Giyilebilir teknoloji pazarında özellikle akıllı saatlerin yükselişi dikkate değer. Apple Watch ile yeni bir ivme kazanan segmentte spor ve sağlık ile ilgili teknoloji ürünleri de yükseliş eğilimi sergiliyor. Öte yandan bazı şirketler için planlamaların sonuçlar nezdinde değişebildiği görülüyor. Bu duruma dair en son örnek Jawbone oldu. Jawbone, Türkiye’de gerek e-ticaret gerekse fiziksel alışveriş üzerinden satın alınabilen ürünleri ile tanınan bir marka.
Giyilebilir teknoloji ve hoparlör üreticisi Jawbone, ABD’de küçülmeye gitti. Şirketin New York’ta bulunan ofisini kapattığı ve 60 çalışanın işine son verdiği bildirildi.
Daha spor/sağlık eksenindeki akıllı bileklikleri ile tanınan Jawbone’dan yapılan resmi açıklamada şirketin yeniden yapılandırılması kapsamında atılan adımların kendilerini için oldukça zor olduğu, ancak daha fazla başarı için zorunluluk arz ettiği kaydedildi.
Küçülmeye dair aksiyon devam ediyor
Jawbone, geçtiğimiz haziran ayında da 20 çalışanının işine son vermişti. Rakamlar, şirketin toplam iş gücünün yüzde 20’ye yakın kısmı ile ilişiğin kesildiğini gösteriyor.
ABD için atılan adımların yanı sıra Jawbone, özellikte gelişmekte olan ülkelere ağırlık veriyor. Giyilebilir teknoloji odaklı şirket, ABD merkezli e-ticaret şirketi Amazon ile gerçekleştirilen anlaşma kapsamında Hindistan pazarına açılıyor.