Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaInstagram Hikayeler ile nasıl takipçi arttırılır?

    Instagram Hikayeler ile nasıl takipçi arttırılır?

    Özellikle son dönemde Reels ile birlikte Instagram’ın en popüler özelliği haline gelen Instagram Hikayeler ile nasıl takipçi arttırılır?

    2016 yılında piyasaya sürülen Hikayeler (Stories), Reels ile birlikte Instagram’ın en popüler özelliği haline geldi. Reels her ne kadar “keşfet” bölümünde yer alma fırsatı sunarak görüntülenmeyi artırsa da özellikle takipçi sayısını artırma potansiyeli taşıyan Instagram’ın Hikayeler özelliğini ihmal etmeniz büyük kayıp olacaktır. Takipçi artırmanın yanında mevcut takipçilerinizi de korumanızı sağlayan bu özelliği Instagram stratejinizin hayati bir parçası olarak konumlandırmanızı öneriyorum.

    Makalemde Instagram algoritmasının IG Hikayeler sıralaması üzerindeki etkilerini ve bu özellik üzerinden nasıl takipçi artırabileceğinizi bulabilirsiniz.

     

    Instagram Hikayeler ve Algortima ilişkisi

    Instagram, algoritmasını sürekli olarak değiştirdiğinden, takipçileri büyütmek hem yerleşik markalar hem de yeni başlayanlar için bir zorluk olmaya devam ediyor. Hikayeler sıralamasına etki eden unsurlar ise kafa karışıklığına sebep olabiliyor.

    Instagram Hikayeler sırasının platform algoritmasının güncellenmesinden sonra kontrol edilebilir hale gelmesi ise güzel bir gelişme. Instagram hikayeleri ile diğer hesaplarla kolayca etkileşime geçmek mümkün olduğundan, sıralamada ön planda çıkmak konusunda da aktif bir rol üstleniyor.

    Algoritma üzerinden:

    • Diğer Instagram hesaplarıyla karşılıklı şekilde ne kadar etkileşim halinde olunduğu,
    • Hikayenin paylaşıldığı zaman,
    • Sıralamada yer alan hesapların profiline hangi sıklıkta girildiği

    hesaplanıyor.

    Özellikle başka hesaplarla karşılıklı kurulan etkileşim miktarı ve sıralama üzerindeki profile hangi sıklıkta girildiği, Instagram görüntüleme sırasını etkiliyor. Bu sıralama sayesinde Instagram Hikayeler bölümünde en üstte çıkanlar listesi yeniden şekilleniyor.

    Instagram hikayelerinde görüntüleme ilgi düzeyi; belirli etkenlere bağlı olarak ortaya çıkıyor.

    Instagram ilgi düzeyleri;

    • Hikayeye bakan hesabın etkileşim seviyesi,
    • Instagram hesabında Hikaye paylaşan kişilerin gönderdiği iletiler,
    • Instagram profiline yapılan ziyaretlerin sıklık derecesi,
    • Hikayeleri görüntüleyen hesap, paylaşımı yapan kişiyle nasıl etkileşime girdiğine bakılıyor. Burada yorum, beğeni gibi etkileşimler ele alınıyor.

     

    Karşılıklı olarak Instagram hesapları birbirlerinin profillerini devamlı ziyaret ettiğinde hikayeyi görüntüleyen kişi liste içerisinde üste çıkıyor. Burada etkileşim oranının dikkate alınmadığını da belirtmekte fayda var. En üst sırada görüntülenen kişilerle belirli zaman dilimlerinde DM üzerinden iletişime geçilmesi de Hikayelerin görüntüleme sıralamasını etkiliyor.

     

    Instagram’da daha fazla takipçi kazanmak ister misiniz?

    Her gün yarım milyardan fazla kişi Instagram Hikayelerini kullanıyor ve en çok görüntülenen Hikayelerin üçte birini işletme hesapları oluşturuyor. Instagram Hikayeleri (IG hikayeleri), kullanıcıların yalnızca 24 saat boyunca “Hikayelerinde” fotoğraf ve kısa videolar paylaşabilecekleri bir alan sunuyor. IG hikayeleri ana ekranın üst kısmında, ana Instagram akışından ayrı olarak saklanıyor. Başlangıçta bir Snapchat kopyası olduğu için dalga konusu olan Instagram Hikayeleri, kısa sürede sosyal medya platformunun en çok kullanılan özelliklerinden biri haline geldi. Kamerayı hızlı bir şekilde açıp o anda yaptığınız her şeyin bir anlık görüntüsünü paylaşma veya alternatif olarak film rulonuza erişerek daha rafine bir fotoğraf veya video içeriği paylaşma özelliğiyle de hem kolay hem de eğlenceli.

