Azalan PC satışları, dünyanın en önemli şirketlerini bir araya getiriyor. Bilgisayar endüstrisinin üretici ve yazılım sağlayıcı beş şirketi, ortak bir reklam kampanyasında bir arada boy gösteriyor…
Üç lider bilgisayar üreticisi, donanım sağlayıcısı Intel ve yazılım geliştiricisi Microsoft’un bilgisayar satın almayı düşünenleri daha fazla bilgilendirmek ve farklındalık yaratma temelindeki adımları, TV, basılı ve online reklam kampanyalarını içeriyor.
‘PC nedir, ne yapar?’ gibi çok detaylı bir soruya odaklanan kampanya, kapsamı ve beraberinde getirdiği işbirliği ile bir ilk durumunda. Intel, Microsoft’un dışında kalan HP, Lenovo ve Dell’in birbirleri ile küresel pazarlar üzerinde rakip olmalarına karşın aynı karede yer alma istekleri bir başka gelişmenin de habercisi: İnsanlara yeni PC almaları yönünde mesajlar sunmak…
Intel’in araştırmasına göre dünya üzerinde 5 yaş ve üzeri yarım milyar bilgisayar kullanımda. IDC rakamları ise bu duruma karşın PC satışlarının gerilemeye devam edeceğini ortaya koyuyor. 2017 için beklenen küçülme yüzde 7 gibi şaşırtıcı bir oran bile içeriyor…
Bütçe tahminleri bir hayli ‘iddialı’
Peki beş firmanın birlikte gerçekleştireceği reklam kampanyasının rakamsal büyüklüğü ne kadar olacak? Kaynaklara göre söz konusu rakam 300 milyon dolar. Oldukça büyük bir kampanyanın teknoloji dünyasını beklediği görülüyor. Bu gelişme, çoğu web sitesi, blog, basılı medya kanalı ve TV endüstrisi için de büyük önem taşıyor. Gelişmeleri izlemeye devam edeceğiz.