Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaInstagram Emojileri ile daha fazla etkileşim sağlamaya ne dersiniz?

    Instagram Emojileri ile daha fazla etkileşim sağlamaya ne dersiniz?

    Instagram Emojileri ile daha fazla etkileşim sağlamaya ne dersiniz?

    Yazımda, emojiler konusunda aklınıza takılabilecek sorulara Quinty’nin yaptığı araştırma üzerinden cevap verdim ve işletmelerin emojiler üzerinden kar sağlamalarının yollarını anlattım.

    Instagram Emojileri

    Emojiler her zaman ve her yerde bizimler. WhatsApp’ta arkadaşlarımız ile konuşurken, sosyal platformlarda paylaşım yaparken ve dahası iş hayatında dahi emojieri kullanıyoruz.

    Instagram ya da Facebook’ta sayfayı aşağı doğru kaydırırken kalp, kamera ve ok işareti gibi birçok ikonla karşılaşıyoruz. Bu yüzden biraz daha derine inip Instagram’da emojilerin nasıl kullanıldığını, ortalama ne sıklıkla kullanıldıklarını ve en önemlisi eğer bir içerik emoji içeriyorsa daha fazla etkileşim alıyor mu konusuna değineceğim.

    Dijital iletişimin ilk günlerinden beri, emojileri duyguları ifade etmek için bir yol olarak kullanmak oldukça yaygın bir gelenek.”smiley” emojisini yıllarca kullandıktan sonra, emojiler, şu anki bildiğimiz halleri ile hayatlarımızda yer etmiş durumdalar. Yapılan bazı araştırmalara göre, çevrimiçi olarak bir gülen surata baktığımızda, beynin normal bir gülen insan suratına baktığımızda çalışan parçaları çalışmaya başlıyor ve o gülen suratı bir insan suratı gibi algılayıp işliyor. Ayrıca “emoji” kelimesinin de Japonca “fotoğraf karakteri” anlamına gelen kelimeden geldiğini de hatırlatayım.

    Emojilerin Instagram’da nasıl kullanıldıklarını anlayabilmek ve sizlere anlatabilmek için, birçok farklı araştırmayı inceledim ve birazdan anlatacağım verilere ulaştım. Bu veriler üzerinden giderek bazı ilginç soruların cevaplarını bulabileceğiz.

     

     

    Profillerin %56’sı Emoji Kullanıyor

    Emojilerin ne sıklıkla kullanıldığına dair bir araştırmadan başlayacak olursak, öncelikle kabaca kaç tane Instagram hesabının yayınladıkları içeriklerde emoji kullandığını analiz edelim. Bulgularıma göre kullanıcıların %50 ile %56’ı içeriklerinde emoji kullanıyor. Bu analiz bize, işletmelerin amaçları değişkenlik gösterse de, Instagram’da emoji kullanmak ile ilgilendiklerini gösteriyor.

    Analiz edilen profillerin ortalamasına bakmak bize, kullanılan emojiler hakkında genel bir anlayış toparlamamıza yardımcı oluyor. Buna karşılık, bu yaklaşım belirli büyüklükteki profilleri spesifik olarak incelemiyor. Bu nedenle analiz edilmiş profilleri altı gruba ayırıp inceleyeceğiz.

     

    Burada açıkça belli oluyor ki, en küçük grup olup 1’den 1000’e kadar takipçisi olan kişiler, diğer sayfalara nazaran emojileri belirgin bir şekilde daha az kullanıyorlar. Ocak ayında, bu kümede bulunan profillerin sadece %19’u emoji kullanmış. Aynı yıl içerisinde, bu kümedeki profillerde emojilerin kullanım sayısı %37 artmış ve bu rakam, altı küme içerisindeki en büyük büyüme rakamı. Büyüme rakamları dikkate alındığında, Aralık ayında 1’den 1000’e kadar takipçisi olan hesapların %26’sı gönderilerinden en az 1 tane emoji kullanmış. Bu durum diğer kümedeki profiller için de geçerli ve küçük bir ipucu vereyim: analiz edilen sayfalar arasında en büyük sayfalar gönderilerinin %81’inde emoji kullanmışlar!

    Emojiler Videolu Gönderilerde Mi, Yoksa Resimli Gönderilerde Mi Daha Çok Görülüyor?

    Emojilerin ne kadar sık kullanıldığını öğrendikten sonra, biraz daha derine inmeye ne dersiniz?

    Instagram’da bulunan resimlerde ya da videolarda bir farklılık olup olmadığını bulmak için, toparlanmış verileri kullandım. 2016 Ocak ayını analiz edecek olursak, çok belirgin bir fark göze çarpmıyor: resimler ve videolar arasındaki fark sadece %2 gibi bir rakam. Aralık ayına kadar, videolu gönderilerin %28’inde, resimli gönderilerin ise %27’sinde emoji kullanımı ile bu ikisi arasındaki fark çok daha küçüldü. Kısaca, resimli ve videolu gönderiler arasında saptanabilir bir fark yok. Bu bulgulara dayanarak, işletmeler resimli gönderilerde olduğu gibi videolu gönderilerde de eşit bir şekilde emoji kullanma eğilimi gösterebilirler.

    Emojiler gerçekten işletmelerin Instagram’da çok daha fazla etkileşim almasını sağlıyor mu sorusunun cevabına geçmeden önce en sık kullanılan emojilere bir göz atalım.

     

    En Ünlü Instagram Emojisi Hangisi?

    Aşağıdaki tablo, 2000’e yakın emoji içerisinden, Instagram’da 2016 yılında en popüler olan 10 emojiyi gösteriyor. Bunlardan hangilerini geçen yıl Instagram’da gördünüz?

    2017’de bunların yerini ne alacağına dair bir fikriniz var mı? Yeni emojileri gönderilerinize eklemek, video ve resimlerden alacağınız etkileşimi çok daha fazla geliştirebilir.

     

    Kamera ikonu, globalde Instagram’da en çok kullanılan emoji. Kasım ayının sonundaki verilere dayanarak, yapılan bir araştırma bu tabloda gördüğünüz gibi, en çok kullanılan emojinin kamera emojisi olduğu sonucuna ulaşmış. Çalışma ayrıca, özel günlerde kullanılan kırmızı kalp, bayraklar, ya da noel ağacı gibi emojilerin, bu ikonlara dair olan özel günlerde çok daha fazla kullanıldığını saptamış.

    Emojiler %17 Daha Fazla Etkileşim Getiriyor.

    Evet, içerisinde emoji olan içerikler Instagram’da çok daha fazla etkileşim oranı getiriyorlar. Yapılan çalışmalarda ulaşılan ana bulgular, emojilerin daha fazla etkileşim oranı getirdiğini kanıtlıyor. Bu keşfe göre, emojilerin belirli bir sebepten dolayı “her zaman ve her yerde” olduklarını söyleyebiliriz: Emoji içeren Instagram gönderileri daha pozitif bir şekilde algılanıyor ve böylece duygulara daha fazla karışıyor.

     

    Etkileşim oranı, farklı büyüklükteki profilleri karşılaştırılabilir kılıyor ve böylece etkileşimlerin artışı ile ilgili en doğru ortalamayı buluyor. Daha ilginç kısmı ise, bireysel kümelerde bulunan gönderilerin aldığı salt etkileşimlerin artışını görmek. Bu veri, daha önce bahsi geçen gerçekleri ve emojili gönderi ile emojisiz gönderi arasındaki farkları çok daha belirgin bir biçimde ortaya koyuyor.

    Emojiler İşletmeler İçin Nasıl Kullanılmalı?

    Analiz edilen Instagram profilleri arasında, emoji kullanımı güçlü bir şekilde artışa geçen bir trend. Daha önce belirttiğim gibi, aynı çalışma, 2016’da kamera ikonunun en çok kullanılan emoji olduğunu göstermişti. Sonuç olarak, emojilerin daha fazla etkileşim sağladığını kanıtlayabiliyoruz. Instagram ve emojiler üzerine olan bu çalışmayı özetleyecek olursak, şunu söyleyebilirim ki, emojiler etkileşim sayılarını arttırmak için ciddi anlamda faydalı.

    İşletmeler için ise, bu tür hesaplar da duyguları ifade etmek ve biraz daha kişisel bir dokunuş yakalamak için, aşırıya kaçmamaya dikkat ederek emoji kullanımını denemeliler. İşletmelerin mutlaka bir emoji sahiplenmelerini ve profil bilgilerinde bu emojiye yer vermelerini öneririm.

    Fayda görmeniz dileğiyle.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN