Dünyanın en önemli sosyal ağlarının Türkiye pazarına yönelik kurumsal genişleme faaliyetleri hız kesmesen devam ediyor. 300 milyonu aşkın global kullanıcıya sahip olan ve Türkiye’de de önemli bir ivme ile her geçen daha daha fazla ilgi gören fotoğraf/video paylaşım platformu Instagram, reklam hizmetlerini Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 30’dan fazla yeni ülkeyi kapsayacak şekilde genişlettiğini duyurdu.
30 Eylül’den itibaren dünyanın dört bir yanındaki her ölçekten reklam veren platformun reklam servisinden yararlanarak kampanyalar düzenleyebilecek. Bu gelişmenin Türkiye’deki Instagram kullanımı ve bakış açısına yeni boyutlar kazandırması beklenirken, sosyal medya platformunun gelirlerine de pozitif yansımalarının olması bekleniyor.
Instagram reklamlarının tüm dünyadaki her ölçekten işletmenin kullanımına açılmasına ek olarak platformun reklam formatlarına yeni özellikler de eklendi. Bunları dört maddede sıralayabilmek mümkün.
- Yaratıcılığı tetikleyecek ve reklamlara daha sinematik bir his verecek Landscape fotoğraf ve videolar
- Markaların daha zengin hikaye anlatımı yapabilmeleri için 30 saniyeye kadar uzayan video süresi
- Kısa zamanda geniş kitlelere ulaşılmasını sağlayan Marquee
- Facebook ve Instagram’da yapılan çapraz kampanyaların yönetimi ve etkin performansı için servis ve optimizasyon araçları
Instagram reklam hizmetlerine dünyada en yoğun talep e-ticaret, seyahat, eğlence ve perakende sektörlerinden geliyor. Platformun Türkiye’de işbirliği yaptığı ilk iş ortakları da açıklandı. Buna göre Boyner (Boyner Online), P&G (Pantene), Trendyol&Modagram, Turkcell (Bip), Türk Hava Yolları ve Vodafone Instagram’ın reklam servisi üzerinden kampanyalar düzenleyecek ilk markalar arasında.
Konuyla ilgili daha fazla bilgi için buraya tılayabilir ve Instagram’ın İngilizce blog yazısına göz atabilirsiniz.