Google Play ve iOS harcamaları Aralık’ta geçen yıla göre yüzde 25 arttı

0

App Annie tarafından yapılan araştırmaya göre, Google Play ve iOS harcamaları geçen yıla kıyasla yüzde 25 artarak 112 milyar doları buldu. En çok harcama yüzde 40 oranında mobil oyun kategorisinde gerçekleşti.

2020, izolasyon ile birlikte evde daha fazla zaman ve dijitalleşmede rekor artışı da beraberinde getirdi. Her yaş kategorisi için mobil cihaz kullanımı ise en trend konulardan biriydi. Geride bırakmaya hazırlandığımız yılda akıllı telefonlarda çok daha uzun saatler geçiren küresel kullanıcılar, oyunlara da her zamankinden fazla zaman ve bütçe ayırdı.

Bu kapsamda mobil uygulama analiz hizmetleri veren App Annie, 2020’nin son çeyreğine ait ilgi çekici istatistikler açıkladı. Mobil uygulama ve oyun indirme sayısının küresel çapta 130 milyara yaklaştığının vurgulandığı araştırma raporuna göre, uygulama mağazalarında yapılan harcamalar Aralık ayı itibarıyla geçen yıla kıyasla yüzde 25 arttı. Harcamalar, oyun içi satın alım ve ücretli oyunları kapsıyor.

Mobil oyun en fazla büyüyen kategori

Yayımlanan rapora göre, Google Play ve iOS harcamalarının 2020 yılı 4. çeyreğinde 112 milyar dolara ulaştı.  Küresel çapta en fazla büyümeyi sağlayan kategoriler Google Play’de oyunlar, iş ve finans uygulamaları olurken; iOS’ta oyunları, iş uygulamaları ve yardımcı programlar oldu.

Uygulama mağazalarının her yıl ortalama yüzde 10 büyüdüğü kaydedilirken ivmenin 2021’de de devam etmesi bekleniyor.

Cevap bırakın