Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaInstagram ve TikTok Savaşında Dengeler Değişiyor

    Instagram ve TikTok Savaşında Dengeler Değişiyor

    Dünyanın önde gelen sosyal medya platformlarından Instagram ve Tiktok arasında yoğun bir rekabet yaşanıyor. Her iki platformun da kendine göre üstünlükleri var ve kendi influencer’larını yaratarak daha da büyümek için büyük bir çaba içinde. Ancak son aylarda Instagram’ın vites yükselttiği ve TikTok’a ‘aman’ vermediği dikkat çekiyor.

    Instagram TikTok’tan Daha Hızlı Büyüyor

    Bunu da pazar araştırma firması Sensor Tower’ın son verilerinden anlıyoruz. Bu verilere göre, Meta çatısı altında faaliyetlerini sürdüren Instagram geçen yıl küresel indirmelerde TikTok’u geride bıraktı. Sensor Tower’ın tahminlerine göre Instagram indirmeleri 2023 yılında bir önceki yıla kıyasla yüzde 20 arttı. TikTok ise aynı dönemde sadece yüzde 4’lük bir büyüme kaydetti ve günlük aktif kullanıcı artışı da durağanlaştı.

    Peki Instagram’ın bu noktada pozitif ayrışmasının arkasında ne var? Burada en önemli nokta Instagram’ın Reels’inin TikTok ile gerektiği gibi rekabet edebiliyor olması. Instagram ayrıca kullanıcıların elinin altında olmasını istediği daha gelişmiş fotoğraf araçlarına sahip. Ve elbette TikTok’un aksine, son zamanlarda alışveriş yapılabilir videolar gibi popüler olmayan özellikleri kullanıcıların sürekli karşısına çıkarmayarak iyi bir şey yapıyor.

    DM’nin Önemi

    Örneğin TikTok hala grup sohbetlerine izin vermiyor ve Mark Zuckerberg veya Instagram’dan Adam Mosseri gibi üst düzey Meta yöneticilerinin de belirttiği gibi DM’ler (Direct Message) makaraların büyük bir kısmının paylaşıldığı yer. Bu da TikTok’un etkileşim açısından yavaşlamasına yol açıyor.

    Fotoğraf araçları noktasında geride kaldığını düşünen TikTok, SpAndroid’in paylaştığı bilgiye göre özel bir fotoğraf uygulaması geliştirme sürecinde olabilir. Ancak bu noktada henüz net bir şey yok ve zaman içinde göreceğiz.

    Sensor Tower’ın son raporundan şu üç önemli bulguyu elde ediyoruz:

    Öncelikkle TikTok hala kullanıcı kazanıyor ancak daha yavaş bir oranda. TikTok’un küresel aylık aktif kullanıcıları 2023’ün 4. çeyreğinde yıldan yıla %2 arttı – 2022’nin aynı çeyreğindeki %6’lık artıştan küçük bir düşüş olarak düşünülebilir.

    Instagram, TikTok’u indirme sayısında geride bırakırken TikTok da yeni uygulama olma özelliğini kaybetti. Sensor Tower’ın tahminlerine göre Instagram’ın 2023 yılındaki küresel indirilme sayısı 767 milyonu aşarak bir önceki yıla göre %20 artış gösterdi. TikTok ise aynı dönemde 733 milyon küresel indirme sayısına ulaştı.

    TikTok’a Günde 95 Dakikamızı Ayırıyoruz

    TikTok’un büyümesi plato çiziyor gibi görünse de, kullanıcıları hala bağımlı. Sensor Tower, TikTok kullanıcılarının 2023’ün 4. çeyreğinde uygulamada günde ortalama 95 dakika, yani günde bir buçuk saatten biraz fazla zaman geçirdiğini tahmin ediyor. Bu, uzun metrajlı bir filmin uzunluğuna eşit. Bu arada kullanıcılar her gün Instagram’da yaklaşık bir saat, Facebook’ta ise yaklaşık 53 dakika geçirdi.

    Reels Instagram’ın Kurtuluşu Oldu

    Instagram’ın kısa biçimli videolara yönelmesiyle mevcut kullanıcıları uygulamasında başarılı bir şekilde tuttuğu görülürken, bu durumun TikTok’a geçişleri de kısmen engellediği dikkat çekiyor.

    Influencer faktörünü de unutmamak gerekiyor ve o kitle de giderek daha fazla Instagram’a yöneliyor. İçerik üreticileri için TikTok üzerinden bir gecede viral başarı elde etmek hala çok daha kolay, ancak şu bir gerçek ki Instagram, takipçi tabanından para kazanmak için daha iyi bir platform.

    Meta’dan Yapay Zeka Hamlesi

    TikTok, kullanıcılara diğer viral içeriklerle tercihlerini hedefleyen klipler sunan algoritması sayesinde hızla büyürken, Meta geçen yıl tavsiye sistemini güçlendirmek için yapay zekaya yatırım yaptı. Meta’nın finans müdürü Susan Li geçen ay Instagram’ın “önerilen içeriğin tazeliğini artırma konusunda güçlü bir ilerleme kaydettiğini” söylemişti.

    Instagram ayrıca ByteDance’in, kullanıcıların farklı sosyal medya platformlarında paylaşabilecekleri TikTok filigranlı videoları indirmelerine izin verme politikasından da yararlandı ve başlangıçta Çin’in sahip olduğu uygulamanın görünürlüğünü artırmak için tasarlandı.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN