Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürGelecek: Artırılmış gerçeklik alışveriş deneyimiyle buluşursa?

    Gelecek: Artırılmış gerçeklik alışveriş deneyimiyle buluşursa?

    Osterhout Design Group (ODG) tarafından geliştirilen, Qualcomm göz tarama teknolojisi ve Mastercard dijital ödeme çözümünü bir arada sunan artırılmış gerçeklik gözlükleriyle geleceğin alışveriş deneyimine doğru çarpıcı bir yolculuğa çıkmaya ne dersiniz?

    Günümüzde alışveriş kavramının önemli bir dönüşümden geçtiğine şüphe yok. E-ticaret, her geçen gün daha fazla tercih ediliyor ve tüketiciler, satın almak istedikleri ürün/hizmetlere çok daha kolay bir şekilde erişebiliyor. Bununla birlikte ‘fiziksel’ alışveriş hala revaçta, peki gelecekte insanoğlunu nasıl bir deneyim bekliyor? İşte bu soruya yönelik kısa bir video yayınlandı.

    ODG, Mastercard ve Qualcomm, artırılmış gerçeklik teknolojisiyle bir mağazada yaşanacak perakende alışveriş deneyimini ele alan 1 dakikalık videolarında, söz konusu teknolojinin potansiyeline dair ipuçlarını paylaştılar.

    Prototip halindeki ‘gelecek’ deneyimi, artırılmış gerçeklik gözlüğü ile alışveriş yapan kişinin mağaza raflarında, artırılmış gerçeklikle karşısına gelen/gerçek giysilere bakması ve fiyatları da dijital şekilde görmesi eşliğinde devam ediyor. Fiziksel nesneleri artırılmış gerçeklik gözlüğü ile ele alan videoda görülen dijital detayların, mağaza deneyimini adeta online alışverişle bütünleştirdiği dikkatlerden kaçmıyor. Ve satın alma deneyimi…

    Mastercard’ın Masterpass (halihazırda kullanımda olan bir dijital ödeme çözümü) özelliği bu noktada son aşama. Öncesinde ise Qualcomm’un göz tarama özelliği ile birlikte güvenlik aşaması gerçekleşiyor, ardından kullanıcı, Masterpass özellikli cüzdanından kredi kartı seçerek satın alma işlemini tamamlıyor.

    [vsw id=”y7qa15inORc” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN