Google’ın geçmişten günümüze başarıya ulaşan birçok ürünü ve hizmeti bulunuyor. Google’ı Google yapan ürünler arasında arama, Gmail, Youtube, Chrome ve Pixel serisi cihazlar gibi birçok ürün bulunuyor. Ancak bu Google’ın her fikrinin başarılı olacağı anlamına gelmiyor. Birçok şirketin olduğu gibi Google’ın da kağıt üzerinde çok güzel gözükse de gerçek hayatta ne yazık ki başarıya ulaşamayan ya da beklenen ilgiyi görmeyen çeşitli ürünleri bulunuyor. Bu yazımızda bu ürün ve hizmetlerin bazılarına değinmeye çalıştık.
Google Glass
Listemizin ilk sırasında Google Glass var. Google Glass, ilk duyurulduğu dönemde oldukça ses getirdi. Birçok gazeteci, oyuncu, sanatçı, iş insanı ve hatta devlet başkanları bile bu ürünü denedi. Google Glass, artırılmış gerçeklik özellikleriyle kullanıcılara bağlamsal bilgilerin bir bilgi katmanını sunuyordu. Akıllı bir cihaz olan bu gözlük, aynı zamanda kamerasıyla fotoğraf ve video çekilebilmesine de olanak tanıyordu. Kavramsal olarak gerçeklikle ilgili detayları zenginleştiren gelişmiş bir cihaz olarak öne çıkıyordu. Ancak bazı restoranlar, oteller ve iş yerleri Google Glass kullanıcılarının mekanlarına giremeyeceklerine dair açıklama yaparken fiyat etiketinin de oldukça yüksek olması cihazın yaygınlaşmasını engelledi. Her ne kadar güzel bir fikir olsa da o dönemdeki çeşitli nedenlerden dolayı başarıya ulaşamadı. Google 2015 yılında önce tüketicilere yönelik versiyonunu durdurdu. Google projeyi önce rafa kaldırmadı ve işletmeler için Google Glass’ı sunmaya devam edeceğini açıkladı. Ancak bu da çok uzun sürmedi ve proje Google’ın tozlu raflarına kalktı. Google Glass’ın yanı sıra Project Iris de tozlu raflarda yerini aldı. Bu proje o zamanlar değil de 2025’li yıllarda ortaya çıksa belki başarılı olma ihtimali daha yüksek olabilirdi.
Google Stadia
Google’ın AAA oyunları tüm ekranlarda oynanmasını sağlama vaadi ile yola çıktığı Google Stadia da tarihin tozlu raflarına kaldırıldı. Aslında uygulama telefonlar, bilgisayarlar ve Chromebook’da oldukça başarılı çalışıyordu. Google, bu fikrine oldukça güveniyordu ve fikri daha da geliştirmek için birçok oyun stüdyosundan yöneticiyi ve çalışanı bünyesine kattı. Ancak piyasada gerekli ilgiyi görmedi ve katı gereksinimleri de ilgilenenleri caydırdı. Microsoft ve Sony gibi Google’ın donanım/yazılım paketinin bulunmaması Stadia’nın başarısız olmasının belki de en büyük nedenlerinden biri oldu. Sonuç itibarıyla Stadia’nın kapısına 2023 yılının ocak ayında kilit vuruldu ve Google’ın başarısız ürünleri arasında yerini aldı.
Google Hangouts
Listemizin üçüncü sırasında Google Hangouts var. Google’ın sosyal medya ve sohbet uygulamalarıyla ilgili oldukça karmaşık bir geçmişi var. Bunun en iyi örneklerinden biri Google Hangouts. 2011 yılında Google Plus ile birlikte kullanıma sunulan Google Hangouts, 2013’te kendi platformuna kavuştu. Basit, kullanıcı dostu ve o dönemdeki çoğu sohbet uygulamasından çok daha iyiydi. Hangouts, Google kullanıcılarının SMS, MMS, sesli ve görüntülü sohbetler yoluyla iletişim kurmasını sağlıyordu.
2016’ya kadar Hangouts, Google’ın amiral gemisi sohbet uygulamasıydı. Ancak şirket, bu sadeliği korumaya niyetli değildi. Mayıs 2016’da tüm Hangouts özelliklerini daha şık, Google Asistan entegrasyonlu bir deneyimle birleştiren Allo’yu piyasaya sürdü. Üç ay sonra Hangouts sadece işletmelere özel bir hizmete dönüştürüldü. Beş yılda dört ardıl uygulamanın ardından Google, Hangouts’un Google Chat’e entegre edileceğini duyurdu. Hangouts, 2022 yılında resmi olarak Google tarafından kapatıldı.
Inbox by Gmail
2014 yılında tanıtılan Inbox, Gmail’in en iyi özelliklerini alan ve daha da fazla işlevsellik ekleyen Google’ın deneysel e-posta yönetim uygulamasıydı. Başlangıçta Inbox’ı herkes kullanamıyordu, yalnızca davet yoluyla kullanılabiliyordu. Başlarda oldukça ilgi gördü ve birçok kişi birbirinden o zamanlar Inbox daveti istiyordu. Daha akıllı e-posta gruplama seçenekleri, sadece e-postaların ötesinde bir organizasyon odaklı kullanıcı arayüzü ve sık seyahat edenler için harika olan Google Trips ile entegrasyon sunuyordu. Ancak Inbox da Google’ın beklediği ilgiyi görmedi ve birçok özelliği sonunda Gmail’e entegre edildi. Nihayetinde Google, platformu 2019’da kapattı.
Google Plus
Sırada Google’ın sosyal medya devlerine karşı açtığı savaşta mağlubiyetiyle sonuçlanan ve tarihin tozlu raflarına kalkan bir uygulama olan Google Plus var. 2011’de kullanıma sunulan platform, Google’ın sosyal medya platformu konusundaki ilk ciddi girişimi değildi, ancak tartışmasız en başarılı olanıydı.Bugünün sosyal platformları gibi, Plus kullanıcıların fotoğraf paylaşmasına, kısa metin güncellemeleri yapmasına ve benzer ilgi alanlarına sahip gruplara katılmasına izin veriyordu. Plus ayrıca Drive, Fotoğraflar ve Hangouts dahil olmak üzere birçok Google platformunu entegre ediyordu. Tüm vaat eden özelliklere ve artan kullanıcı sayılarına rağmen, Google bu kullanıcıların sosyal ağda etkileşime geçmediğini fark etti. 2018’de Google büyük bir veri ihlali yaşadı ve bu da Google Plus’ın sonunu hızlandırdı. 2019’da Google, Plus’ın kapatılacağını duyurdu.
Project Ara
2013 yılında duyurulan Project Ara, başlangıçta Google’ın Motorola’yı satın almasıyla devraldığı iddialı bir modüler akıllı telefon konseptiydi. Kısaca, Ara, kullanıcıların modülleri kendi ihtiyaçlarına daha uygun olacak şekilde değiştirmesine izin veriyordu. Bu, her şey dahil akıllı telefon trendine tamamen zıt bir yaklaşımdı.
Ancak, bu görünen faydalar, Google’ı cihazın bir perakende versiyonunu piyasaya sürmeye ikna edemedi. Sonuç olarak, proje 2016’da Google tarafından sonlandırıldı ve modüler bir akıllı telefon umut edenler için proje hüsranla sonuçlandı.