulaştı. Sonunda firma attığı twitleri silmek zorunda kaldı.

Yapay Zeka Hakkında Fikirler

     Ünlü fizikci Stephen Hawking, yapay zekanın gelecekte büyük sıkıntılar doğurabileceği konusunda açıklamalarda bulundu. Cambridge Üniversitesi’nde açılan ‘Yapay Zeka Araştırma Merkezi’nin açılış konuşmasında Hawking, kontrol edilmediği taktirde düşünen makinelerin  insanlığın sonunu getirebileceğini belirtti. Hawking, geleceğin kölelik sistemi denkleminin yapay zeka – insanoğlu olarak şekillendiğini belirterek, bu konudaki endişesini dile getirdi. Hawking, Microsoft’un geliştirdiği yapay zekanın, tıpkı insanlar gibi sesleri tanıyarak ayırt edebildiğini, gelişim sürecinin tahmin ettiğinden çok daha hızlı ilerlediğini söyledi.

    Microsoft’un kurucusu Bill Gates’de  Yapay zekadan endişe duyduğunu belirterek, “Süper zeka konusunda çok kaygılıyım. Önce makineler birçok alanda işimizi görecekler ama bu aşamada süper zeka seviyesinde olmayacaklar. Bunu iyi yönetirsek olumlu sonuçlar alırız. Ancak birkaç on yıl sonra, makineler bize kaygı verecek kadar zeki olacaklar. Bu konuda Elon Musk’la diğerlerine katılıyorum ve insanların bundan neden kaygı duymadığını anlamıyorum.” şeklinde açıklamalarda bulundu.

 

Cevap bırakın