Oyun dünyasında ikonik oyunlar ve onların öne çıkan karakterleri vardır. Kratos ve God of War serisi bu konuda ismi en sık bahsedilen ve PlayStation ekosisteminden dışarı adımını atmamış nadir yapımlardan bir tanesidir. Bir arzu nesnesi olarak God of War ve PlayStation oyunculuğu bugüne kadar yıllar boyunca her oyuncunun deneyimlemek istediği bir konuydu. “PlayStation aldıran oyunlar” diye tabir ettiğimiz, muazzam kaliteli ve PlayStation’a özel yapımlardan bazıları için geçtiğimiz yıllarda alınan bir inovasyon kararı tüm dünyada oyunculuğun evrimini yeni bir adıma taşıdı. Bundan böyle artık bazı özel PlayStation oyunları PC tarafında da yer alacak.
Bu yeni serüvenin en çok beklenen ismi duyurulduğu günden itibaren öne çıkan God of War idi. Kratos’u yıllardır PC tarafında bekleyen oyuncular için oldukça sevindirici bir haber olduğunu söyleyebiliriz. Burada tek kritik nokta, Kratos’un serüveni ve God of War dünyasına dair genel hatları oyuncuların bilmesi açısından ya biraz araştırma yapmaları ya da koleksiyonerlik bazında geriye dönük olarak önceki oyunları deneyimlemeleri şu an içinde bulunduğumuz oyun için keyif arttırıcı unsur olacaktır.
God of War PC serüvenine adım atacak oyuncular için olayın genelini herhangi bir spoiler vermeden, kabaca tarif ederek bu deneyimin adım adım yaşanması kısmında ipleri size bırakacağım.
Kratos bu oyun ile birlikte Kuzeyin soğuk diyarlarına adım atıyor. Olimpos Tanrıları ile olan hesaplaşması geride kalmıştır ve artık İskandinav Tanrıları ve onların güçlü yaratıklarının arasına insan kimliği ile iniş yapıyor. Yorgun savaşçımız bu serüvende tek başına da yer almıyor. Oğlu Atreus ile birlikte yaşama ve öğrenme süreçlerini görüyor akabinde de meraklı ve bir o kadar fırlama oğluna bu dünyayı anlatıyor.
Kratos yıllar içinde ne kadar yorulmuş ve mental olarak rafine olmuşsa, Atreus da bir o kadar atik, kanı kaynayan ve şans arayan çocuk olarak yanımızda yer alıyor. Bir babanın oğlunu sert iklimde ve vahşi ortamda nasıl koruduğunu, öfkesini nasıl kontrol ederek kişisel gelişimini yönettiğini oyunun başından sonuna kadar gördüğümüz bambaşka bir deneyim önümüzde duruyor.
Daha önce God of War oyunlarını biraz olsun görmüş oyuncular için PC’nin gücü ile birlikte yeni bir görsel deneyim sunuluyor. PC tarafında God of War çizgisinde oyunlar çok fazla çıkmıyor. Şahsına münhasır bir sanat çizgisi olan, karakterleri, hikayesi ve yaşattığı deneyim ile oyuncuyu tamamıyla adım attığı dünyada benzersiz bir deneyime dahil eden yapım, günümüz teknolojilerinden güç alıyor.
PlayStation oyunları arasında “en baba grafiklere sahip oyunlar” kategorisinde bence en tepede yer alan God of War, en ufak bir kalite kaybı olmadan PC tarafına şahane bir şekilde adım atmış. Bu konuda NVIDIA ile birlikte çalışmalarının sonucunu oldukça başarılı bir noktaya ulaştırmışlar. Geçmişte Days Gone ve Death Stranding ile PlayStation serüveninin yanında PC tarafına da adım atan yapımlarda öne çıkan teknolojiler God of War tarafında da hünerlerini sergiliyor.
4K çözünürlük, yüksek yenileme hızı, daha yüksek çözünürlüklü gölgeler, kapsamlı yansımalar ve detaylı grafik ayarları ile PC tarafında görsel bir şölen oyuncuları bekliyor. İyi bir sisteminiz olsun ya da olmasın, God of War deneyiminizin optimal açıdan en iyi şekilde gözükmesi için oldukça akıcı ve güzel bir çalışma sergilenmiş.
God of War PC için çıkışına yaklaşırken paylaşılan sistem gereksinimleri görselini hepimiz gördüğümüzde aslında nasıl bir çalışma ile karşılaşacağımızı da az çok tahmin etmiştik. Hemen yukarıda görebileceğiniz bu görsel ve arkasında yatan mesaj oldukça netti.
NVIDIA’nın hummalı çalışması ile birlikte DLSS & Reflex teknolojileri Kratos’un PC serüveninin güç aldığı en büyük unsur olarak bize sunulmuştu. Oyunu deneyimleyen çoğu arkadaşım farklı PC konfigürasyonlarında dahi oldukça akıcı ve PlayStation’da gördükleri gibi oyunu olabilecek en iyi haliyle tanıma şansına eriştiler. Kalitenin performans ile buluştuğu bir teknoloji olarak tanımlanan NVIDIA DLSS, NVIDIA özelinde GPU’ların desteklediği, daha akıcı ve daha keskin grafikleri elde etmek adına ortaya çıkmış derin öğrenme yapay zeka temelli bir teknoloji. Daha iyi ve daha akıcı grafiklerin elde edilmesinin yanına eklenen Reflex teknolojisi ile God of War mekaniklerinin oyuncuya daha iyi aktarılabilmesi için düşük gecikmeler ile hızlı tepki zemini de oluşturulmuş.
Bu kombinasyon o kadar iyi sonuç veriyor ki, PC temelinde Hack ‘n Slash oyunlara aşina oyuncuların çok çabuk adapte olduğu bir alanda harika grafikler ile sonuca gidilmiş.
Görsel açıdan beni tatmin eden yapım Klavye-mouse desteği ile PlayStation kanadındaki heyecanı da olduğu gibi ekranlarımıza taşımış. Açık dünya oyunlarından bolca deneyimlediğimiz savaş sahnelerine ek olarak DUALSHOCK 4 ve DUALSENSE desteği ile kablosuz kontrol cihazları dahil oyunu gamepad ile oynamak isteyen oyunculara da fırsat tanınmış.
Ben şahsen PlayStation’da çoğu oyunu gamepad ile oynamakta bir miktar zorlanan biriyim. PC temelli olmamın getirisi olarak klavye-mouse ikilisi benim elim kolum gibi bir durum. Şahsen God of War deneyimimi de bu ikili ile gerçekleştirdim. Tuş kombinasyonlarına ve mouse hakimiyetine alıştıktan sonra tıkır tıkır ilerlediğim bir serüven yaşadım.
Burada en önemli olay komboların, yeteneklerin, anlık aktivasyonların ve etraf ile etkileşime geçeceğimiz tuşların kısa sürede öğrenilebilir akabinde de sürekli hızlı şekilde tetiklenebilecek kadar el altında olması. Gösterişli kapışmaların ortasında saniyeler içinde düşmanlarınıza ölümcül kombolar yapmak God of War ekosisteminin en önemli parçası ve bu akıcılık PC tarafına çok iyi entegre edilmiş.
God of War PC sürümünü 2 farklı konfigürasyonda deneyimledim. İlk olarak NVIDIA RTX 3080 TI ekran kartı, Intel i9 9980XE işlemci ve 32 GB ram ile 3K çözünürlükte (3440×1440), HDR açık, 165 Hz 34” monitör üzerinde 21:9 ebadında oynadım. Özellikle 21:9 olduğunu belirtiyorum. Days Gone’da olduğu gibi God of War tarafında da ultra geniş çözünürlükler için uyumluluk mevcut. HDR ile birlikte 34” ekranda harika bir ambians oluşuyor. RTX 3080 TI ekran kartı üzerinde ultra ayarlarda DLSS açık halde maksimum 6-7 GB ekran kartı belleğini kullandığını gördüm. 4K ve 16:9 bir monitörde ise 7 GB’a yakın bir ekran kartı belleği kullanımı mevcut. RTX 3080 TI’ın 12 GB’lık bir bellek hacmi olduğunu düşündüğümüzde yüksek bir kart için bile oldukça iyi optimizasyon yapıldığını söyleyebiliriz.
İkinci denediğim sistem ise uzun süredir kullandığım, üzerinde 8. Nesil Intel i7 işlemci bulunan, 16 GB Ram ve NVIDIA GTX 1070 MAX-Q dizayn ekran kartlı laptopum idi. Günümüze göre artık eski bir işlemci ve geçmişin güçlü ekran kartı diyeceğimiz bir kombinasyonda da oldukça akıcı ve iyi grafikler ile sonuç aldığımı söyleyebilirim. Arkadaşlarımdan GTX 1060’lı cihazlarda da oldukça iyi ve akıcı göründüğüne dair bilgiler de aldım. PlayStation tarafı God of War gibi bir yapım için NVIDIA ile bu konuda çok fazla mesai harcadığını rahatlıkla belli etmiş diyebiliriz.
Oyunun kendisine, bünyesinde taşıdığı yenilikle ve PC oyunculuğu için bir milat noktası diyebileceğimiz bu dönüşüme dair notlarımızı sizlerle paylaştık. Kratos ve Atreus ile uzun ve aksiyonlu, yer yer bir baba ile oğul arasındaki duygusallığı içeren bir maceraya çıkmak isteyenleri keyifli bir yolculuk bekliyor!