Instagram Üzerinden Satışları Artırmak İçin Pratik Tüyolar

0

Instagram üzerinden satışları artırmak için öncelikle takipçilerinizle güçlü bir etkileşime geçmeniz gerekecektir. Bunu başarıyla sağlamak içinse Instagram’daki bilgi hakimiyetinizi ve gücünüzü takipçilerinize hissettirmelisiniz. Ayrıca Instagram’a ekleyeceğiniz ürün fotoğraflarının kalitesi ve uyumu satışların artışı için önemsenmesi gereken bir konudur. Aşağıdaki başlıklar halinde belirtilen yöntemleri etkin olarak kullanarak kısa sürede satışlarınızı artırabilirsiniz.

“İşletme Hesapları” Özelliği Bir Avantaj

Instagram’da bulunan “İşletme Hesapları” özelliği takipçilerle yapılan etkileşimin sonuçlarını görmek açısından iyi bir araç. Yapılan gönderilerden hangilerinin daha çok beğeni aldığı ve etkileşimde bulunanların demografik özellikleri görülebildiği gibi gönderiler hakkında çeşitli istatiksel bilgiler almak bu özellik kullanıldığında oldukça basittir.

İlgili Etiket (Hashtag) Kullanmak

Eğer yaptığınız paylaşımlarınızda konuyla ilgili etiket (hashtag) kullanırsanız etkileşimi çok daha fazla artırabilirsiniz. Genel geçer bir kural olarak Instagram, yapılan paylaşımlarda hep aynı etiketleri kullanmanızdan pek hoşlanmıyor. Bu yüzden satışını yaptığınız ürünle ilgili olarak belirleyeceğiniz işinizi anlatan veya işinizle ilgili 30-40 kadar etiketi önceden belirleyerek paylaşımlarınızda bu etiketleri sürekli kullanmamaya dikkat ederek farklı etiketler kullanın. Böylece etiketlerden daha fazla verim alabilirsiniz.

Takipçilerinize Güven Vermelisiniz

Takipçilerin bir hesaba güven duymaları için en önemli etkenlerden birisi de o hesapta paylaşımlara yapılan yorumlardır. Eğer o hesaptan alışveriş yapanlar üründen veya yaşadıkları deneyimlerden mutsuzlarsa bunu yorumlarında hemen belli ederler. O yüzden mutlu bir kitle oluşturmaya azami gayret gösterin. Alım yapan müşterilerinizin sorunlarını bizzat ilgilenerek çözün. Gerekirse ufak hediyeler gönderin. Yaptığınız her jest ve geride bıraktığınız mutlu bir müşteri olumlu bir referans olarak size geri dönecektir. Bu da yorumlara yansıdığında hesabınızın güvenirliği artacaktır.

Paylaşılan Instagram Görsellerinin Önemi

Hesabınızdan paylaştığınız görsellerin kalitesi işinizin en önemli kısmıdır. İyi seçilmiş ışığı iyi, çekim kalitesi yüksek bir görsel takipçileriniz tarafından algıda seçicilik yaratacaktır. Fotoğraf ne kadar iyiyse etkileşim o derece fazla olacaktır. Etkileşimin artması da ürününüzün daha fazla tanınması demektir.

Ürününüzü Farklılaştırın

Aynı ürünü satan ve sizinle aynı işi yapan belki binlerce rakibiniz olacaktır. Rakiplerinizin önüne geçebilmek için mutlaka ürününüzü farklılaştırmanız veya ürüne katma değer eklemeniz gerekecektir. Bu kadar rakip dururken o ürünü sizden almaları için insanlara sebep vermelisiniz. Hesabınıza gelenler o ürün ile ilgili daha fazla bilgi, daha kaliteli fotoğraf ve videolar veya indirim-promosyon fırsatları gibi avantajlar bulmalılar ki alım yapmak için sizi seçsinler. Başarılı ve çok satış yapan Instagram hesaplarını inceleyin ve neyi farklı yaptıklarını keşfetmeye çalışın.

Eğlenceli Hale Getirin

Instagram hesabınızda satışa yönelik yaptığınız kampanyaları eğlenceli bir oyun haline getirin. Zaman zaman çekilişler yapın ve kazananlara küçük hediyeler verin. Takipçiler zamanlarını sizin hesabınızda geçirmekten keyif alsınlar. Bu tarz kampanyalar potansiyel müşterilerinizin satın alma isteğiniz de artıracaktır.

Çözüm Odaklı Olun

Takipçilerinize çözüm odaklı yaklaşın. Sorulan sorulara en kısa sürede cevap verin. Yapılan eleştirilere sert tavır göstermekten kaçının. Gerekirse özel mesajla veya arayarak sorun neyse çözün. En önemlisi sattığınız her ne ise insanların o ürünü satın alırlarsa kendilerine ne fayda sağlayacağını net bir dille anlatın. Gerekirse onların duygularına hitap edin. Sürekli çözüm odaklı yaklaşırsanız belirli bir zaman içinde hakkınızdaki olumsuz görüşlerin de olumluya döndüğünü göreceksiniz.

 

Cevap bırakın