2018 yılı ikinci çeyreğine ilişkin olarak Apple Watch satışlarına dair paylaşılan son veriler dikkat çekti…
Teknoloji şirketi Apple’ın akıllı saat serisinin satış rakamlarına ilişkin bir rapor yayınlandı. Araştırma şirketi Canalys imzası taşıyan raporda şirketin 2018 yılı ikinci çeyreğinde kaç milyon ünite akıllı saat satışı gerçekleştirdiği tahminine yer verildi.
Buna göre 2018 yılının ikinci çeyreğinde, yani Nisan-Haziran aylarını kapsayan dönemde tüm dünyada 3 milyon 500 bin adet Apple Watch satışı gerçekleştirildi. Bu rakam, 2017 yılının aynı dönemine göre yüzde 30 artış anlamı taşıyor. Diğer yandan Apple’ın 2017 yılı ikinci çeyreğinin genel itibarıyla iyi geçmediği de biliniyor.
Söz konusu artışta Apple Watch Series 3’ün gördüğü ilginin payı yüksek. Öncül modellere göre önemli artılarla gelen akıllı saat, daha fazla benimsenmişe benziyor. Buna karşın Apple’ın akıllı saatleri ile ilgili dönemdeki pazar payının, bir önceki döneme (2018 ilk çeyreği) gerilediği belirtiliyor. Payın yüzde 43’ten yüzde 34’e düştüğünün altı çiziliyor.
Apple’ın akıllı saatleri ile elde ettiği başarılı satış rakamının dışında yakın takipteki rakipleri de rekabette kendilerini hissettirmeye devam ediyor. Raporda Fitbit ve Garmin’in satış rakamlarında da artış kaydedildiğine işaret ediliyor. Son bir detay olarak Apple Watch Series 3’ün özellikle LTE özelliği ile aynı zamanda akıllı telefon bağlantısı olmaksızın konuşma imkanı sunmasının beğenildiği ortaya çıkıyor. Özellikle Asya ve Avustralya pazarlarında akıllı saatin yoğun talep gördüğü kaydediliyor. Bilindiği üzere Apple, iki pazarda da mobil operatörlerle iş birliğini artırmıştı.