     

    Instagram

     

    Instagram Hikayeler ile nasıl takipçi arttırılır?

    Bir Instagram canlı oturumu veya hikaye çıkartmalarındaki soru kutusu özelliği takipçilerinizin sizi daha iyi tanıması ve olabilecek tüm soruları sorması için harika bir fırsat yaratıyor. Bu basit ama aynı zamanda kolay uygulanabilir özellikler üzerinde düşünmekten ve denemekten çekinmeyin.

    Takipçi artırma çabanızda: doğru zamanlama, yönlendirici mesaj, uygun çıkartma ve hashtag kullanımını bir standart haline getirmenizi özellikle tavsiye ederim. Şimdi gelin, yenilikçi ve sürdürülebilir bir bakış açısının yanında birkaç tıklamayla Instagram’daki takipçi sayınızı artırmanın yollarını birlikte görelim.

     

    Düzenli aralıklarla Canlı Yayın yapın

    Instagram canlı yayın oturumu düzenlemek; etkileşiminizi artırmanın ve daha fazla Instagram takipçisi kazanmanın, onların sorularını ve geri bildirimlerini gerçek zamanlı olarak almanın etkili bir yolunu sunar. Heyecan verici bir projeyi duyurmak, alanınızla ilgili bir konuk ağırlamak ve yeni bir ürün lansmanı için kullanabileceğiniz bu yayınları, yalnızca soru – cevap akışı ile de düzenleyebilirsiniz.

    Bu format, ayrıca hedef kitlenizin size daha yakın hissetmesini sağlayarak markanıza özgünlük hissi de verir. Bu tür yayınlar düzenli şekilde yapıldığında ve öncesinde duyurulduğunda takipçi sayınızı artırmanız ivme kazandırır.

     

    “Hikayende paylaş” özelliğini kullanın

    Takipçilerinizin bağlantılarınıza tıklama ve ana akışınızdaki gönderinizle etkileşime girme şansını artırmak istiyorsanız, onları ek bir mesaj eşliğinde yönlendirmeyi deneyebilirsiniz. Bunun için “Hikayende paylaş” özelliğini kullanabilirsiniz. Bu özellik hikayenizin takipçileriniz tarafından tekrar paylaşılmasını kolaylaştırır ve takipçinizin takipçilerinin de hikayenizden haberdar olmasına fırsat tanır. Hikayenizin tekrar paylaşılmasını teşvik edecek / hatırlatacak bir metin eklemeyi de unutmayın.

     

    Kullanıcı tarafından oluşturulan içerikleri önemseyin

    Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik her pazarlama stratejisine kalıcı olarak yerleşmesi gereken bir değerdir. Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik (UGC), bir uygulamaya kullanıcının katkısı olan ve uygulamanın kullanıcılarının en az bir alt grubu tarafından görülebilen veya erişilebilen içeriklerdir. Bu tür içeriklerin sayısını artırmak için Instagram takipçilerinize sizden ilham alan / hatırlatan hikayeler göndermeye teşvik edebilirsiniz. Takipçilerinize kendi çalışmalarını paylaşabilecekleri bir hashtag bulmanız ve kullanmaları yönünde teşvik etmeniz bu tür çalışmalarınızın takibini kolaylaştıracaktır. Bir diğer unutmamanız gereken ise size ulaşan bu içerikleri belirli aralıklarla tekrar paylaşmak ve takipçilerinizin çabasını takdir ettiğinizi göstermektir. UGC’yi günlük paylaşım planınıza dahil etmek, olası takipçilerinizin sizinle bağ kurmasını ve sizi takip etmenizi kolaylaştırır.

     

    Instagram yeni özellikler

     

    Çıkartma ve Etiketleri ekleyin

    Gün içinde paylaşacağınız herhangi bir Instagram Hikaye gönderisini çıkartmalarınızla renklendirebilirsiniz. Gönderilerinize biraz yaratıcılık katmak için özellikle eğlenceli ve renkli olanları deneyebilirsiniz. Etkisini görebilmek için çıkartmalarınızı sık sık değiştirmenizi öneririm. Hikayenize eklemek istediğiniz konu etiketini girmeyi de unutmayın. Böylelikle Hikayenizi görebilen herkes bu alana dokunup konu etiketinin sayfasını görebilir hale gelecektir. Instagram’daki konu etiketi sayfaları, ilgili konu etiketi ile paylaşılan herkese açık fotoğraf ve videolar içerir.  Bu sayede takipçiniz olmayan kullanıcılara da kolay bir şekilde erişme fırsatı bulabilirsiniz.

