Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    ManşetInstagram'da Daha Fazla Takipçiye Ulaşmak İçin Etiketleme Stratejileri

    Instagram’da Daha Fazla Takipçiye Ulaşmak İçin Etiketleme Stratejileri

    Etiketleme stratejileri, sosyal medya platformları ve elbette Instagram için önemli bir pazarlama aracı haline geldi. Yapısı gereği Instagram görsel odaklı bir platformdur. Bu platformda etiketleme stratejileri daha fazla takipçiye ulaşmanın ve geniş kitlelere ulaşmanın en iyi yollarından biridir. Aşağıda Instagram’da daha fazla takipçiye ulaşmak için kullanabileceğiniz etiketleme stratejileri hakkında yapılan madde madde açıklamalar yol haritanız olacak.

    Daha Fazla Takipçi İçin Etiketleme Stratejileri

    Popüler ve İlgi Çekici Etiketler Kullanın

    Popüler ve ilgi çeken etiketler genel olarak çevrimiçi içeriklerin keşfedilmesine yardımcı olur Örnek vermek gerekirse #seyahat #yemek #teknoloji #kedi gibi genel etiketler, içeriğinizi daha geniş kitlelere buluşturabilir.

    İçerik İle İlgili Doğru Etiket Kullanımı

    İçeriğiniz ne ile ilgili ise anahtar kelimeler o konuyla alakalı olmalıdır. Daha doğrusu içeriğinizi en iyi tanımlayan ve ilgi çekebilecek etiketleri seçmek doğru olur.

    Mutlaka Konum Etiketlemesi Yapın

    Eğer yaptığınız paylaşım belirli bir konumla alakalı ise, o konumu etiketlemeniz avantajınıza olur. Bunu yapmanız size yerel bir izleyici kitlesiyle etkileşim kurmanıza yardımcı olur.

    Paylaşımlarda İlgili Marka ve Hesapları Etiketleyin

    Etiketleme stratejileri belirledikten sonra yaptığınız paylaşımların içinde adı geçen ilgili hesapları ve markaları etiketleyin. Bunu yapmanız onların ilgisini çekecektir. Böylece her zaman olmasa bile bu alandan da kazanım oluşturmanız mümkün olur.

    Aynı Etiketleri Sürekli Kullanmayın

    Aynı etiketleri her paylaşımda kullanmamaya özen gösterin. Farklı etiketler deneyerek farklı takipçi gruplarıyla etkileşim kurmaya çalışın.

    Fazla Sayıda Etiket Kullanmayın

    Kullandığınız etiketlerin çok fazla sayıda olmaması da tercih sebebidir. Genellikle çok sayıda etiket kullanmak bir çeşit spam olarak algılandığından takipçi kaybına sebep olabilir. Her gönderide en fazla 5 ila 10 etiket kullanmak yeterli olur.

    Hikayelerinizde ve Videolarınızda da Etiket Kullanın

    Sadece yapılan paylaşımlarda değil aynı zamanda hikayelerde ve videolarda da etiketler kullanmayı alışkanlık edinin. Böylece daha fazla etkileşim sağlarsınız.

    Sürekli İşinizle İlgili Yeni Etiket Araştırın

    İlgilendiğiniz konularda sürekli araştırma yapın ve yeni etiketler keşfedin. Etiketleri kullanarak etkilerini deneyimleyin. Deneme yanılma yoluyla en etkin etiketleri kısa sürede keşfetme şansınız olur.

    Takipçilerinizden Arkadaşlarını Etiketlemelerini İsteyin

    Takipçilerinizden arkadaşlarını etiketlemelerini isteyebilirsiniz. Onların bunu yapması demek paylaşımınızın çok daha fazla kişiye ulaşması demektir.

    Instagram Analiz Araçlarını Kullanarak Analiz Yapın

    Instagram analiz araçlarını kullanmak size hangi etiketlerin daha iyi performans sağladığını gösterecektir. Etiket stratejinizi belirlerken bu bilgileri dikkate alın.

    Aşağıda Oldukça Popüler Olan Bazı Instagram Etiketlerini Bulabilirsiniz.

    #Love: Aşk, ilişkiler ve romantizmle ilgili paylaşımlarda etkili bir etikettir.

    #Photooftheday: Günün en iddialı fotoğrafı olarak düşünülen paylaşımlar içindir.

    #Instagood: Oldukça popüler genel bir etiket.

    #TBT (Throwback Thursday): Eskiden çekilmiş fotoğrafları belirtmek kullanılan bir etikettir.

    #Fashion: Moda ile ilgili içeriklerde kullanımı uygun olur.

    #Travel: Tatil, gezi ve seyahat paylaşımlarında kullanılan çok popüler bir etikettir.

    #Food: Çeşitli yiyecek ve içecek fotoğrafları ile yemek tarifleri için kullanımı uygun bir etikettir.

    #Pets: Evcil hayvan fotoğraf ve video paylaşımlarında mutlaka bu etiketi kullanın.

    #Beauty: Makyaj, cilt bakımı ve güzellik ile ilgili olan ürünlerde hatta güzellik ipuçları ile alakalı paylaşımlarda kullanabilirsiniz.

    #Fitness: Yaşam tarzı spor olanların sıkça kullandığı bir etikettir. Egzersiz ve spor içerikli paylaşımlarda popülerdir.

    #Nature: Doğa fotoğrafları ve manzara çekimleri için kullanılan bir etikettir.

    #Art: Sanat eserleri ve sanat ile ilgili paylaşımlar için uygundur.

    #Selfie: Kendi özçekim fotoğraflarınızı paylaşırken kullanabilirsiniz.

    #Cute: Daha çok sevimli hayvanlar ve bebekler ile ilgili paylaşımlarda kullanılır.

    #Sunset: Günbatımı fotoğraflarında sıklıkla görebileceğiniz ve popüler kullanımı olan bir etiket olarak dikkat çeker.

    Özetle

    Etiketleme stratejileri belirlerken kullandığınız etiket ne kadar popüler olursa olsun içeriğinizle uyumlu olması önem taşır. Paylaşım konunuzla ilgili ve bu amaca uygun etiketleri seçmek en iyi sonuçları elde etmenize yardımcı olur. Daha çok etkileşim için etiketleme stratejilerinizi rutin olarak güncellemeli ve optimize etmelisiniz. Ancak böyle yaparak daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

    www.mediamarkt.com.tr

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN