Geçtiğimiz haziran ayında beta sürümü yayınlanan, uzun bir test aşamasının ardından da geçtiğimiz ay da hemen hemen tüm iOS cihazı sahipleri ile buluşan yeni mobil işletim sistemi iOS 9’da yeni bir sorun ortaya çıktı. Game Center uygulaması üzerinden bazı cihazlarda ortaya çıkan sorun; iPhone, iPad veya iPod touch cihazların kilitlenmesine yol açıyor. Kilitlenen mobil cihazın yeniden başlatılması gerekiyor.
Game Center uygulaması başlatıldığında iOS cihazının kilitlenip kalmasına yol açan problem, ‘bug’ olarak nitelendiriliyor ve sorunun giderilmesine yönelik ilk öneriler de gelmeye başladı…
Apple forumlarında sıklıkla karşılaşılan problemin çözümüne ilişkin iki tavsiye söz konusu. Bunlardan ilki bir Apple temsilcisinin bildirdiğine göre iOS cihazının yedeklenmesinin ardından silinmesi, cihazın tamamen tazelenerek yeniden kullanılmaya başlanması. Bu durumda tüm uygulamaların baştan yüklenmesi ve tüm hizmetler için de gerekli prosedürlerin gerçekleştirilmesi gerekiyor.
İlgili sorunun tüm iOS cihazlara görülmediğini belirtelim. Sorunun görüldüğü cihazların resetlenmesi ise şu anda uzmanlar tarafından dile getirilen ilk tavsiye durumunda. Elbette bu bir miktar meşakkatli olan bu tavsiyenin dışında bir ‘bug çözümü’ daha var: Apple’ın sonraki güncellemesini beklemek.
Apple mobil cihaz kullanıcılarının yakından bildiği üzere şirket, iOS 9 için iki küçük güncelleme (iOS 9.0.1, iOS 9.0.2) yayınladı. Bu güncellemelerle bir dizi hatanın giderilmesi sağlandı. Sonraki güncellemede yer verilecek hata çözümlerinden birinin de Game Center’daki söz konusu problem kapsamasına kesin gözüyle bakılıyor.