     

    Takipçilerinizi dahil edin

    Instagram tarafından sunulan birçok çıkartma, anketler, soru kutuları ve evet/hayır seçeneklerini içerir. Bunlar, katılımınızı yüksek tutmanın ve takipçilerinizi bu tür çalışmalara dahil etmenin pratik bir yolu olarak kullanılabilir. Etkileşimli Instagram hikayeleri, yeni olan veya gelecek dönemde paylaşacağınız içerikleriniz hakkında fikir verirken, takipçilerinizin dahil olma arzusunu da giderecek bir katkı sunar. Hikayeler çalışmalarınıza eğlence katacak bu akış, kullanıcı etkileşimi üzerinde pozitif bir etki sağlayacaktır.

     

    Takipçilerinize sorular sorun

    Instagram takipçilerinize sorular sormak ve onları Instagram hikayelerinizle etkileşime geçmeye teşvik etmek, sosyal medya profilinize katılımı artırmanın harika bir yoludur. Katılım ne kadar yoğun olursa, yeni takipçi kazanma olasılığınız da o kadar katlanır. Instagram Hikaye çıkartmalarındaki soru kutusu özelliğini kullanmak, takipçilerinizin etkileşim kurması ve söz sahibi olması için bir kaynak sunar. Bununla alakalı olarak trend olan konularda takipçinizden görüş de isteyebilirsiniz.

     

    Anket yapmayı deneyin

    Bir önceki önerime ek olarak, etkileşimli instagram hikayeleri oluşturmak için anketleri kullanabilirsiniz. Anketler, hedef kitlenizi daha iyi tanımanın eğlenceli bir yolunu sunarken, etkileşiminizi de artıracaktır. Instagram’daki takipçilerinizden, bir sonraki hikayenizde görmek istedikleri içerik türü hakkında yönlendirmeli şıklar üzerinden yorum alabilir, akşam ne izleyecekleri / okuyacakları / yiyecekleri / hobileri gibi basit sorulara eğlenceli seçenekler ekleyerek katılımı artırabilirsiniz.

    Instagram takipçileriniz anket sayesinde favorileri için oy kullanabilir ve topluluğunuzun geri kalanından alınan sonuçları gerçek zamanlı olarak görebilir. Düzenli olarak yapacağınız anketler, katılıma katkı sunmak isteyen takipçilerinizin kendi takipçilerinizi de ankete dahil etme arzusunu besleyecektir.

     

    “Bana Soru Sor” özelliği ile etkinizi katlayın

    Instagram’ın çıkartma ve etiketlerinin faydası saymakla bitmez. Bu açıdan son öneri olarak “Bana Soru Sor” özelliğini de kullanmanızı öneririm. Hikayenize ekleyebileceğiniz bu özellik, takipçilerinizin sizi daha iyi tanıması ve olabilecek tüm soruları sorması için harika bir fırsat yaratır. Takipçilerinizden sahip olabilecekleri soruları göndermelerini istedikten sonra aralarından dilediğinizi seçerek yanıtlayabilir, eğer bir uzmanlığınız var ise bunu sergilemenize fırsat verecek konu başlıkları da seçebilirsiniz. Uzmanlık alanınız hakkında bilgi vermek ve önerilerde bulunmak hem takipçilerinizin hem de o alana ilgi duyan kişilerin ilgisini taze tutacaktır. Tüm bunları yaparken yeni takipçi kazanmak için “Hikayende paylaş” ile birlikte doğru hashtag’i kullanmayı ihmal etmeyin.

     

    Takipçi kazanmanın kolay bir yolu yok, uğraş ve emek istiyor ama en sonunda buna değiyor

    Son derece rekabetçi ve en hızlı büyüyen platform olan Instagram, deneyerek faydasını görebileceğiniz pek çok kaynağı bir arada sunuyor. Bunlardan bir kısmı mevcut takipçilerinizle bağınızı güçlendirirken bazıları potansiyel takipçilerinizin dikkatini çekmenizi ve onları topluluğunuza dahil etmenizi hızlandırıyor. Instagram Hikayeler ile bu çabanızı taçlandırabileceğinizi düşünüyor, sizin için önerdiğim özelliklerin katkı sunmasını diliyorum.

     

    Reels içerikleriniz için yaratıcı fikirler alın!

    Daha fazla etkileşim almak, kullanıcıların keşfet sayfasına düşmek, dikkat çekmek, yeni kullanıcılar edinmek isteyen kişilerin ve markaların favorisi haline geldi. Bu makalemde Reels içerikleriniz için kullanabileceğiniz yaratıcı fikirleri derlemeye çalıştım. Reels içeriklerini / videolarını nasıl hazırlayabileceğinizi ve çalışmalarınızı hazırlarken dikkat etmeniz gereken başlıkları da aşağıda bulabilirsiniz.

     

    Reels içerikleriniz için yaratıcı fikirler

     

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN