Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürHyundai 2030’a kadar 21 yeni elektrikli model planlıyor

    Hyundai 2030’a kadar 21 yeni elektrikli model planlıyor

    Hyundai, tüm pazarlara daha esnek bir yaklaşım benimseyerek elektrifikasyondaki iddiasını artırıyor.

    Hyundai Motor Company, 2024 CEO Yatırımcı Günü’ne ev sahipliği yaparak orta ve uzun vadeli stratejisi olan ‘Hyundai Way’ ile gelecek planlarını açıkladı. Hyundai, etkinlikte elektrikli (EV) ve hibrit araçlardaki rekabet gücünü artırmak için adımlarını sıklaştıracağını vurgularken aynı zamanda batarya ve otonom araç teknolojilerini daha dinamik bir şekilde kullanacak.

    Hyundai, tescilli TMED hibrit sistemiyle yıllardır hibrit pazarının ön saflarında yer alıyor. Yeni Hyundai Dynamic Capabilities stratejisi kapsamında, hibrit pazarındaki konumunu daha da güçlendirmek için yatırımlarını artıran Hyundai, hibrit sistemini kompakt ve orta boy otomobillerin ötesine taşıyarak küçük, büyük ve lüks araçlara doğru genişletecek. Mevcut yelpazesini 7 modelden 14 modele çıkaracak olan Hyundai, aynı zamanda lüks markası Genesis’i de kapsayacak şekilde geliştirecek.

    Yeni nesil TMED-II sistemini de tanıtmaya hazırlanan Hyundai, mevcut hibrit sistemine kıyasla performansı ve yakıt verimliliğini önemli ölçüde iyileştirerek dünyanın en yüksek rekabet gücüne ulaşacak. Bu sistemin Ocak 2025’ten itibaren üretim araçlarına entegre edilmesi planlanıyor.

    Gelecekteki hibrit araçlar, akıllı rejeneratif frenleme ve V2L gibi birinci sınıf teknolojilerle donatılacak ve ürün değerini artıracak. Hyundai, gelişmiş hibrit modelleriyle bu segmentteki iddiasını iki katına çıkarırken aynı zamanda 2028 yılına kadar yüzde 40’dan fazla bir artışla 1,33 milyon adet satmayı hedefliyor. Özellikle Kuzey Amerika’da hibrit talebinde bir artış öngören Hyundai, pazardaki hibrit araç hacmini 2030 yılına kadar 690.000 adede çıkarmayı planlıyor. Kore ve Avrupa dahil olmak üzere, her bölgedeki talebi karşılamak için hibrit satışlarını genişletmek isteyen Hyundai, böylelikle hibrit pazarında da söz sahibi olmak için kendinden emin adımlar atacak.

    Bu iddialı planı kolaylaştırmak için Hyundai, büyük global fabrikalarından tam olarak yararlanacak. Ayrıca, ABD’nin Georgia eyaletindeki Hyundai Motor Grubu Metaplant America’da (HMGMA) markanın merakla beklenen tamamen elektrikli modeli IONIQ 9 ve IONIQ 5’in yanı sıra yeni hibrit araçlar üretmeyi planlıyor. Bu strateji, markanın şu anda hibrit tedarik sıkıntısıyla karşı karşıya olan Kuzey Amerika pazarına hızla yanıt vermesini ve fabrikanın operasyonel verimliliğini artırmasını sağlayacak.

    Hyundai, 2026 yılı sonuna kadar Kuzey Amerika ve Çin’de yeni EREV’in seri üretimine başlamayı ve satışların 2027 yılında ciddi şekilde başlamasını planlıyor. Kuzey Amerika pazarında, içten yanmalı motorlara olan talebi karşılamak için başlangıçta Hyundai ve Genesis markalarının D sınıfı SUV modellerini piyasaya sürecek ve 80.000’den fazla satış hedefleyecek. Hyundai, Çin pazarında da etkin olacak. Özellikle ekonomik C segmenti modellerle yıllık 30 binden fazla satış hedefleniyor.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN