Facebook Watch’ın kapsamı genişliyor

0

Video izleme odaklı Facebook Watch platformunda kapsam genişliyor. İşte detaylar…

Facebook’un bir sosyal medya ağı olarak kullanıcılarına çeşitli ihtiyaçlar doğrultusunda farklı çözümler sunduğu biliniyor. Facebook Watch da bunlardan biri, temelde video izleme odaklı bir deneyim vaat eden platform, daha öncesinde mobil uygulama üzerinden kullanım sunuyordu. Daha çok gençlere yönelik bir servis maiyetindeki servise masaüstü ve Lite özellikleri de geldi.

Platformun 15 saniyelik reklam eklenebilen ülke sayısının da artırıldığı bilgisi paylaşıldı. Öte yandan sosyal medya ağının Watch için çeşitli yayın kuruluşlarıyla yürüttüğü iş birliklerinde bir dizi soru işaretinin söz konusu olduğu bildiriliyor. Facebook’un haber içerikleri için 90 milyon dolarlık bütçesinde kesintiye gittiği kaydediliyor. Kapsamı genişleyen bir platformda neden bütçe açısından kesintiye gidildiği henüz anlaşılamasa da Facebook Watch gelişimini bir şekilde sürdürüyor.

Bu arada Facebook’un MTV’yle yürüttüğü iş birliğinden sonra şimdi de popüler dizi ve film aboneliği servisi HBO’yla görüştüğü ifade ediliyor. Bu bağlamda Facebook Watch’a özel içeriklerin de kurgulanıyor olabileceği konuşuluyor.

1,5 sene önce kullanıma sunulan Facebook Watch’ın izleyici kitlesi oldukça düşük. Özellikle tanıtımına pek önem verilmeyen platformdan haberdar olmayan geniş bir kesimin (ABD’deki Facebook kullanıcılarının en az yarısı) olduğu da bir araştırma neticesinde biliniyor. Bakalım video izleme deneyimine farklı bir alternatif getirme iddiasındaki Facebook hizmetinin akıbeti ne olacak? Gelişmeleri aktarmayı sürdüreceğiz…

Cevap bırakın