Global akıllı telefon pazarında ilk çeyrek karnesi

Global akıllı telefon pazarında ilk çeyrek karnesi

0

Omdia’nın küresel akıllı telefon sevkiyatı 2022 yılı ilk çeyrek raporuna göre, küresel akıllı telefon sevkiyatları geçen yılın aynı dönemine göre %12,9 küçüldü. Rapor ayrıca, ilk çeyrekte akıllı telefon sevkiyatlarının 308 milyon adet olarak gerçekleştiği ve arka arkaya son üç çeyrekte negatif büyüme trendinin devam ettiğini ortaya koydu. Özellikle, Çin yerel pazarındaki yavaşlama nedeniyle Çinli üreticilerin sevkiyatları keskin bir şekilde düştü.

Pandeminin Çin’de özellikle 2022’nin ilk çeyreğinde tekrar yaygınlaşması, Çin hükümetinin Shenzhen ve Şanghay dahil olmak üzere büyük şehirleri karantinaya alması, akıllı telefon tedarik zincirini ve talebini olumsuz etkiledi. Bu, devam eden ekonomik yavaşlamanın neden olduğu tüketimdeki daralma ile birleştiğinde, büyük ölçüde iç talebe bağımlı olan Çinli şirketlerin sevkiyatlarında keskin bir düşüşe neden oldu.

Apple’ın premium pazardaki hakimiyeti giderek güçleniyor
Rapordan elde edilen diğer bilgilere göre, Samsung ilk çeyrekte toplamda 73,8 milyon akıllı telefon sevkiyatı gerçekleştirdi. Bu, bir önceki yılın aynı dönemine göre %2,9’luk bir düşüş, ancak bir önceki çeyreğe göre %6,8’lik bir artış anlamına geliyor. Samsung’un pazar payı, Çinli rakiplerine kıyasla sevkiyatlardaki düşüş nedeniyle geçen yılın aynı dönemine göre 2,5 puan artarak %24’e yükseldi. Samsung’un Çin’e bağımlılığı hem üretimde hem de satışta çok düşük. 2019’da Çin’deki tüm üretim tesisleri geri çekildi ve şu anda Çin’deki ODM ortakları aracılığıyla yalnızca bazı modeller üretiliyor. Ayrıca, Samsung’un Çin’deki akıllı telefon pazar payı birkaç yıldır %1’in altında kaldı. Bu yıl piyasaya yeni çıkan Samsung Galaxy A ve S serisi ve önceki S serisinin FE modelleri çok iyi satmaya devam ediyor.

Apple ise toplamda toplamda 56,4 milyon adet akıllı telefon sevkiyatı yaptı ve pazar payını artırarak %18,3’e ulaştı. Apple’ın ilk çeyrekteki pazar payı 2019’da %13,3, 2020’de %14 ve 2021’de %15,6 idi. Bu yıl %18,3’e yükseldi ve dört yıldır süren artış trendini sürdürdü. Sevkiyat hacmi geçen yılın aynı dönemine göre %2,5 artarak ilk 10 marka arasında her yıl büyüme kaydeden üç şirketten biri oldu. Apple’ın premium pazardaki hakimiyeti ise giderek daha da güçleniyor. Geçen yıl piyasaya sürülen iPhone 13 serisinin satışları, önceki seriye göre artarak toplam sevkiyattaki büyümeye katkıda bulundu.

Xiaomi, ilk çeyrekte 42,4 milyon adet telefon sevkiyatı gerçekleştirdi ve geçen yılki 49.5 milyon adet üründen 7,1 milyon daha az sevkiyat anlamına geliyor. Xiaomi’nin ana pazarları olan Hindistan ve Güneydoğu Asya’da diğer Çinli firmalarla yoğun rekabeti ve iç pazarda yaşanan durgunluk bu düşüşe neden oldu. Bununla birlikte, Çin yerel pazarına bağımlılığının Oppo ve Vivo’ya kıyasla nispeten daha az olması nedeniyle sevkiyatta yaşadığı düşüş, rakiplerinkine göre markayı daha avantajlı duruma getirdi.

Honor’un pazar payı artıyor
Öte yandan, Çin’in iç pazarına büyük ölçüde bağımlı olan Oppo ve Vivo, geçen yılın aynı dönemine göre %33,1 ve %36,9 düşüşle sırasıyla 25,3 milyon ve 24,1 milyon akıllı telefon sevk etti. Sonuç olarak, iki şirketin pazar payları geçen yılın aynı dönemine göre %8,2 ve %7,8’e geriledi. Çin’deki yerel akıllı telefon talebinin zayıflamasının yanı sıra, Honor’un büyüyen pazar payı, iki şirketin pazar payını ve sevkiyatlarını kaybetmesine neden oldu. Oppo ve Vivo’nun sevkiyatlarının yarısından fazlası yerel pazardan geliyor.

Tecno, iTel ve Infinix dahil olmak üzere Transsion’ın sevkiyatları toplam 15,4 milyon adede ulaştı. Orta Doğu ve Afrika pazarlarından Asya pazarına genişleyen Transsion’ın sevkiyatları, 2021 yılının ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre %143 artışla 19,8 milyon adet olarak gerçekleşti, bu yıl bir önceki yılın aynı dönemine göre %143 artış kaydetti. İlk çeyrekte sevkiyatlardaki düşüş, pazar talebinden değil, geçen yılki yonga seti sıkıntısından kaynaklandı. Ancak şirket, sevkiyatlarda 6. sırayı korudu ve 5. sıradaki Vivo ile pazar payı farkını 2,8 puana indirdi.

Yıllık büyüme kaydeden diğer iki şirket Honor ve Realme idi. Honor, Çin’de ve Realme ise Hindistan’da pazar payını istikrarlı bir şekilde artırıyor. Honor, Kasım 2020’de Huawei’den ayrıldıktan sonra ABD tarafından yaptırımların dışında tutulmuştu. Organizasyonu ve ürün yelpazesini yeniden düzenledikten sonra, 2021’in ikinci yarısından itibaren üç aylık sevkiyatlar yaklaşık 15 milyon adette tutuldu. İlk çeyrekte, Honor’un sevkiyatları öncekine göre %322,2 ve %1.3 artışla 15,2 milyon adet oldu. yıl ve önceki çeyrek. Realme, bir önceki yıla göre %17,7 artışla 14,6 milyon adet ürün sevkiyatı yaptı. Honor ve Realme sırasıyla %4,9 ve %4,7 pazar payı kaydetti.

Huawei’in düşüşü sürüyor
Listenin 9. ve 10. sırasında yer alan Motorola ve Huawei sırasıyla 12 milyon adet ve 5,6 milyon adet sevkiyat gerçekleştirdi. Kuzey ve Güney Amerika’da LG ve Huawei’nin açık pozisyonlarını dolduran Motorola, ağırlıklı olarak orta seviye modeller için sevkiyatlarını artırdı. Öte yandan, halen sadece 4G akıllı telefon satışı yapabilen Huawei, Çin’deki Pazar payı konusunda sıkıntılar yaşıyor. Huawei’nin pazar payı geçen yılki %4,2’den bu yıl %1,8’e keskin bir düşüş gösterdi.

Çin’deki büyük şehirlerin karantina süreci ikinci çeyreğin sonuna kadar devam edecek gibi duruyor ve Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinin sadece bu iki ülkeyi değil diğer bölgeleri de doğrudan veya dolaylı olarak etkilemesinin de ikinci çeyrekte akıllı telefon talebini olumsuz etkilemesi bekleniyor. Bu durumun, Covid sonrası toparlanması beklenen genel talebi olumsuz etkileyeceğinden korkuluyor.

Cevap bırakın