Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    ManşetInfluencerlar gerçekten etkili mi?

    Influencerlar gerçekten etkili mi?

    Sosyal medya hayatımızın bir parçası haline geldikçe, influencer marketing de altın çağını yaşamaya başladı! İnsanlar, satın alma kararlarıyla ilgili tavsiyeler için en sevdikleri Instagram fenomenlerine, Twitter hesaplarına ve YouTuber’lara güveniyor.

    Influencer marketing nedir?

    Markalı içerik veya fenomenlerle çalışma olarak da bilinen Influencer pazarlama, markanızın sosyal medyadaki erişimini arttırmanın en kestirme yoludur. Influencer pazarlama ile; potansiyel müşterilerinize çok kısa sürede ulaşabilir, markanızla iletişim kurmalarını sağlayabilirsiniz.

    Influencer pazarlamacılar, dijital alanda kendilerine bir isim oluşturmuş ve bazen sadece hesap isimleriyle tanınan kişilerdir – başka bir deyişle, “Instagram ünlüleri” veya “YouTuber” olabilirler. Tiktokerları da unutmayalım! Artık pazarlama bütçelerinin hatırı sayılır bir kısmı da TikTokerlara gidiyor!

    Influencer pazarlamanın yükselişi 

    Trendler, toplumun ve güncel olayların bir yansımasıdır.  Son yıllarda bütün dünyadaki trendleri influencerlar belirliyor. Satın alma kararlarımız, ünlüler ve diğer yüksek profilli kişiler gibi popüler kişilerden de etkilenebilir. Bununla birlikte, günümüz toplumu sosyal medya ile çevriliyken, moda trendlerini neyin etkilediğine bakarken göz önünde bulundurulması gereken yeni bir faktör var; influencerlar!

    Tüketici davranışı üzerine yapılan araştırmalar; son birkaç yılda influencer pazarlamanın nasıl giderek daha popüler hale geldiğini ve günümüzde belirli bir sosyal medya pazarlaması türünü temsil ettiğini vurguluyor.

    Yapılan bir çalışmada; tüketicilerin %92’si influencerlara reklamlardan ve ünlülerden daha fazla güvendiklerini belirtti. ‘Influencer pazarlama’ teriminin son on yılda ortaya çıktığı göz önüne alındığında, oldukça önemli bir patlama yaşandı. Bunun en önemli nedenlerinden biri, tüketicilerin influencerları ünlülerden ziyade ürünlerle daha ilişkilendirilebilir olarak görmeleridir. Gençlerin tercihlerine bakıldığında, %60’ı ünlüler konusunda influencerların tavsiyelerine uyduklarını söyledi ve %70’i ayrıca influencerlara daha çok güvendiklerini söyledi. Sosyal medya aracılığıyla, onların günlük yaşamlarını takip edebiliyor ve etkileşime girebiliyorlar.

    Pandeminin yıldızları sosyal medya fenomenleri oldu

    Markaların %70’inden fazlasının geçtiğimiz yıl pazarlama stratejilerinin bir parçası olarak sosyal medya fenomenlerini kullandığı günümüzde, influencerların marka cirolarına etkisinin ne kadar büyük olduğunu tahmin edebilirsiniz.

    Influencer pazarlamasının COVID-19 nedeniyle azalabileceğine dair endişelere rağmen, beklenenin tam tersi oldu! Başta seyahat olmak üzere bazı sektörler pazarlamalarını yeniden yapılandırmak zorunda kalırken, diğer sektörler pazarlama modellerini COVID-19’a uyarlamayı başardı.

    2016’da 1,7 milyar dolardan etkileyici pazarlamanın 2020’de 9,7 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne sahip olacağı tahmin ediliyor. Bunun 2021’de 13,8 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

    Influencerların dijital pazarlamadaki etkileri

    Influencerlar, sosyal medya kullanıcılarını harekete geçmeleri için motive eder. Vloglar, kutu açılışı ve ürün incelemeleri en çok ilgi çeken içeriklerin en başında gelir. Örneğin soğuk havalar başladı ve doğalgaz kullanımına başladık. “Doğalgaz faturasını nasıl düşürebilirsiniz?” konusunda bir YouTube videosu ilginizi çekmez mi?

    Influencerlar, bir topluluğun parçası olmanızı sağlar . Her influencer, kendi içinde bir topluluğu temsil eder. Bu, influencerların ilgi alanları ile ilişkili kişiler tarafından takip edildiği ve bu kişilerin benzersiz bir güven bağı içinde endişeleri, sosyal hayatları ve ortak değerleri paylaştığı anlamına gelir.

    Influencerlar markaları deneyimleyerek, takipçileriyle deneyimlerini paylaşırlar. Bu sayede tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerler.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN