Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    ManşetGod of War Ragnarok inceleme

    God of War Ragnarok inceleme

    God of War ile tanışalı çok uzun zaman oldu. İlk kez 2005 yılında oyuncularla buluşan seri yıllar içinde vazgeçemediğimiz yapımlardan biri haline geldi. Kratos’un bambaşka bir değişim gösterdiği 2018 yılında çıkan God of War oyununun devamı niteliğinde olan God of War Ragnarok inceleme konuğumuz.

    Öncelikle bu yazıda herhangi bir spoiler vermeden konuyu anlatmaya çalışacağım. Bu sebeple şunu rahatlıkla diyebilirim. God of War Ragnarok bana 2018 yılında çıkan oyunun 2. Diski gibi bir izlenim yarattı. Sanki oyun firması oyunu tek seferde çoktan bitirmiş ve 2 diske bölüp sunmuş. 2. Diski de bize yıllar sonra çıkartıp vermiş gibi bir hal var. Bugüne kadar çok fazla devam oyunu gördüm fakat bu kadar olduğu gibi devam eden, sanki 2. diski takıp devam ettiğin bir film edasında olması mükemmel bir nüans. 2018 yılında çıkan God of War oyununu sevenler yazıyı okumayı bırakıp direkt satın alsınlar, 1 saniye düşünmelerine bile gerek yok. O kadar iyi yapım!

    Kısa özetimizi yazdıktan sonra şimdi bu muazzam oyunun hissettirdiklerine ve bize sunduklarına geçebiliriz.

    PlayStation tarafından PC’ye de geçiş yapan God of War mekanikleri, grafikleri ve duygusal yoğunluğu ile hepimizi derinden etkilemişti. Kratos’un ulvi değişimi, kolay şeyler yaşamadığını ve kendisini bulması adına yeni bir yol çizmek istediği aşamada aslında mevzuların hiç onun istediği gibi gitmeyeceğinin de işaretiydi bu. Atreus ile yaşadıkları çoğu küçük ya da büyük olay, olaylara ikisinin gözünden verdikleri tepkiler hepimizi derinden etkiledi.

    Şimdi bu heyecana kaldığımız yerden devam etme ve özellikle kafalardaki soru işaretlerini bulma yolunda yeni bir maceraya çıkıyoruz.

    Zaman hızla akmıştır ve Atreus artık bir çocuk değil ergen sıfatıyla kendine bu defa rol buluyor. Daha sivri konuşan, kafasının dikine hareket eden, Kratos’u bazı zamanlar korkak bazı zamanlar ise bir şey bilmeyen olarak niteleyen genç arkadaşımızın gelişimi gerçekten şahane gözüküyor. Kratos ise daha da yaşlandığı için daha fazla olaylardan sıkılmış halde ve Atreus’a bazı zamanlarda “sana bunu 50 kere söyledim hala aynı şeyi yapıyorsun!” minvalinde bıkkın sinirle tepkiler gösteriyor.

    Sanal karakterlerin kişilikleri adına 2018 yılında çıkan God of War bize harika bir referans olmuştu. Çoğu oyunda oyuncu ile sanal karakter arasında bir bağ kurulmak istenir. Bu bağ genellikle yaşanan olaylar ve onlara dair ortak tepki noktaları ile empati yakalanmaya çalışılır. Aynı tarz sosyal görüşler, benzer şeyleri düşünme ya da işaret etme gibi olayların dışında Kratos ve Atreus’un duygusal bağı ve oyuna kattığı ambians bize kendi ailemizle olan sorunlarımızı, hayatımızda aldığımız cevapları ve bazen nasıl tepkilerle karşılaştığımızı hatırlatıyordu. Tamam bir Tanrı ile savaşmıyoruz belki ama biz de böyle azarlar işittik büyürken!

    Hikaye oyunun adından da anlaşıldığı gibi Ragnarok’un gelişini bize aktarıyor. Mitolojik karakterlerin bu konuya bakışı ve yorumları ile süslenen senaryo akışı sizi adım adım içine çekiyor. Bu konuda size detay vermeyeceğim çünkü kendinizin görüp şaşırmanız gereken noktalar var.

    Oyun sadece ana senaryoyu takip edeceğiniz bir çizgide değil. İlk oyunda olduğu gibi karakterinizi eşyalar üzerinden geliştirebildiğiniz ve senaryo kadar önem arz eden toplayıcılık konseptini de öne çıkarıyor. Farklı farklı yerlere daha güçlü ufak boss’lar serpiştirerek sizi genel bir challenge havasında tutan yapım, oyunu tamamlasanız bile tekrar tekrar uğramak isteyeceğiniz bir süreç oluşturmuş. Ana görevler, yan görevler ve toplanacak sandıklarla birlikte 60 saate yakın bir serüven sizi bekliyor.

