Google, bir süredir test ettiği arama sonuçları tasarımını yakın zaman önce kullanıcıların beğenisine sundu. Google arama sonuçları ile ilgili yapılan tasarım değişikliği için kullanıcılardan gelen geri bildirimlere kulak verildi. Şirket, attığı tweet dizisi ile kullanıcılara yeni değişikliği müjdeledi.
Google arama sonuçları tasarımı tekrar değişecek
Teknoloji devi Google, tüm dünyada en çok kullanılan arama motorunun da sahibi. Google arama motoru, her gün milyonlarca kişi tarafından kullanılıyor. Şirket de kullanıcı deneyimini iyileştirmek için zaman zaman tasarım değişiklikleri yapıyor. Son yapılan tasarım değişikliği ile birlikte, arama sonuçları ekranındaki web sitesinin linki ve ikonu üste taşınmıştı. Site başlıkları ve açıklama metinleri ise altta konumlandırılmıştı.
Kullanıcılar bu tasarımı oldukça karmaşık buldu. Bunun sebebi ise reklamlarla arama sonuçları arasında ayrım yapmakta zorlanılması olarak açıklandı.
Google da yayınladığı bir tweet dizisi ile yeni değişiklikler yapmaya hazır olduklarını söyledi.
Last week we updated the look of Search on desktop to mirror what’s been on mobile for months. We’ve heard your feedback about the update. We always want to make Search better, so we’re going to experiment with new placements for favicons….
— Google SearchLiaison (@searchliaison) January 24, 2020
Bu arada söz konusu tasarım uzun bir süredir mobil kullanıcılar tarafından kullanılıyor. Google da açıklamasında bu tasarımın mobil taraftaki kullanıcılar tarafından olumlu karşılanmış olmasına değindi. Ancak yine de kullanıcıların yeni tasarım hakkındaki fikirlerini duyduklarını belirten şirket, Arama kısmını her zaman daha iyi hale getirmek için çalıştıklarını ve bu yüzden ikonlar için yeni yerleşim seçeneklerini denemeye başlayacaklarını söyledi.