Google, çevrimiçi olarak “daha özel” bir gezinme standartı oluşturmaya çalışarak yakında Chrome’un geliştirici sürümünde yeni bir ‘Topics API’ test edecek.
Google mühendisleri The Internet Engineering Task Force (IETF) 111 etkinliğinde web sitesi konularını temel alan FLoC sisteminin yerini alacak yeni bir yaklaşım üzerinde çalıştıklarını açıklamışlardı. Nihayet Topics API’nin açıklanmasıyla birlikte yeni sistem netlik kazandı. Yeni sistemde web sitesinin alan adı Topics API kullanılarak “tenis” veya “finans” gibi bir ilgi alanına eşlenecek. Kullanıcının Topics API’ye katılan web sitelerindeki geçmişi kullanıcının kendi cihazında üç hafta boyunca saklanacak. Kullanıcının bu üç haftalık etkinliğine göre her hafta biri gizlilik koruması olarak rastgele olmak üzere 5 konu belirlenecek. Kullanıcı, Topics API’si kullanan bir siteyi ziyaret ettiğinde belirlenen ilgi alanlarına göre reklamlar gösterilecek.
Resmi Chrome prosedürlerine uygun olarak birçok çözümün oluşturulmasında, test edilmesinde ve uygulanmasında görev aldıklarını hatırlatan RTB House Türkiye Ülke Müdürü Can Tunçer, “Bize göre yeni çözümün başarılı bir şekilde uygulanabilmesi için tüm tedarik zincirinin birlikte çalışması büyük önem taşıyor. Günümüz reklam ekosistemi o kadar karmaşık ki, bu tür bir iş birliğinin sağlanması zaman istiyor. Ayrıca, Topics API ile ilgili spesifikasyonların tamamının yayınlanmasını gerektiriyor. Yayınlanan resmi planlamaya bakıldığında testlerin 2022 yılının ilk çeyreğinde başlayabileceği görünüyor. Google Chrome yayınını, sektör katılımcıları olarak yapıcı bir şekilde oluşturulması gereken ve gizlilik, reklam etkinliği ve önerilen çözümün rekabet gücü alanlarındaki iyileştirmeleri toplu olarak düşünülmesi gereken bir başlangıç noktası olarak ele alıyoruz. RTB House olarak, duyurulduğu günden bu yana Privacy Sandbox’un geliştirilmesine dahil olduk ve Fledge Origin Trials için tam anlamıyla hazırız” dedi.