Twitter kullanıcılarının kullandığı, son zamanlarda özellikle Instagram ve Facebook tarafından da kullanılmaya başlayan Hashtag kavramı, sosyal medya denildiğinde akla gelen terimlerin başında geliyor. Özellikle dizilerde ve haber programlarında da kullanılmaya başlamasıyla önemi daha da artan hashtag’ın ne olduğundan bahsederek başlayalım.
Hashtag; # sembolünün kelime veya kelime grubu önüne getirilmesi ile oluşturulan bağlantılardır. Anlık bilgileri kategorize etmeye ve kitlelere ulaştırmaya yardımcı olur.
Örneğin tweetinizin içinde #anahtarkelime şeklinde bir sözcük var ise Twitter # işareti konulduğu için bu sözcüğe link koyar. Bu linke tıklandığında, dünya üzerindeki bu anahtar sözcüğü içeren bütün tweetler zaman sırasına göre sıralanır. Böylece takip de kolaylaşmış olur. Eğer girmek istediğiniz hashtag birden fazla sözcükten oluşuyorsa mutlaka bu sözcükleri birleşik yazmalısınız. Aksi halde Twitter sadece ilk sözcüğü hashtag olarak algılar.
Doğru kullanıldığında etkileşimi oldukça artıran hashtag’e, “tabela” da denilmektedir. Bu deyimin anlaşılırlığı olumlu yönde etkilediğini de ifade etmek isterim.
Hashtag seçilirken bazı noktalara dikkat edildiğinde daha fazla etkileşimin sağlandığı ortaya konulmuştur.
Bu yazımın genel konusu; hashtag kullanılırken etkileşimin daha fazla olması için nelere dikkat etmeniz gerektiği ve hashtag ile neleri kazanabileceğiniz.
#1: Bir marka için hashtag kullanıyorsanız, Hashtag’in markayı çağrıştıracak şekilde seçilmesine özen göstermelisiniz.
Markanın en can alıcı özelliğini öne çıkartacak bir hashtag, oldukça etkili olacaktır. Kullanılan hashtag, marka ile müşteri arasındaki ilişkiyi geliştirmeye yardımcı olur. Diğer taraftan hashtag, markalaşma kapsamının genişletilmesine de katkı sağlayacaktır.
#2: Hashtag seçerken dikkatli olmakta yarar var.
Tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi sosyal medyada da bazı şeyler her zaman istenildiği gibi sonuçlanmayabilir. Seçtiğiniz hashtag başka bir firma ya da kişi tarafından daha önce kullanılmış olabilir. Seçilen hashtag, geçmişte olumsuz yorumlara ve etkileşime sebep olmuş olabilir. Bu sebeple, hashtag bulmadan önce sosyal medyada bir araştırma yaparak, kullanacağınız tabelanın daha önce kullanılıp kullanılmadığını araştırmanız yararlı olacaktır. Bulduğunuz hashtag ile farkında olmadan sosyal medyada küçük çaplı bir krize sebep olabilirsiniz.
#3: Seçtiğiniz hashtag’i sadece sosyal medyada kullanmayın.
Hashtag’in sadece belli ortamlarda kullanılması istenilen etkileşim oranına ulaşmasını engelleyebilir. Her ortamda kullanılması, benimsenmesinde oldukça etkili olacaktır. Sosyal medya ile birlikte dijital olmayan ortamlarda da kullanmalısınız. Gazetelerde, dergilerde, blog sayfalarında seçtiğiniz hashtag’in kullanılması, etkinliğini artıracaktır.
#4: Ürün çeşitliliğini Hashtag ile tanıtın.
Marka adınızı veya şirket isminizi değiştiremeyeceğinize göre, kullanacağınız hashtag’in her zaman etkili ve uygun olmasını sağlamalısınız.
Sosyal Medyada konuşulan gerçek zamanlı konular arasında seçtiğiniz hashtag öne çıkıp trend topik olabilir.Bu durum saatler içinde ya da gün içinde değişebilir. Markanız için seçeceğiniz hashtag’in etkisinin kısa sürede azalabileceğini düşünerek, tutarlı bir hashtag seçmek; markalaşma sürekliliğini sağlayacak, takipçilerin ilgisinin devam ettirecektir. Marka ile kullanılacak olan hashtag tam anlamı ile özdeşleşecektir. Gerekirse düzenli olarak hashtag yenilemek, ilginin devamlılığını sağlamakta yararlı olabilecektir.