Futbol denildiğinde akla ilk gelen yapımlardan biri olan FIFA serisi, 20 yıldan uzun bir süredir biz futbol severlerin dijital dünyadaki yansıması oluyor. 2000 ile 2010 yılları arasında hızla popülerliğini kaybeden, ancak 2010 yılı sonrasında motor değişikliği ile yeniden 2000 öncesi eski şaşalı günlerine kavuşan yapım, her yıl aldığı irili ufaklı geliştirmeler ile bizleri ekran başına kilitlemeye devam ediyor. FIFA 18’de de getirilen yeni özellikler ile FIFA serisi, yine oldukça iddialı gözüküyor.
FIFA denildiğinde tabii ki en önemli unsur oyunun oynanış kısmı, hız ile fizik gücü arasında gerçek anlamda en iyi denge sunan FIFA, FIFA 18 olmuş. Hızlı futbolcular her ne kadar depar atarak savunma yapan oyuncuları egale edebiliyor olsa da, savunma yaparken koşacağınız yeri akıllıca seçip önünü kestiğinizde, fizik gücünüz ile birlikte rakipten topu kapabiliyor, veya onu oyun dışı bırakabiliyorsunuz. FIFA 17’de bu durum daha zor bir halde iken, FIFA 18’de daha da kolaylaştırılmış, özellikle Ultimate Team’de oyuncuya zorlanarak kullandırılan yeni defans sistemi ( Manuel Pres ve Top Kapma ) nispeten daha rahat ve kolay bir hal almış.
FIFA 16 ve FIFA 17’deki ara pas mekaniğinin kullanışsızlığı, FIFA 18’de çözülmüş. Öyleki artık ara pas attığınızda, paslarınız sizi bile şaşırtacak kadar etkili sonuçlar doğurabiliyor. Hatta FIFA serisini ciddi derecede zor bir oyun yapan, pas attığınız yöne doğru futbolcuyu çevirmek zorunda olmanız, FIFA 18’de bir nebze olsun azaltılmış. Artık futbolcunuz doğru yöne bakmasa dahi, hafif bir gecikme ile bakış atarak çok etkili ara paslar verebilFIFA 18’in en büyük yeniliklerinden biri ise oyunun kariyer mod’unda karşımıza çıkıyor. FIFA serisinin en çok eleştirilen yönlerinden biri olan kariyer mod’unun tekdüze olması. FIFA 18 ise bu tek düzeliği en azından transfer ekranlarını bir RPG oyunu gibi görüşme yapabileceğiniz şekilde tasarlaması ile çözülmüş gözüküyor. FIFA 18 ile birlikte artık her sözleşme ve transfer görüşmesi, karşı takım ile pazarlık yaptığınız ve konuşabildiğiniz bir diyalog sistemine sahip.
Ayrıca FIFA 18 ile birlikte oyuncu ile anlaştıktan sonra imza töreni de üç boyutlu olarak gerçekçi bir şekilde vuku buluyor. Aslında bu tip özelliklerin FIFA serisine çok geç geldiğini belirtmek durumundayım. Bu gibi küçük detaylar başta önemsiz gözüküyor olsa da, uzun süreli oyun dönemlerinde oyuncuyu oyunda tutan, etkileyici özellikler. iyor, sizi bile şaşırtarak kaleci ile karşı karşıya kalabiliyorsunuz. Ara pasların bu denli iyileştirmesinin ise bir de olumsuz sonucu olmuş tabii ki, eskisine nazaran daha çok gol atılan ve birazcık gerçekçiliğe darbe vurulan bir durum söz konusu. Ultimate Team maç yaparken, eski Fifa’larda eğer rakibiniz ile yetenekleriniz birbirinize yakınsa skorlar hep gerçekçi bir şekilde 1-0, 2-1, 2-2 gibi birbirine yakın ve az gollü şekilde biterdi. FIFA 18’de ise şuan en azından yapabildiğim maçlarda her maç 6-7 golü çok rahat görebiliyoruz.
FIFA serisi her ne kadar yeşil saha üzerinde daima gerçekçi bir oyun gibi gözükse de, seyirciler ve diğer unsurlar işin içerisine girdiğinde aynı kalite ile karşılaşmıyorduk. FIFA 18’de ise bu durum sonunda değiştirilmiş. Artık maç içerisinde oluşan pozisyonlara göre tepki veren seyirciler mevcut. Hatta gol attığınızda seyircilere doğru koşarsanız, seyircilerin tıpkı gerçekte olduğu gibi koltuklarından kalkıp tribünün kenarına, oyuncuya doğru yığıldığını görebiliyorsunuz. Gol sevinçlerine de artık ortak olan seyirciler, futbolcuya sarılıyor ve gol sevincini beraber yaşıyor. Bu yenilik FIFA 18’in en güzel yeniliklerinden biri olmuş diyebilirim.
Uzun lafın kısası FIFA 18, açık konuşmak gerekirse FIFA 17’nin DLC’si gibi bir tad veriyor. Getirilen yenilikler her yıl çok yavaş bir şekilde karşımıza çıkıyor. EA Sports gibi dev bir firmanın bir yıl içerisinde çok daha büyük yenilikler ile karşımıza gelmesini bekliyoruz artık.