    Oyunun sizi kapsayıcı bir hikaye – görev yoğunluğu olduğu söyleyebilirim. Benzer oyunlarda en çok içimi daraltan şey bir anda 55 tane görev ikonunun ekranımda belirmesidir. Hangisine gideceğim, ne yapacağım derken sinirden oyundan koptuğum çok olmuştur. Bu sebeple God of War Ragnarok müthiş ferah bir oyun. Arayüz ve oyuncuya sunulan bilgiler açısından da, verilerin detay seviyesi ve anlam yükü açısından da yormadan tıkır tıkır içimize işletiyor Kuzey Mitolojisini. Mitolojik karakterleri Amerikan filmlerinden bilenler için Thor gibi küçük sürprizleri saymıyorum bile.

    Oynanış açısından baktığımızda God of War Ragnarok genel olarak aynı tür oynanışı temele koyan fakat üzerine farklı geliştirmeler ile oyuncuya alternatifler sunmayı hedefleyen bir yapıda. 2018 yılının önemle öne çıkan silahı Leviathan baltası ile birlikte Chaos bıçakları da elimizdeki kalkanımız ile birlikte bir çeşit taş – kağıt – makas kombinasyonu sağlıyor. Saldıran düşmanın türüne, atik olmasına ya da ona cevap verebilecek güçte olmamıza göre hızla olayı çözebiliyoruz. Bu noktada bizim saldırılarımızın güçlü olması kadar Atreus’un artık savaşlarda daha fazla söz sahibi olması da önemli bir gelişme. Bazı yerlerde kalkan arkasına saklanıp Atreus’a ok attırarak düşmanı kestiğim oldu.

    Mekaniksel olarak balta ile attığımız yeri doldurabiliyor, Chaos bıçakları ile objeleri hareket ettirmek adına yön verebiliyoruz. Savaş ortamında bazı sütunları ve farklı noktaları da itip – çekme ya da fırlatma ile hasar yaratabiliyoruz. Geçmişte Kratos ve onun kombolu savaşları hepimize ruhani bir haz verirken, God of War Ragnarok’un kombolu savaş serileri “düşmanın kırdım kafasını” etkisi bırakıyor. Daha dolu ve tok bir dövüş hissi yaşıyoruz. Bu hissetme mevzusunda PlayStation 5 ve onun DualSense kontrol cihazının yetenekleri de harika çalışıyor.

    Yetenek ağacı ve rünik saldırılarla birlikte hem baltamızın hem de Chaos bıçaklarımızın kullanım alanı genişliyor. Kalkan ile savuşturup balta ile dondurduğunuz bir düşmana Chaos bıçaklarını kullanarak kelimelerle betimlenemeyecek derecede güzel sahneler oluşturarak saldırabiliyorsunuz. Kratos bıçakları zincirlerinden salarak rodeo atına kement atarcasına bir alev zincirine dönüştürüyor ve bir anda düşmana çok yüksek ani hasarlar yaratabiliyor. Aynı anda hızla başka rakiplere de saldırabiliyor, o esnada baltayı geri çekip kalkanla savuşturmaya da devam ediyor. Bütün bu yazdıklarım da saniyeler içinde olabiliyor.

    Yukarıda bahsettiğim yetenek ağacı aslında bizim nasıl bir oynanış ile devam edecek olmamıza temel oluşturuyor. Daha dengeli, daha uzaktan, daha hantal, daha atik gibi farklı mekanikler kurmanız olası. Burada eşyalarınızı upgrade edeceğiniz ya da yenileri ile değiştireceğiniz noktalarda elde edeceğiniz statlar da önem taşıyor.

    God of War Ragnarok üzerine saatlerce konuşabileceğimiz, kenarına köşesine değişik detaylar saklanmış bir oyun. Yapımdan en fazla keyfi almak istiyorsanız bu oyuna başlamadan önce hızlıca bir önceki oyunu tamamen bitirin ve öyle geniş yapın. Hem anlayacağınız hem de fark edeceğiniz değişik detaylar hoşunuza gidecektir. Arşivlik bir oyun sizi bekliyor!

    God of War Ragnarok oyununu beğendiyseniz PS5 ve PS4 için buraya tıklayarak satın alabilirsiniz

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN