Facebook’un kaybettiği trafiği Google kaptı

0

Yayıncılar açısından Google, Facebook’un kayıplarını ‘kapmışa’ benziyor. İşte detaylar…

 

Sosyal medya dünyasının yıldızı Facebook, platformunda yayıncıların, artık arkadaş veya ailelerin paylaştığı gönderilerin arkasında yer almasına yönelik algoritma değişiklikleri ile ilgilenirken, Google’ın Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP) adını alan yayıncılık türünün daha fazla kullanıldığı açıklandı.

AMP ile yayıncıların içeriği Google sunucularında barındırılıyor, bu sayede kullanıcılar mobilde haber, vb. içeriklere daha hızlı erişebiliyor.

 

Teknoloji şirketi Google, gerçekleştirdiği geliştirici konferansında paylaştığı bilgilerle, 31 milyon web sitesinin geçtiğimiz Ekim ayından bu yana AMP kullanmaya başladığını duyurdu. Bu sayede web sitelerinin daha fazla trafik kazandığının altı çizildi. Bu yönde aktarılan son veriler de oldukça ilginç…

Yüzde 40’lık ‘inanılmaz’ artış…

 

Google üzerinde, Şubat ayının ilk haftasında, Ocak 2017’dekine göre 466 milyon daha fazla AMP sayfa gösteriminin olduğu kaydedildi, bu rakam geçen yıla göre yüzde 40 artışa işaret ediyor. Özetle AMP ile birlikte web sayfaları, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 40 daha çok ziyaret ediliyor.

Bu arada Facebook’taki görüntülenme sayısı 200 milyon olarak açıklandı.

Yayıncılar açısından Google’ın Facebook’un yerini tekrar aldığı görülüyor, bu bulgu oldukça şaşırtıcı çünkü 2015 yılında ivme, 2010’ların devamındaki sonraki uzun yıllardan sonra Facebook’tan yanaydı.

 

 Teknoloji dünyasına dair öne çıkan gelişmeleri, ayrıntıları ile aktarmaya devam edeceğiz. Takipte kalınız…

 

Cevap bırakın