Google’ın akıllı hoparlör stratejisi yeni adımlarla şekillenebilir

0

Google’ın akıllı hoparlör pazarındaki konumunu güçlendirmeye yönelik yeni bir hamle atmaya hazırlandığı iddia edildi. İşte detaylar…

Google, akıllı hoparlör pazarında henüz yeni bir oyuncu. Ancak rekabetçi bir strateji benimsediği de aşikar. Şirketin en büyük rakibi olan Amazon’un ürünleriyle rekabet edebilecek modeller sunma çalışmalarının yanı sıra kendi ekosistemindeki hizmetlerin kullanımı noktasında da agresif bir politika izlediği biliniyor.

Geçtiğimiz yılın Eylül ayında Amazon Echo Show üzerinden YouTube videolarının izlenmesi özelliğinin önüne geçen Google, bu sefer de ‘ekranı bulunan bir akıllı hoparlörle’ stratejik adımlarına yeni bir halka eklemek istiyor.

Google hamlesinin ardından kamuoyuna yansıyan satış grafikleri, Echo Show’un Ekim ayında ‘keskin bir düşüş’ yaşadığa işaret etmişti. Bunun nedeni özellikle mutfakta yemek hazırlanış videolarının izlenmesi gibi fonksiyonel bir kullanım alanı sunan aygıtın, artık bunu sunamaması olarak gösterilmişti.

Google’ın sıradaki hamlesinin Echo Show gibi ekranlı bir model sunmak olduğu iddia ediliyor. Diğer taraftan Lenovo, JBL, LG, Sony gibi iş ortakları ile Google’ın ekran konusunu zorlanmadan çözebileceğinin altı çiziliyor.

Bu bilgi, Nikkei Asian Review‘ın yeni bir raporuna dayandırılıyor. Üstelik yeni ekranlı model için en az 3 milyon ünitenin satışa sunulmasının hedeflendiği de kaydediliyor. Kesin olarak YouTube uygulamasıyla gelecek olan gizemli isme sahip bir Google akıllı hoparlörü, akıllı ev meraklılarının yoğun ilgisini görebilir.

Cevap bırakın