Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerTeknolojiHyundai’den Elektrikli N Hamlesi: RN22e

    Hyundai’den Elektrikli N Hamlesi: RN22e

    Hyundai’nin performanslı modeller için kurduğu alt markası N, benzinli modellerden sonra elektriklilere de el attı. IONIQ 6 temelli RN22e, çok yakın bir gelecekte performanslı EV modeller arasında farkındalık yaratacak ve aynı zamanda segmentine farklı bir bakış açısı getirecek. 

    Hayatımızın bir çok alanında olduğu gibi otomotiv endüstrisinde de karbon nötrlüğü önemli bir konu başlığı haline geldi. Otomotiv endüstrisi de tıpkı diğer sektörler gibi bu çevreye karşı sorumluluğa uyum sağlamalı ve aynı zamanda üreteceği tüm modellerinde sıfır emisyonu gelecek stratejisi olarak belirlemeli. Yüksek performanslı otomobillerin kavramını baştan sona değiştirmeye kararlı olan Hyundai de, 2012 yılında temellerini attığı N markasının felsefesine ve en son ileri teknolojilere göre adım atmaya başladı. 

    Hyundai’nin tam elektrikli ve yüksek performanslı bir otomobil vizyonunu sergileyen RN22e, tam olarak çevreye karşı sorumluluğunu yerine getirirken ayrıca 576 beygirlik gücüyle de üst düzey sürüş zevki isteyen kullanıcılara yeşil ışık yakmış oluyor. Elektrikli otomobillerin yüksek performanslı içten yanmalı motorların sunabileceği heyecanı, duyguyu ve sürüş dinamiklerini sağlayıp sağlayamayacağından şüphe duyan motor sporları meraklıları, RN22e ve daha sonra tanıtılacak yeni nesil N modelleriyle rahat bir nefes alabilecek. 

    Hyundai’nin yüksek performanslı markası olan N, gelecek vizyonu doğrultusunda dinamik viraj alma ve yarış pisti kabiliyetine sahip günlük bir spor otomobil üretmeyi hedefliyor. 

    Hyundai N mühendisleri, elektrikli otomobillerin de heyecan verici zevklerinin olabileceğine inanırken aynı zamanda performanslı EV stratejisini üç ana temaya göre şekillendiriyor. “Viraj”, “Yarış Pisti Yeteneği” ve “Gündelik Spor Otomobil”. 

    RN22e: motor sporları teknolojisini E-GMP ile birleştiren harika bir örnek.

    Hyundai’nin RM Projesi, ilk olarak 2014 yılında ilk prototipi olan RM14 ile dikkat çekmeye başlamıştı. RM terminolojisi, N prototip modelinin “Racing Midship” arkadan itişli özelliğini, orta güç aktarma konfigürasyonunu, ideal yol tutuş dengesini ve çeviklik sağlayan tasarım felsefesini ifade ediyor. RM projesinin başlangıcından bu yana, RM14, RM15, RM16 ve RM19 gibi konseptler üreten Hyundai, ilk elektrikli prototipi olan RM20e’yi de 2020’de görücüye çıkarmış ve orijinal kod adını kullanmaya devam etmişti.

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN