Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaInstagram'da Keşfete Düşmek İçin Yapmanız Gerekenler

    Instagram’da Keşfete Düşmek İçin Yapmanız Gerekenler

    Dünyanın önde gelen sosyal medya platformlarından Instagram’da daha çok takipçiye ulaşmak, daha fazla kullanıcıya paylaştığımız görüntüleri ulaştırabilmek oldukça önemli. Özellikle de burayı bir iş modeli haline getirenler için Instagram’ı yakından tanımak çok önemli. Bu çerçevede Instagram’ın algoritmalarına bakış atarak Keşfet sayfasına düşmenin formüllerine odaklanacağız. Elinizden geleni yapıp kaliteli bir içerik oluştursanız bile Instagram’ın kurallarına uymadığınızda emeğiniz çöpe gidebilir.

    Çok basit bir kuralı hatırlatmak istiyorum: Instagram’da Reels olarak bir videoyu paylaşabilmek için geçtiğimiz haftalarda süre 90 saniyeden 180 saniyeye çıktı. Bu oldukça önemli elbette. Çünkü Reels formatında olmayan ve bu süreyi aşan videoları Instagram algoritması sevmiyor ve dolayısıyla videonuz ne yaparsanız yapın etkileşim alamıyor.

    Ancak Instagram Reels süresini 180 saniyeye çıkarmış olsa bile 90 saniye kuralı hala aslında bir noktada geçerli. Evet, 180 saniyelik Reels paylaşabilirsiniz, ancak bu süreyi 90 saniye ve hatta 60 saniyede tutarsanız Instagram videolarınızın çok daha fazla etkileşim alacağını söylüyor. Bunu da tamamen tesadüfen fark ettim.

    Instagram’da süre sınırını aştığımda bana bir uyarı geldi ve uyarının ekran görüntüsünü sizlerle paylaşıyorum:

    “Yakınlarda paylaştığın videonun uzunluğu 90 saniyenin üzerindeydi. Bu nedenle erişimi sınırlanabilir. En iyi sonuçlar için uzunluğu 30-60 saniye olan videolar paylaşmayı dene.”

    Instagram’ın bana gönderdiği uyarı, daha doğrusu tüyo bu şekilde. Yani Bırakın 180 saniyeyi, 90 saniye bile Instagram Reels etkileşimleri için çok uzun bir süre. Instagram bu süreyi 30 ila 60 saniye arasında tutmamızı istiyor. Yani ne kadar kısa, o kadar iyi. Elbette bu 10 saniyelik video paylaşmak anlamına gelmiyor. Ancak derdimizi 30-60 saniyede anlatabilmek de öyle göründüğü kadar kolay değil, onun da farkındayım.

    Dolayısıyla Keşfet’e düşmek için Reels’in kurallarına uyarak işe başlamakta yarar var. Ancak yapacaklarımız elbette bununla da sınırlı değil.

    Öncelikle Instagram algoritmaları nasıl çalışıyor, onu görelim:

    İlgi: Instagram algoritması, Instagram’ın bir gönderiyi ne kadar önemseyeceğinizi tahmin ettiğini dikkate alıyor. Bunu geçmiş davranışlarınıza ve benzer içeriklerle etkileşiminize dayanarak yapıyor.

    Gönderi popülerliği: Algoritma daha sonra gönderinin ne kadar popüler olduğunu, ne kadar hızlı beğeni, yorum, paylaşım ve kaydetme kazandığına ve ne zaman ve nerede yayınlandığına bağlı olarak değerlendiriyor.

    Post (Gönderi) bilgileri: Daha sonra, sizin için ne kadar ilginç olabileceklerini belirlemek için paylaştığın içeriğin metin kısmındaki bilgileri kullanıyor. Bu, geçmiş etkileşimler, gönderi sıklığı ve daha fazlası gibi faktörleri içeriyor.

    Etkileşim geçmişi: Ayrıca, gönderilerini görmekle ne kadar ilgilendiğinizi belirlemek için belirli bir kişiyle etkileşim geçmişiniz dahi dikkate alınıyor.

    Algoritma bir Instagram kullanıcısı için kabaca bu şekilde işliyor ve böyle bir kullanıcıya siz ulaşmaya çalışıyorsunuz. Herkesin ilgi alanı, beğendiği ve takip edip yorum yaptığı hesap ve paylaşımlar farklı. Dolayısıyla algoritma kişiye özel çalışıyor ve buradan genele doğru ilerliyor.

    Şimdi de Instagram paylaşımını yapan ve bu paylaşımları gören arasındaki bağlantıya odaklanalım:

    Instagram algoritmasının en önemli 3 sıralama faktörü şunlardır:

    Yaratıcı ve izleyici arasındaki ilişki: Birbirinizi takip ediyor musunuz? Birbirinize mesaj atıyor veya yorum bırakıyor musunuz? Geçmişte belirli bir kullanıcıyla defalarca etkileşimde bulunduysanız, yayınladıkları yeni içeriği görme olasılığınız daha yüksek. (Bu, işletmeler için çok önemli: DM’lere ve yorumlara yanıt vermek de dahil olmak üzere aktif topluluk yönetimi, bir markanın Instagram’daki görünürlüğünü artırabilir).

    İlgi Alanı: Bir kullanıcı genellikle bu tür içeriklerle etkileşime girer mi? Instagram algoritması, bir kullanıcının belirli bir içerik türünden veya biçiminden hoşlandığını fark ettiğinde, onlara aynısından daha fazlasını gösteriyor. Siz de buna kendi Keşfet ekranınızdan tanık olmuşsunuzdur. Örneğin dizilerle ilgili hesaplara sıkça bakıyor ve yorum yapıyorsanız, Keşfet sayfanız da dizilere dair daha çok şey görürsünüz.

    Alaka düzeyi: Instagram her içerik parçasının ne kadar “alakalı” olduğuna karar verir. Bu, içeriğin trend konulara uygunluğunun yanı sıra güncellik faktörünün (son gönderiler eski gönderilere göre daha alakalı kabul edilir) analizini de içeriyor.

    Reels Instagram algoritmasında geriye düştü

    Instagram’ın yeni algoritması makaralara daha az odaklanıyor. Önceki yıllarda makaralara yoğun bir şekilde odaklanılmasının ardından, Instagram’ın CEO’su Adam Mosseri bir IG Live’da Instagram algoritmasının Hikayeler ve normal gönderiler gibi diğer içerik türlerine daha fazla ağırlık verecek şekilde değiştiğini söyledi. Yani Reels bir adım daha geride tutulmaya başladı.

    Bu değişiklik, akışlarının makaralarla çok doygun hale geldiğini düşünen kullanıcılardan gelen geri bildirimlerin ardından geldi.

    Görüntülenme sayısına birden çok kez yapılan izlenemeler de dahil

    Önceden bir makaranın görüntülenme sayısına yalnızca ilk kez yapılan görüntülemeler dahil edilirken, artık bir makarayı her izlediğinizde toplam görüntülemelere ekleniyor. Bu, içerik oluşturucuların daha fazla Reels oluşturup paylaştıkça görüntüleme sayılarında artış görebilecekleri anlamına geliyor.

    Instagram’da etkileşimi artırmanın formülü

    Instagram’da kurallara uyar ve kendi özel planınızı doğru bir şekilde uygularsanız hesabınızı başarıya götürmenin önünde önemli bir engeli aşmış olursunuz.

    1. Topluluk kurallarına saygı gösterin

    İster Akış’ta, ister Reels’te veya Hikayeler’de paylaşım yapıyor olun, Instagram’ın algoritmaları uygulamanın Topluluk Kuralları’na aykırı içeriklerin görünürlüğünü sınırlar. Yanlış bilgi, potansiyel olarak üzücü veya hassas içerik ya da sadece düşük çözünürlüklü görüntü paylaşıyorsanız, içeriğinizin daha az yayıldığını görebilirsiniz.

    2. Katılımı teşvik edin

    Instagram’da etkileşim her şeyi yönetir (aslında, tüm en iyi sosyal medya platformlarında en önemli sıralama faktörlerinden biridir). Görüntülenme harika olsa da beğeniler, yorumlar, paylaşımlar ve kaydetmeler daha önemli. Soru sorarak, çekilişler düzenleyerek veya ultra paylaşılabilir gönderiler oluşturarak kitlenizi içeriğinizle etkileşime geçmeye teşvik ederek etkileşiminizi artırabilirsiniz.

    3. Maksimum erişim için gönderilerinizi doğru zamanda planlayın

    Kitle etkileşimi Instagram’da önemli bir sinyaldir, bu nedenle içeriğinizi doğru gün ve saatte yayınlamak organik erişiminizde büyük bir fark yaratabilir.

    4. İlgili hashtag’leri kullanın

    Hashtag’ler Instagram’ın gönderinizin ne hakkında olduğunu bilmesine yardımcı olurken bunları kullanmak içeriğinizi doğru kitlenin önüne koyar. Ayrıca, Instagram reklamlarının aksine (mevcut kitlenizin ötesine ulaşmanın diğer yolu) hashtag’leri koymak elbette ücretsiz.

    5. Konumunuzu etiketleyin

    Tıpkı hashtag’ler gibi, konum etiketleri de Instagram’a gönderiniz hakkında önemli bilgiler vermenin ücretsiz bir yolu. Algoritma, fotoğrafın veya videonun kendileriyle alakalı olduğunu varsayarak içeriğinizi bölgenizdeki diğer kişilerle paylaşıyor. Ayrıca, belirli bir bölgede yayınlanan içeriği arayan kullanıcılar, o konumla etiketlenmiş gönderileri görebilir.

    6. Sürekli olarak gönder

    Erişim, etkileşim veya takipçi artışı konusunda yardım arıyorsanız bu çok önemli. (Çünkü elbette bu üç şey birbiriyle bağlantılı). Ortalama olarak, işletmeler Instagram’da haftada 3-5 kez paylaşım yapmalı. Bu, küçük işletmeniz için çok fazla gibi geliyorsa, sadece tutarlı bir şekilde (örneğin hafta içi her gün) görünmenin topu yuvarlamaya devam etmek için yeterli olduğundan emin olabilirsiniz.

    Tutarlılık planlama gerektirir. Bu noktada bir sosyal medya içerik takvimine sahip olmanın yanı sıra paylaşımlarınızı önceden planlamak da çok önemli hale geliyor.

    7. Özgün içerik oluşturun

    Instagram CEO’su Adam Mosseri, platformun orijinal içeriğe yeniden paylaşılan içerikten daha fazla değer verdiğini söylüyor. Bu nedenle yeni gönderiler için beyin fırtınası yaparken olabildiğince yaratıcı olun.

    Reels için orijinal sesinizi kullanmayı, farklı ve bilgilendirici altyazılar oluşturmayı ve alışılmadık fikirleri benimsemeyi deneyin.

    8. Trend sesleri kullanın

    Instagram Reels, platformun çok önemli (ve kazançlı) bir özelliği haline geldi. Normal akıştan farklı olarak, bir kullanıcının görüntülediği Reels’in çoğu takip etmedikleri içerik oluşturuculara ait, bu nedenle Reels, kitlenizi takipçilerinizin ötesine genişletmek için harika bir fırsat.

    Ancak bunu yapmak için algoritmanın içeriğinizi yeni kitlelerin önüne koyması gerekiyor. Instagram’a Reels’in üst sıralarda yer almaya değer olduğu sinyalini vermenin en basit yollarından biri trend olan bir şarkı kullanmak.

    Bir şarkı Reels’te trend olduğunda, Instagram algoritması kullanıcılara aynı şarkıya sahip çok sayıda video gösteriyor.

    9. Dikey videolar yayınlayın

    Instagram, Reels’in sıralanması söz konusu olduğunda formatın önemli olduğunu doğruladı. Dikey formatta (telefonunuzu tuttuğunuz şekilde) oluşturulan videoların üst sıralarda yer alma şansı daha yüksek. Reels’in telefonunuzda izlenmek üzere tasarlandığı düşünüldüğünde bu mantıklı.

    10. Makaraların üzerindeki kelime işaretlerini kaldırın

    Pek çok kullanıcının dikkat etmediği ama sıkça düştüğü bir hata var. Örneğin Instagram’da veya TikTok’ta paylaştığınız bir videoyu düşünün. Bu videoyu telefonunuza indirdiniz. Ve o videoya Instagram’dan indirdiyseniz Instagram, TikTok’ta indirdiyseniz TikTok logosu göreceksiniz. İşte bu logolu videoyu yüklemek büyük bir yanlış. TikTok filigranları gibi kelime işaretleri içeren Reels, daha önce yayınlanmış video muamalesi göreceğinden bunları Reels olarak yeniden kullanırsanız Instagram algoritması sizi cezalandırabilir. Videoda kesinlikle bu tür logolar bulundurmayın. Emeğinize yazık.

    11. Hikaye özellikleri ile katılımı teşvik edin

    Tıpkı normal Instagram gönderilerinde olduğu gibi, Hikayeler’de de daha fazla erişim elde etmenin anahtarı etkileşim.

    İşte takipçilerinizi dokunmaya, yanıt vermeye ve paylaşmaya teşvik etmenin birkaç yolu:

    Soru sorun. Soru etiketini kullanın veya insanların doğrudan yanıt vermesini isteyin.
    Anketler. Anketleri kullanmak, insanların bir yanıt yazmak zorunda kalmadan katılmalarını kolaylaştırır.

    Paylaşım için çıkartmalar. İnsanları Hikayelerinizi arkadaşlarıyla paylaşmaya teşvik etmek için ‘konum’ çıkartmasını veya ‘bahsetme’ çıkartmasını kullanın.

    Hashtag çıkartmaları. Yine bu, Instagram’ın hikayenizin ne hakkında olduğunu bilmesine yardımcı olur, böylece daha fazla kişiyle paylaşılabilir.

    12. Sürekli paylaşım yapın

    Tıpkı normal gönderilerde olduğu gibi, Hikayeler için de tutarlılık çok önemli. Algoritmayı mutlu etmek ve içeriğinizi takipçilerinizin önünde tutmak için düzenli olarak gönderi paylaşmalısınız.

    Ayrıca, sürekli olarak paylaşım yaparsanız profiliniz “aktif” olarak etiketlenir ve bu da görünürlüğün artmasına yardımcı olabilir.

    13. Hikayelerinizde kullanıcıları etiketleyin

    Hikayelerinizde diğer kullanıcıları etiketlemek, etkileşimi ve erişimi artırmak için harika bir yol olabilir. Birini etiketlediğinizde, muhtemelen Hikayeyi kendi takipçileriyle paylaşacak ve yeni bir kitleye görünürlüğünüzü artıracak.

    Yalnızca ilgili kullanıcıları etiketlemelisiniz ve paylaştığınız görüntüyle bir ilgisi bulunmayan kişi ya da kurumları etiketlememekte yarar var.

    14. Yüksek kaliteli içerik oluşturun

    Keşfet sayfası, kullanıcıların önceki etkinliklerine ve ilgi alanlarına göre ilgilenebilecekleri yeni içerikleri bulabilecekleri özel bir katolog. Gönderilerinizin Keşfet sayfasında yer alması için hedef kitlenizde yankı uyandıran yüksek kaliteli içerikler oluşturmanız önemli.

    Keşfet sayfasında yer alma şansınızı artırmak için yüksek çözünürlüklü görseller veya videolar, ilgi çekici başlıklar ve alakalı hashtag’ler kullanmayı deneyin.

    15. Diğer içeriklerle etkileşim kurun

    Keşfet sayfası için ana sıralama faktörlerinden birinin benzer içeriklerdeki etkinliğiniz olduğunu biliyoruz. Bu nedenle, Instagram’daki diğer içeriklerle, özellikle de alanınızdaki hesaplardan veya hashtag’lerden diğer hesaplara ulaşarak yorum yapın, beğeni yapın, kısacası etkileşim kurun.

    Bu, algoritmaya söz konusu belirli içerik türüyle ilgilendiğinizi ve aktif olduğunuzu göstererek gönderilerinizin Keşfet sayfasında görünme olasılığını artırabilir.

    16. Trendleri takip edin

    Keşfet sayfası aynı zamanda trend olan içerikleri sergilemesiyle de bilinir. Platformdaki popüler hashtag’lere ve meydan okumalara dikkat edin ve bunları gönderilerinize dahil etmeye çalışın. Bu, içeriğinizin Keşfet sayfası aracılığıyla daha geniş bir kitle tarafından keşfedilme şansını yükseltebilir.

    17. Bir işletme veya içerik oluşturucu hesabına geçin

    Instagram’ı markanız veya işletmeniz için kullanıyorsanız, bir işletme veya içerik oluşturucu hesabına geçmeniz önemli. Bu, gönderileriniz ve kitleniz hakkında değerli içgörülere ve analizlere erişmenizi sağlayarak hangi içeriğin iyi performans gösterdiğini daha iyi anlamanıza ve gelecekteki gönderiler için bilinçli kararlar almanıza olanak tanıyabilir.

    18. Kitlenizle etkileşim kurun

    Instagram algoritmasında etkileşim çok önemli bir faktör, bu nedenle takipçilerinizden gelen yorumlara ve mesajlara yanıt verdiğinizden emin olun. Bu, topluluğa aktif olarak katıldığınızı gösterirken gönderileriniz için daha yüksek görünürlük sağlayabilir.

    Ayrıca, yorum bölümünüzde ve DM’lerinizde duyarlı olmak takipçilerinizle aranızda güven oluşturur ve onlara ekranlarının diğer tarafında gerçek insanlar olduğunu hatırlatmaya yardımcı olur.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN