Araştırma kuruluşu Strategy Analytics, Apple HomePod satışlarına ilişkin bazı tahminlerinin yer aldığı yeni bir rapor yayınladı. İşte detaylar…
Köklü pazar araştırması şirketlerinden Strategy Analytics, Apple’ın 2018 yılı ilk çeyreğinde 600 bin adet HomePod satmış olabileceğini iddia etti. Bu tahmin, akıllı hoparlör pazarında Apple HomePod’un 2018 ilk çeyreği için yüzde 4 pazar payı elde ettiğine işaret ediyor.
Apple’ın Amazon’un yüzde 43,6, Google’n yüzde 26,5’lik pazar paylarının çok gerisinde kaldığı ifade edildi. Araştırma şirketi, Amazon’un söz konusu dönemde 4 milyon adet akıllı hoparlör sattığı tahminini de paylaştı.
Ancak burada önemli bir detay var; Apple HomePod satışları resmi olarak 9 Şubat’ta başladı, yani söz konusu dönem, Apple açısından 2 aydan kısa bir süre zarfındaki satışlarla ilgili tahminlere işaret ediyor. Ayrıca raporda ‘tedarik edilen’ ürünler deniliyor, yani söz konusu HomePod modellerinin Apple tarafından satışa sunulan ürün adetleri şeklinde ele alındığı anlaşılıyor.
Öte yandan Strategy Analytics’in, Apple tarafından konuyla ilgili herhangi bir bilgi paylaşılmadığı için ilgili veriyi ‘bir tahmin’ olarak aktardığının altını çizelim.
Yine de HomePod’un hızlı bir başlangıç yapmadığı biliniyor. Bloomberg geçtiğimiz ay Apple’ın HomePod için satış tahminlerini düşürdüğünü belirten bir analiz yayınlamıştı. Satış rakamlarına ilişkin resmi ve nihai bilgilerin ise önümüzdeki aylarda duyurulabileceğini belirtelim.
Teknoloji dünyasına dair öne çıkan gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…